Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

خروج پژوسیتروئن قطعی شد؛ بازار جدید پژو به جای ایران کجاست؟

پژوسیتروئن از جمله شرکت‌هایی است که در پسابرجام با امیدهای بسیار زیادی وارد صنعت خودروسازی ایران شد و با همین امید نیز توانست فروش بالایی را در بازار خودرو ایران ثبت کند و یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه همکاری با خودروسازان ایرانی لقب گرفت. ولی حالا با تصمیم ترامپ، همه نقشه‌های این شرکت نقش برآب شد و شاهد ضرر هنگفتی بوده است.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی پژوسیتروئن که در چند سال اخیر و پس از عقد برجام توانست با شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا قرارداد همکاری ثبت کند، پس از اعلام خروج آمریکا از برجام فورا اعلام کرد که سرمایه گذاری این شرکت در ایران تعلیق شده و تا زمانی که این شرکت قادر به یافتن راهی برای ادامه حضور در ایران پیدا نکند، فعالیتی در ایران نخواهد داشت تا از خطرات تحریم‌های خزانه داری آمریکا در امان باشد.

شرکت پژوطبق اعلام خزانه داری آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور، معافیتی به شرکت‌های فرانسوی اعطا نخواهد شد و ادامه فعالیت این خودروسازان در ایران همراه با اعمال محدودیت‌های سنگین از سوی این کشور همراه خواهد شد. بدین ترتیب به نظر می‌رسد که امیدهای پژوسیتروئن برای ادامه فعالیت در ایران نقش برآب شده است و خروج این شرکت از ایران قطعی شده است.

با توجه به این خبر و اتفاقات پیش آمده این خودروساز فرانسوی اعلام کرد که طی نیمه نخست سال جاری میلادی چیزی در حدود 26 درصد از فروش خود را در خاورمیانه از دست داده است که ماحصل همین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بوده است.

همچنین این شرکت خودروساز فرانسوی اعلام کرد که علیرغم کاهش شدید فروش این شرکت در خاورمیانه، فروش جهانی این برند افزایش یافته و روند رو به رشد خود را حفظ کرده است. البته یکی از دلایل افزایش فروش این شرکت در سال گذشته، خرید شرکت اوپل-واکسهال از جنرال موتورز است که توانسته چیزی در حدود 38 درصد به افزایش فروش این خودروساز فرانسوی کمک کند.

فروش این خودروساز فرانسوی در سال گذشته به 2.18 میلیون خودرو رسید که یک رکورد بی نظیر برای این شرکت محسوب می‌شود و آمار این شرکت را به همتایان فرانسوی خود رسانده است. اما بر خلاف همه این آمارهای خوب فروش پژوسیتروئن در جهان، خاورمیانه یکی از نکات منفی گزارش این شرکت بوده است.

در حالیکه در سال گذشته چیزی در حدود 12 درصد از کل فروش این شرکت فرانسوی به ایرانی‌ها تعلق پیدا کرده بود، حالا با کاهش 26 درصدی در خاورمیانه روبرو شده که قطعا در سوددهی سالیانه این شرکت موثر خواهد بود. به نظر می‌رسد بازار اروپا و عمق بخشیدن به آن جایگزین بازار ایران خواهدشد تا ضررهای سنگین خودروساز فرانسوی جبران شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.