مکمل بنزین
خبر

با شاسی‌بلند زیبای آکورا RDX مدل ۲۰۱۹ آشنا شوید

بیایید با آکورا RDX روبرو شویم که از قیمت مناسبی بهره می‌برد (البته در خارج!) و یکی از مطمئن‌ترین خودروهای کلاس خود است اما با این وجود RDX به‌اندازه آلمانی‌ها محبوب نیست چرا که برخی از علاقه‌مندان به خودروهای لوکس اول به نشان محصولات توجه می‌کنند و آکورا در حال حاضر به‌اندازه لکسوس، بنز و… جا نیفتاده است، اما ما می‌گویی RDX 2019، سزاوار احترام است. این یکی از بهترین خودروهای آکورا است که بر خلاف تفکرات می‌تواند با آلمانی‌ها مقایسه شود و رقابت کند.

طراحی خارجی RDX بعنوان یک شاسی‌بلند سایز متوسط، بسیار زیباست و دیزاین شلوغ آن، بخصوص در مدل اسپرت A-Spec بسیار دوست داشتنی است. چراغ‌ها با طراحی الماس‌گونه زیبا هستند و حتی لوگوی آکورا با ابعاد بزرگ خود به این محصول جلوه خوبی بخشیده است. بدنه‌ عضلانی حس قدرتمند بودن شما را برمی‌انگیزد  و هماهنگی بخش‌های مختلف بسیار جلب توجه می‌کند.

کابین دارای بخش‌هایی با طراحی تیز بوده که متناسب با نمای بیرونی نقش‌بندی شده و همه چیز با وسواس خاصی توسط آکورا طراحی شده است. صندلی‌های جلو ضخیم و نرم هستند و در 12 حالت مختلف تنظیم می‌شوند، البته مدل‌های آپشنال‌تر با تنظیمات کامل‌تری نیز همراه هستند.

تغییرات اعمال شده در کابین باعث شده تا از لحاظ فضا در بخش عقب شاهد شرایط خوبی باشیم و نسبت به گذشته با کابین جادارتری مواجه شویم. متریال داخلی واقعا خوب است و احساسی عالی را می‌توانید در RDX داشته باشید.

از لحاظ شرایط رانندگی فرمان بسیار خوش‌دست طراحی شده و به‌همان اندازه نیز گوش به فرمان است و سیستم هندلینگ و تعلیق با قابلیت تنظیم جدید، شرایط این شاسی‌بلند را به یک کراس‌اوور اسپرت تبدیل می‌کند که سواری شگفت‌انگیزی خواهد داشت.

سیستم SH-AWD تا 70 درصد از قدرت را به چرخ‌های عقب می فرستد. به عبارت ساده، این تکنولوژی خودروهای اسپرت را با خودروهای خانوادگی ترکیب می‌کند. قدرت از موتور 2.0 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر تامین می‌شود که 272 اسب بخار قدرت و 280 پوند گشتاور را تولید می‌کند. RDX نسبت به گذشته گشتاور بیشتری پیدا کرده و از استاندارد خودروهای هم کلاس خود بهره می‌برد و هیچگاه از سرعت باز نخواهد ماند.

گیربکس 10 سرعته، تمام 272 اسب را با وسواس خاص به چرخ‌ها منتقل می‌کند. صفحه‌نمایش سرگرمی 10.2 اینچی از رابط کاربری خوبی بهره می‌برد و در برخی از قسمت‌ها شبیه به خودروهای بی‌ام‌و، بنز و آئودی عمل می‌کند. ایمنی RDX شرایط خوبی دارد و همه نسخه‌های این خودرو از سیستم ایمنی مخصوص هوندا بهره می‌برند، که شامل ترمز خودکار اضطراری، سیستم هشدار برخورد با جلو، کنترل کروز تطبیقی، سیستم نگهداری در خط و جلوگیری از خروج، است.

شما برای داشتن یک خودروی آلمانی شبیه به آکورا باید در حدود ۶۰ هزار دلار هزینه کنید در حالی که RDX در نسخه استاندارد از قیمتی در حدود ۳۷ هزار دلار بهره می‌برد و نسخه فول نیز کمتر از ۵۵ هزار دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام روش حساب کردن روپیه کرور دلار به پول ایران تومن رو میگید؟ من اگه چند تاعکس ماشین خارجی بفرستم قیمتشو بدون گمرک رزیم به تومن میگید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا