Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

ساخت دو مدل هیبریدی جدید هیوندای سانتافه

خودروسازی کره‌ای هیوندای تصمیم گرفته دو مدل جدید هیوندای سانتافه را در ناوگان خودروهای برقی و هیبریدی وارد کند. بنا به گزارش وب‌سایت Autocar مسئولان هیوندای این خبر را در مراسم رونمایی از نسخه جهانی سانتافه در بارسلونا تایید کرده‌اند.

اولین مدل هیوندای سانتافه که ساخته می‌شود بدون شک هیبریدی است و مدل دوم نیز کمی پیشرفته‌تر مجهز به پیشرانه پلاگین هیبریدی خواهد بود. البته داشتن مدل‌های هیبریدی برای سانتافه جدید است ولی برند هیوندای با ساخت خودروهای هیبریدی ناآشنا نیست، برای مثال این خودروساز کره‌ای در حال حاضر پلاگین هیبریدی آیکونیک را به فروش می‌رساند. اما بعید به نظر می‌رسد که پیشرانه این محصول برای سانتافه‌های جدید در نظر گرفته شده‌ باشند.

از سوی دیگر احتمال دارد که هیوندای برای یکی از خودروهای هیبریدی جدید سانتافه سیستم تازه هیبریدی را توسعه دهند یا پیشرانه بنزینی ۲.۰ لیتری کیا اپتیما پلاگین هیبریدی را برای مدل پلاگین هیبریدی این شاسی‌بلند قرض بگیرد.

بعضی از کارشناسان خودرو نیز پیش‌بینی کرده‌اند که مهندسان هیوندای برای ساخت سانتافه‌های هیبریدی می‌توانند برخی از اجزای خود را از کیا Niro اقتباس کنند. ماه آینده نیز نسخه جدیدی از سانتافه به بازار بریتانیا عرضه خواهد شد. این نسخه مجهز به پیشرانه CRDi ‘R’ دیزلی با گنجایش ۲.۲ لیتری قدرت خروجی ۱۹۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۲۴ قوت پوندی دارد که هماهنگ با سیستم کاهش کاتالیتیک انتخابی می‌تواند NOx را در کنار سیستم ذرات DPF جذب کند.

این پیشرانه می‌تواند قدرت‌ را به چرخ‌های جلو یا هر چهار چرخ منتقل کند و کسانی که خواهان خرید سیستم توزیع قدرت بر روی تمام چرخ‌ها هستند می‌توانند سیستم HTRAC را نیز دریافت کنند. این سیستم می‌تواند حالات رانندگی مختلف از جمله اسپرت، راحتی و اکو را در اختیار راننده قرار دهند تا به راحتی درجه توزیع بین چرخ‌ها را تنظیم کند. نظر شما درباره نسخه‌های هیبریدی هیوندای سانتافه چیست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.