مکمل بنزین
رپورتاژ

نکاتی درباره خرید خودروی تصادفی

یکی از نگرانی‌هایی که بسیاری از کسانیکه تصمیم به خرید خودروی دست دوم می‌گیرند، دارند بابت تصادفی نبودن یا چپی نبودن خودرو است. حتما شما هم زمانیکه خودروی خود را برای فروش گذاشته‌اید با این سوالات مواجه شده‌اید که آیا خودرو تصادفی و رنگ شدگی دارد یا نه؟ از سوی دیگر اگر شما هم بخواهید خودروی دست دومی بخرید قطعا یکی از نگرانی‌های شما همین است که نکند تصادفی باشد و مبادا کلاه سر شما برود. اما کسانی هم هستند که تنها علاقمند به خرید خودرو تصادفی هستند.

چگونه خودروی تصادفی بخریم؟

جدا از کسانیکه علاقمند به خرید خودرو تصادفی هستند که بیشتر آنها یا کسانی هستند که علاقمند به داشتن خودروی مدل بالا هستند اما توان خرید آن را ندارند پس به سراغ خودروی مدل بالای دست دوم و یا حتی خرید خودروی تصادفی مدل بالا می‌روند تا با تعمیر آن خودروی مورد علاقه خود را داشته باشند، واسطه‌هایی هم هستند که کارشان خرید این نوع خودروها هستند و با خرید، تعمیر و فروش آن سود خوبی به جیب خود سرازیر می‌کنند، در سایت دیوار افراد زیادی درخواست خرید خودروهای تصادفی از ام وی ام چپی گرفته تا پاجرو و پژو روآ تصادفی یا حتی دو تکه شده با بیمه یا بدون بیمه تبلیغ کرده‌اند.

اما سارقان هم گروه دیگری هستند که خریدار خودروی تصادفی شما هستند چون با تعمیر آن می‌توانند عملیات تبه‌کاران خود را با آن انجام دهند و بعد خودرو را در جایی رها کرده و بروند.

چگونه خودرو تصادفی نخریم؟

اما اگر به هیچ عنوان نمی‌خواهید خودروی تصادفی نصیب‌تان شود و خودتان هم در این بابت اطلاعات خاصی ندارید و قادر به تشخیص خودروی تصادفی یا رنگ شده از سالم نیستید، بهترین راه کمک از افراد متخصص است، در صورتیکه فرد کارشناسی هم در اطراف‌تان ندارید که در این باره کمک‌تان کند، می‌توانید به سایت‌های آنلاینی که مشاوره و کارشناسی خودرو ارایه می‌دهند مراجعه کنید و با پرداخت مبلغی که زیاد هم نیست کارشناسی را به مدت یک ساعت یا بیشتر در اختیار بگیرید و به محل بازدید خودروی دست دوم رفته و از او بخواهید تا به اصطلاح زیر و روی ماشین را معاینه کرده و به شما بگوید خودروی مورد نظر رنگ شدگی، تصادف مثلا تعویض درها یا کاپوت دارد یا نه و قیمت گذاشته شده توسط فروشنده منصفانه هست یا خیر، تا بعد بر مبنای آن با خیال راحت تصمیم به خرید خودروی موردنظر بگیرید.

اما راه‌های ابتدایی برای تشخیص اولیه تصادفی بودن خودرو هم هست مثلا ترک خوردگی روی شیشه‌های جلو به خصوص اگر به صورت تار عنکبوتی باشد نشان از تصادفی بودن آن دارد اما امکان دارد دلیل دیگر هم داشته باشد، بهتر است در این باره از فروشنده سوال کنید تا شما را قانع کند.

راه دیگر توجه به چراغ‌های خودروست، اگر هنگام بازدید از خودروی کارکرده‌ای متوجه شدید که چراغ‌های خودرو از برندهای متفاوت است و مثلا یکی از برندهای جدید است و دیگری قدیمی، احتمال دهید که خودرو تصادفی است.

راه آسان‌تر هم توجه به قیمت خودرو است، اگر با خودرویی برخوردید که در شرایط خوبی قرار دارد جدا از اینکه ممکن است فروشنده نیاز فوری به پول داشته باشد، این امکان هم هست که خودرو تعمیری یا حتی دزدی باشد. درباره دزدی بودن از فروشنده بخواهید سند را نشان دهد و اگر به مورد مشکوکی برخوردید با پلیس تماس بگیرید اما در غیر این صورت بهترین و مطمین‌ترین راه، مشورت از یک کارشناس خبره است تا با خیال راحت خودروی دست دوم را خریداری کرده و استفاده کنید.

منبع: ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا