مکمل بنزین
گوناگونخبر

مک‌‌لارن 600LT؛ خودرویی سبک و سریع!

چند هفته پیش مک‌لارن از خودروی اسپرت جدید 600LT رونمایی کرد. مک‌لارن چند سال پیش نیز پرچمدار جدید برای سری جدید خودروهای اسپرت با نام 570S به جهانیان معرفی کرد. بسیاری از کارشناسان مک‌لارن 600LT را بسیار شبیه به مدل 570S توصیف کرده‌اند ولی بنا به گزارش‌های منتشر شده از مهندسان مک‌لارن این خودروی جدید تفاوت‌های چشمگیری با مدل‌های دیگر دارد.

مک‌لارن 600LT قو‌ی‌تر و سبک‌تر طراحی شده، بطوریکه از کوپه 570S حدود ۹۶ کیلوگرم سبک‌تر است و به همین دلیل با وزن ۱۲۴۷ کیلوگرمی می‌تواند شتاب و سرعت بیشتری داشته باشد. یکی از دلایل سبک‌ وزن بودن این خودروی جدید استفاده از جنس فیبر کربنی برای بیشتر بخش‌های بدنه است و در واقع مک‌لارن خیلی جدی بود هنگامی که در گزارش‌هایش منتشر کرد که سوپرکار جدید با وزن فوق‌العاده پایین را به دنیا معرفی می‌کند.

در واقع مک‌لارن 600LT مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو است که می‌تواند ۵۹۲ اسب بخار قدرت خروجی و ۴۵۷ پوند فوت حداکثر گشتاور تولید کند. البته این رقم نسبت به هایپرکار 720S سوپر حدود ۴۰ اسب بخار قدرت کمتری دارد که با توجه به شتاب و قدرتش می‌توان این خودروی جدید را منحصر به فرد توصیف کرد.

یکی دیگر از ویژگیهای بارز مک‌لارن 600LT بدنه کشیده‌اش است که توانسته آئرودینامیک خودرو را زیاد کند و این به معنای استفاده از سوخت کمتر و سرعت هر چه بیشتر است. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که تا آبان سال جاری تعداد محدودی از این خودرو با قیمت ۲۴۲ هزار دلاری وارد بازار جهانی شود.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا