Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آریو S300، یک سدان ارزان قیمت اما شیک

زوتی در بین خودروسازان چینی از لحاظ طراحی پر آوازه است، هم بعلت طراحی‌هایی که شبیه به هیچ خودرویی نیستند و هم به دلیل مدل‌هایی که کاملا شبیه خودروهای اروپایی و آمریکایی هستند. شرق چین و شهر ژجیانگ در حدود ۱۲ سال پیش، شاهد شکل‌گیری شرکتی بود که شاید بیشترین توجه را به مردم چین دارد چرا که این خودروسازی با هدف طراحی خودروهایی مشابه محصولات لوکس برندهای گران‌قیمت و ارزان‌سازی آنها پا به عرصه تولید گذاشت.


زوتی برای رسیدن به اهداف خود با برندهای مختلف و معروف مانند تویوتا و فیات، همکاری می‌کند و حاصل این همکاری تولید ۱۵ خودرو بوده است. زوتی از لحاظ کیفیت طراحی، محصولات خوبی را تولید نموده که همیشه بعنوان بهترین چینی‌ها مطرح بوده‌اند. این خودروسازی برای طراحی محصولات خود، پلتفرم‌های شرکت‌های معتبر را خریداری می‌کند و بهترین طراحان را بکار می‌گیرد تا به نتیجه‌ای مطلوب برسد. یکی از خودروهای سدان ارزان قیمت زوتی با نام زد ۳۰۰، مدتی هست که توسط گروه خودروسازی سایپا با نام آریو تولید می‌شود. امروز در سایت چرخان به سراغ چهره این خودرو رفته‌ایم تا نگاهی موشکافانه به آن داشته باشیم. با ما همراه باشید…

شاید زد ۳۰۰ از لحاظ طراحی یکی از بی‌نقص‌ترین سدان‌های ارزان قیمت موجود در بازار باشد. در نگاه اول می‌توان فهمید که زوتی از لحاظ فرم بدنه و طراحی چقدر شبیه به خودروهای تویوتا است. شما با خرید آریو، یک خودرو با ظاهر تویوتا آلیون بدست خواهید آورد که با گذشت زمان نیز از زیبایی آن کم نشده. در نمای روبرویی، سادگی و زیبایی با هم ترکیب شده‌اند و بخش‌های کرومی نیز با ظرافت خاصی در سر جای خود نشسته‌اند. زوتی ترجیح‌داده تا بیشتر از طراحی صاف بهره ببرد و از خطوط عضلانی ضخیم در آریو امتناع کرده است. چراغ‌های آریو بهترین بخش طراحی این خودرو هستند که از ابعاد مناسب و چهره‌ای زیبا بهره می‌برند.

در داخل این چراغ‌ها، چیدمان لامپ‌ها باعث شده تا از سادگی نما کاسته شود و خودرو، شاخصه‌های طراحی مدرن را دریافت کند. نمای عقب آریو یا همان زوتی زد ۳۰۰، با هوشمندی خاصی شکل گرفته تا علاوه بر هماهنگی با بخش جلویی، ظاهر کلی خود را را در جهت مثبت بهبود ببخشند. زیبایی چراغ‌های آریو در شب با توجه به قیمت این خودرو، فراتر از انتظار بوده. بدنه در قسمت عقب حجیم‌تر بنظر می‌رسد و این در بیشتر شدن حس اقتدار آریو بسیار تاثیرگذار بوده است.

زوتی در نمای جانبی نیز خوب عمل کرده و با خطوط اضافه سعی در ایجاد شلوغی نداشته است و از این لحاظ می‌توان آریو را متفاوت نسبت به چینی‌ها دانست. نباید فراموش کنید که با یک سدان ارزان قیمت مواجه هستید، پس این سطح از کیفیت بالای طراحی برای چنین خودرویی واقعا عالی خواهد بود. معمولا خودروهای چینی از فرم بدنه ناقص بهره می‌برند و زوتی با یک انتخاب مناسب در این بخش، سایر قسمت‌ها را نیز هماهنگ و با استاندارد بالا جلو برده است. زد ۳۰۰ باعث می‌شود ما مشتاقانه منتظر حضور سایر خودروهای زوتی در ایران باشیم که به‌تازگی شاسی‌بلندهای این برند نیز به ایران راه یافته‌اند.

نظر شما در ارتباط با طراحی آریو چیست؟

3 دیدگاه
  1. محمد می گوید

    کپی

  2. مهدی می گوید

    آریو ماشین تمیزیه که فعلا سایپا داره با حدود ۷۵تومن فروش اعتباری بازار رو باهاش به چالش میکشونه(تازه فول آپشن هم نمیده بیرون)

  3. ناشناس می گوید

    بررسی کاملا تبلیغاتی!!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.