مکمل بنزین
گوناگونخبر

سریع‌ترین ابر خودروی اسپرت جهان؛ نسل بعدی نیسان GT-R

کمپانی ژاپنی نیسان هنوز در مراحل اولیه طراحی و مهندسی پلتفرم کاملاً جدید برای نسل بعدی نیسان GT-R است. در‌ واقع این کارخانه خودروسازی هنوز تصمیم نگرفته که آیا برای ساخت پیشرانه نسل بعدی نیسانGT-R از مدل برقی استفاده کند یا مدل هیبریدی را در نظر بگیرد.

آلفونسو آلبیسا، مدیرعامل نیسان، در مصاحبه خبری خود با وب‌سایت Autocar اعلام کرد که نسل بعدی GT-R شبیه به نسخه‌ GTR-50 که در فستیوال سرعت گوود وود به نمایش درآمده نیست. به جای آن مهندسان نیسان به دنبال ساخت خودروی ابر قدرتمند که سریع‌ترین خودروی اسپرت جهان هستند.

در حال حاضر مهندسان و مسئولان نیسان پیشنهادهای طراحی نسل بعدی GT-R بازنگری و ارزیابی می‌کنند و به همین دلیل هنوز تیم مذکور برای ساخت نسل جدید دست به کار نشده‌اند تا تصمیمات نهایی برای پلتفرم و پیشرانه جدید گرفته شود. از این رو می‌توان گفت با تولید و ساخت نسل بعدی GT-R حداقل ۱۰ سال فاصله داریم.

البته آلبیسا بیان کرد که احتمال تولید نسخه برقی برای نسل بعدی GT-R وجود دارد ولی تا به امروز این موضوع تأیید نشده است. البته ساخت پلتفرم جدید برای نسل بعدی به طور قطع مورد تأیید مدیران نیسان قرار گرفته است و بدین ترتیب باید انتظار دیدن سریع‌ترین خودروی جهان را داشت.

نسخه‌های پیشین نیسان GT-R مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو ۳.۰ لیتری برای مسابقات رالی GT-R هستند ولی نسخه‌ایی که در حال حاضر با ورژن استاندارد وجود دارد می‌تواند حداکثر ۵۶۲ اسب بخار قدرت تولید کند و از این رو می‌توان انتظار داشت نسل بعدی حداقل ۶۰۰ اسب بخار خروجی داشته باشد.

به نظر مدیرعامل این شرکت ژاپنی نسل بعدی GT-R می‌تواند نشانه‌هایی از خودروی قدرتمند R35 را داشته باشد و به نوعی سریع‌ترین خودروی اسپرت در بازار آتی باشد. به نظر می‌رسد از سرمایه‌گذاران این محصول ناوگان پلیس دبی، ژاپن و دیگر کشورهای توسعه یافته باشد، چرا که تا به امروز نسخه‌هایی از این خودرو در خدمت پلیس‌ کشورهای مختلف قرار گرفته است.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا