مکمل بنزین
بازارچهخبرداخلی

خرید خودرو از اولویت اول مردم خارج شد؛ رکود عمیق‌تر می‌شود!

بازار خودروهای داخلی و خارجی این روزها به دلایل مختلف که قطعا می‌دانید در یک رکود سنگین است که این اتفاق به دلیل نوسانات نرخ دلار و ممنوعیت واردات خودروهای خارجی بوده که منجر به افزایش شدید قیمت خودروهای خارجی و داخلی‌ها گردیده است. در حال حاضر به گفته بسیاری از نمایشگاه داران، خرید خودرو از اولویت مردم خارج شده و همانند سال‌های گذشته اولویت اول مردم محسوب نمی‌شود.

به گزارش چرخان، خرید خودرو از جمله اتفاقاتی است که بسیاری از مردم به آن با نگاه اولویت نگاه می‌کنند و قطعا با افزایش قیمت‌های صورت گرفته در این بخش، توان خرید مشتریان از بین رفته و عملا طیف عظیمی از مردم از قشر خریداران خودروهای خارجی حذف شده و در موضوع داخلی‌ها نیز همین منوال برقرار شده و قدرت خرید مردم برای خودروهای با کیفیت داخلی از بین رفته و انتخاب آنها محدود به خودروهای ارزان قیمت بی کیفیت داخلی محدود شده است.

تعرفه واردات خودروهای خارجیگزارش‌ها نشان می‌دهد که حتی تعویض خودرو نیز از کارهای مشتریان خارج شده و بسیاری از آنها ترجیح می‌دهند در بازار پر نوسان امروز همان خودروی خود را داشته باشند و از تعویض‌های این چنینی که اغلب با بودجه‌های بسیار بالا می‌بایست صورت بگیرد، خودداری می‌کنند.

این رکود در حالیست که عملا بسیاری از مردم که برای خرید یک خودرو یا تعویض خودروی خود برنامه ریزی کرده بودند به نقطه صفر بازگشته و برای خرید خودروهای مدل بالاتر می‌بایست هزینه‌ای معادل یک خودروی با کیفیت را بپردازند که قطعا از توان بسیاری از مردم در بازار امروز خارج است.

خودروهای خارجیبازار خودروهای کارکرد خارجی نیز بسیار نوسان داشته و به طور مثال خودرویی مانند اپتیما با کارکرد 90 هزار کیلومتر با نقدینگی معادل 170 میلیون تومان قابل خریداری است که قبل از این با همین نقدینگی امکان خرید بسیاری از خودروهای با کیفیت صفر خارجی برای مشتریان فراهم بود.

کیا سراتو اتوماتیک مدل 2015 که یکی از جنجالی‌ترین خودروهای یک‌ماه گذشته بوده است، با کارکرد 70 هزار کیلومتر، قیمتی معادل 195 میلیون تومان دارد که سال قبل با همین پول امکان خرید خودروی مدل بالاتر همین اتومبیل فراهم بود.

خرید خودروهیوندای سوناتا هیبریدی مدل 2017 که یکی از خودروهای پرطرفدار بازار خارجی‌ها بوده است در حال حاضر با 14 هزار کیلومتر کارکرد قیمتی معادل 340 میلیون تومان دارد.

به طور کلی باید گفت که پرونده خرید خودرو برای بسیاری از مردم بسته شده و می‌بایست منتظر اقدامات دولت و وزارت صنعت در این زمینه بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا