مکمل بنزین
گوناگونخبر

با ام‌جی 6 (MG 6) بیشتر آشنا شوید!

ام‌جی بنظر می‌رسد جان تازه‌ای گرفته و طراحی جدیدی را به خودروهای خود وارد کرده تا بتواند در رقابت با حریفان بهتر ظاهر شود. بعد از معرفی ام‌جی ZS با طراحی جدید، این کمپانی به تحول در خودروهای قدیمی خود روی آورد و زبان طراحی جدیدی را برای آنها درنظر گرفت. ام‌جی3 و ام‌جی 6 اکنون با ظاهری متحول شده آماده عرضه شده‌اند و شاید تا چند ماه آینده شاهد حضور آنها در ایران نیز باشیم.

حدود یکسال پیش زیر مجموعه ام‌جی یعنی رووی، محصول جدیدی را معرفی کرد و ام‌جی 6 نیز شباهت‌های زیادی با آن خودرو دارد. این خودرو در 2 تیپ متفاوت عرضه شده که نسخه‌ای بنزینی و بعدی پلاگین هیبریدی است. روح یک خودروی اسپرت را می‌توان در ام‌جی 6 دید و خودروساز بریتانیایی-چینی برای القای این حس از غربیلک فرمان D شکل مسابقه‌ای و صندلی‌های چرمی با رنگ قرمز بهره گرفته که با رنگ خارجی خودرو بسیار همخوانی دارند.

 

تست رانندگی خودروهای ام‌جی یکی بعد از دیگری در حال انجام است و اکنون بعد از ام‌جی 3 جدید، به پیستی در چین رفته‌ایم تا ام‌جی 6 را از لحاظ چابکی و هندلینگ بررسی کنیم و ببینیم چه چیزی در دل این خودرو قرار داده شده است. گیربکس 7 سرعته دوکلاچه بعنوان سیستم انتقال قدرت، در سرعت‌های پایین عملکرد خوبی دارد و تعویض‌های بی‌نقصی انجام می‌دهد اما این فقط در سرعت‌های کم است و با افزایش فشار، خنگی گیربکس قابل مشاهده خواهد بود.

فرمان نرم‌ ام‌جی 6 جدید یک نکته مثبت دیگر است که لذت رانندگی را با یک سدان اسپرت، دوچندان می‌کند. نباید فراموش کنیم که ما با کیا استینگر روبرو نیستیم و این خودرو و حتی برند آن حالا حالاها با کیا فاصله زیادی خواهند داشت.

 ظاهر ام‌جی 6 جدید اگرچه متحول شده اما هنوز آنچنان که باید خوب نیست و فقط نسبت به گذشته محصولات این برند تغییر مثبت داشته است. انتخاب این خودرو از روی ظاهر کاملا سلیقه‌ای بوده و ما در حال حاضر یک محصول ژاپنی با 20 سال قدمت را در پیش روی خود می‌بینیم. کابین ام‌جی 6 جدید متحول شده و طراحی خوبی دارد اما بخش بالایی داشبورد و در قسمت درب‌ها از پلاستیک سخت استفاده شده که نا امید کننده است.

در تک تک بخش‌های داخلی ام‌جی 6 تلاش کمپانی مذکور را برای دستیابی به یک خودروی اسپرت را می‌توان دید. دوخت قرمز روی فرمان و پلاستیک‌هایی شبیه به فیبر کربن به همراه پدال‌های فلزی باعث می‌شوند تا شما احساس خوبی داشته باشید. از لحاظ تجهیزات این خودرو به معنای واقعی پر آپشن است و ام‌جی با دوربین دید عقب 360 درجه و کنترل صوتی، 6 کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج خودرو از خط ام‌جی 6 را تزئین کرده است.

ما اجازه داشتیم برای چند ساعت با eMG6 رانندگی کنیم و این می‌توانست فرصت خوبی باشد. پیشرانه سه سیلندر توربوی شاسی‌بلند ZS به همراه موتور الکتریکی 82 اسب بخاری، قلب تپنده این خودرو را تشکیل می‌دهند. طی مسافت 53 کیلومتری در حالت تمام الکتریکی باعث شده تا در این بخش ام‌جی رقیبی مانند فولکس‌واگن گلف GTE و BYD Qin Pro داشته باشد اما محدوده حرکتی بی‌وا‌ی‌دی حدود 100 کیلومتر بوده است. از لحاظ فنی نسخه بنزینی شتاب بهتری را از خود نشان می‌دهد.

رینگ‌های 17 اینچی باعث شده تا کنترل حرکات بدنه راحت‌تر باشد و از لحاظ تعلیق و هندلینگ شرایط مناسبی را برای راننده ایجاد کند. از لحاظ عایق‌بندی هر دو خودرو شرایط خوبی‌دارند اما نسخه هیبریدی کاملا بی‌صدا بوده و کابینی آرام را برای شما مهیا می‌کند. در کل ام‌جی 6 نسبت به گذشته پیشرفت داشته اما باید خودروهای چینی را رقیب اصلی این خودرو دانست و دربرابر حریفان اروپایی حرفی برای گفتن نخواهد داشت. در انتها مشخصات نسخه بنزینی را برای شما قرار دادیم که شانس بیشتری برای حضور در ایران دارد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا