مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

تولد دوباره خودروهای قدیمی توسط کمپانی Jannarelly

حالا که در سراسر جهان، صنعت خودروسازی به سوی پیشرفت و نوسازی طراحی‌ها و تولید بیشتر خودروهای خودران، برقی و هیبریدی می رود، یک کمپانی جدید به نام Jannarelly متولد شده است تا خودروهای قدیمی را دوباره زنده کند.

Jannarelly برخلاف دیگر شرکت‌ها خودرو را نمی‌سازد؛ بلکه خودرو قدیمی را از مشتری گرفته و آن را به جدید‌ترین فناوری‌ها و موتورها مجهز می‌کند. برای مثال؛ در نمونه‌ای که از این شرکت معرفی شده است، یک موتور 300 اسب بخاری، 3.5 لیتری و 6 سیلندری کمپانی نیسان بر روی یک خودرو قدیمی سوار شده است. شاسی خودرو تعویض شده و جایش را یک شاسی فولادی و پروفیل آلمینیومی گرفته و بدنه خودرو نیز از پشم شیشه و فیبرکربن ساخته شده است.

jannarelly

این کمپانی توسط Anthony Jannarelly، یک طراح سوپر اسپرت در دبی و Frederic Juillot تاسیس شده است. این شرکت خوش ذوق در شروع کار خود سفارشی به ارزش 55 هزار دلار برای تحویل خودرو در تابستان 2016 را در اختیار دارد. برآورد زمانی برای تحویل هر خودرو 3 ماه است و دفتر مرکزی آن در ایالات متحده و کارگاه اصلی آن در دبی قرار دارد. هنوز برخی از شهرهای آمریکا وجود چنین شرکتی را به رسمیت نمی‌شناسند و قوانین سخت گیرانه‌ای برای ورود خودروهای تولیدی آن به برخی از ایالت‌های آمریکا وجود دارد و به همین دلیل کمپانی مذکور را مجبور کرده‌اند تا در برخی از تولیدات خود اقدام به کاهش حجم و قدرت موتور محصولات کند.

اصلی‌ترین محصول این کمپانی، یک کپی از فراری Testarossa، مربوط به سال 1957 است که تغییرات زیادی مانند: بزرگتر شدن شیشه جلو، اضافه شدن برف پاکن و لوازم جانبی متعدد در آن دیده می‌شود.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا