مکمل بنزین
گوناگونخبر

تور گردشگری دور دنیا تویوتا با کشتی سوخت هیدروژنی!

تویوتا یکی از برندهای مشهور در صنایع خودروسازی و ساخت وسایل نقلیه بر روی زمین، آب و هوا است. این برند ژاپنی تصمیم گرفته کشتی با سوخت هیدروژنی را با نام Energy Observer دور دنیا بچرخاند و در نهایت به ژاپن مرکز بازیهای المپیک ۲۰۲۰ میلادی برساند.

این کشتی سال گذشته میلادی رونمایی شد و توانست با دادن اطلاعات و ویژگیهایش تحسین کارشناسان را به خود وادارد. این کشتی اولین وسیله نقلیه مجهز به پیل سوختی هیدروژنی است که خروجی آن ضرری برای محیط زیست ندارد و حتی گازهای گلخانه‌ای را تولید نمی‌کند. به علاوه در بخش‌هایی از این وسیله نقلیه پنل‌های انرژی خورشیدی نصب شده که می‌تواند در کنار سوخت هیدروژنی از انرژی نو و پاک خورشیدی استفاده کند.

تویوتا یکی از برندهای برتر در مطالعه و توسعه تکنولوژی سوخت‌ هیدروژنی در دنیاست و جالب است بدانید ساخت این کشتی هزینه و زحمت زیادی برای مهندسان باتجربه تویوتا نداشته است. به علاوه حدود ۵۰ درصد از وزن این کشتی توانسته مفید و کاربردی برای تولید انرژی و قدرت واقع شود.

کاپیتان کشتی Energy Observer در مصاحبه مطبوعاتی خود بیان کرد: ما بسیار خوشحال و هیجان زده هستیم که با همکاری تویوتا موتور اروپا (TME) این ماموریت را شروع کردیم و معتقدیم که هیدروژن به عنوان منبع سوخت می‌تواند انرژی کافی برای به حرکت درآوردن این وسیله نقلیه شود و امیدواریم سال ۲۰۲۰ در توکیو برای بازیهای المپیک حضور داشته باشیم.

مت هریسون، یکی از هیئت مدیره‌های بخش بازاریابی و فروش تویوتا اعلام کرده که کشتی Energy Observer می‌تواند یکی از بهترین وسایل نقلیه‌ای باشد که در آینده تعداد بیشتر آن را در بخش آبی خواهیم دید. این ماموریت توسط تویوتا موتور اروپا پشتیبانی می‌شود و این پروژه می‌تواند یک بار دیگر ثابت کند که سوخت هیدروژنی همانند دیگر کاربردهای فوق‌العاده‌اش می‌تواند در بخش آبی نیز مورد استفاده فراوان قرار گیرد.

سال گذشته ماموریت کشتی Energy Observer از فرانسه شروع شده و حالا در دریای مدیترانه حضور دارد و سال آتی در شمال اروپا حضور خواهد داشت و بعد از آن به سمت آبهای آزاد و کشور ژاپن می‌رود. نظر شما درباره این کشتی با سوخت هیدروژنی چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا