Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

خودروهای خارجی ارزان می‌شوند؛ فعلا خرید نکنید!

بازار خودروهای خارجی این روزها به قدری راکد شده است که بسیاری از نمایشگاه داران و فعالان این بازار بدون حتی یک معامله، روز خود را شب می‌کنند و اندک معاملات بازار نیز در خودروهای چینی و یا خودروهای بسیار پرطرفدار خارجی و لوکس انجام می‌شود که اصولا کاری به وضعیت قیمت دلار و افزایش قیمت‌ها ندارند. اما در این بین خبری منتشر شده است که نشان دهنده ارزان شدن این خودروها بوده و باعث شده تا اندکی باعث کاهش قیمت شود.

به گزارش چرخان، میثم رضایی رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودروهای خارجی گفت: رئیس جمهور جدیدا تصمیماتی را اتخاذ کرده است که قطعا این تصمیمات به نظام واردات خودروهای خارجی کمک می‌کند و تسهیلات ویژه‌ای برای این بخش حاصل می‌شود. این اتفاق قطعا به تنظیم بازار و از بین رفتن قیمت‌های کاذب نیز کمک کرده و بازار را دگرگون خواهد نمود.

خودروهای خارجیوی در ادامه افزود: یکی از این تصمیمات آزادسازی اموال باقی مانده در گمرک است که یکی از این موضوعات، خودروهای وارداتی هستند که در گیر و دار بخشنامه‌های مختلف باقی مانده‌اند. البته تصمیم اتخاذشده دیر بوده ولی به هر حال اتفاقی مثبت است که قطعا تاثیرات بسیار خوبی در بازار خواهد داشت.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در ادامه با اشاره به روند توصیه انجام شده از سوی رئیس جمهور به وزارت صنعت گفت: طبق تصمیمات اخیر ریاست جمهوری، وزیر صنعت مسئول پیگیری امور شده تا روند آزادسازی محصولات باقیمانده در گمرک را تسهیل کرده و با عملی شدن این تصمیم، قطعا بازار خودرو شامل یک تعادل در عرضه و تقاضا خواهد شد که ماحصل این تعادل کاهش قیمت‌ها و از بین رفتن حباب بازار خودروهای خارجی خواهد بود.

خودروهای خارجیرئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: در حال حاضر شرکت‌های واردکننده نیز با مشکل عدم عملی کردن تعهداتشان دست و پنجه نرم می‌کنند که قطعا برای آنها مشکلات فراوانی به همراه داشته است و در صورتیکه روند خروج این خودروها از گمرک تسهیل گردد، آنها نیز می‌توانند به تعهداتشان عمل کنند. با ورود این خودروها باید شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم و افزایش عرضه اولین چیزی است که در بازار می‌توانیم ببینیم.

خودروی خارجیوی در پایان با اشاره به به سیاست جدید وارداتی دولت در مورد گمرک گفت: با سیاست جدید دولت مبنی بر اینکه محصولات وارداتی تا 6 ماه فرصت آزادسازی خواهند داشت، قطعا تاثیر خوبی بر شرکت‌های واردکننده خودرو خواهد داشت و شرکت‌ها نیز قادر خواهند بود تا مدیریت بهتری را روی عملیات فروش و پشتیبانی خود داشته باشند.

3 دیدگاه
  1. رضا می گوید

    آره قراره ارزون بشه هر ماشین ۱۰۰ میلیون رفته روش ولی قراره دو میلیون ارزون بشه. خدا رو شکر که ارزون میشه ممنون از اینکه به فکر مردم هستید.

  2. اشکان می گوید

    بله ارزان میشن!!! همیشه اینجوری مثلا یه ماشین ۳۰۰ میلیون تومن گرون میشه بعد ۲۰ میلیون ارزون میکنن و ادعا میکنن قیمت هارو کنترل کردن و اوضاع بازار درست میشه!!!

  3. ناشناس می گوید

    واقعا متاسفم برا ایرانمون که همچون مسولان بی کفایت داریم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.