مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه رهام با دنا، نبرد دو محصول ملی با یکدیگر!

در این بررسی به سراغ مقایسه جدیدترین محصول گروه خودروسازی سایپا به نام رهام با یکی از محصولات ایران خودرو به نام دنا می‌رویم و با نگاهی کلی به این دو خودرو، برتری هر یک را در هر بخش اعلام خواهیم کرد.

با ما همراه باشید.

1-معرفی کلی

در رابطه با معرفی کلی این دو خودرو باید بدین صورت بگوییم که دنا در واقع فیس لیفت سمند LX بوده و در سال 1393 به طور رسمی و وارد بازار خودرویی کشور شد. دنا یک سدان اقتصادی با کیفیت ساخت نسبتا خوب بوده که در این سال‌ها آمار فروش بسیار خوبی را به خود اختصاص داده است.

اما در سوی مقابل، رهام به عنوان جدیدترین محصول گروه صنعتی سایپا در نمایشگاه بین المللی شیراز به علاقمندان و مشتریان معرفی شده است. این خودرو نیز همانند دنا یک سدان اقتصادی بوده و طراحی آن همانند برلیانس سری 300 در نمای جلویی و در نمای کلی و بدنه همانند برلیانس سری 200 بوده که این موضوع باعث آن شده تا این خودرو در زمره خودروهای با کیفیت سایپا در دیدگاه اولیه قرار گیرد.

 

2-طراحی بیرونی

مقوله طراحی ظاهری خودروها بستگی به نظر مشتریان و خریداران دارد و طبق نظر این افراد، یک خودرو هم می‌تواند زیبا باشد و هم زشت، اما در دیدگاه کلی هر دو خودرو (دنا و رهام) دارای طراحی نسبتا خوبی بوده و می‌توانند نظر مشتریان را به خود جلب نمایند. لازم به ذکر است که به اعتقاد علاقمندان، دنا در نسخه پلاس خود، دارای طراحی خشن تر و نمای کلی بهتری در مقایسه با رهام است.

3-طراحی درونی

با نگاهی به کابین این دو مدل (دنا و رهام) متوجه خواهید شد که در ساخت اتاق داخلی هر دو خودرو از مواد پلاستیکی زیادی استفاده شده است که این موضوع با توجه به رده اقتصادی دنا و رهام، امری معقول و قابل درک است. اما باید این نکته را یاد آور شد که پلاستیک استفاده شده در این خودروها در اکثر نقاط دارای جنسی سخت است که این مورد را می‌توان جز نقاط ضعف این دو مدل به شمار آورد.

در رابطه با طراحی ادوات، ابزارک‌ها و نوع صندلی‌ها نیز باید بگوییم که اتاق درونی رهام همانند نمای بیرونی، بسیار شبیه به محصولات برلیانس بوده و در واقع کابین رهام چیزی شبیه به برلیانس سری 300 است که این موضوع را می‌توان از نقاط مثبت این خودرو بر شمرد. همچنین، پیرامون طراحی داخلی دنا نیز باید گفت که این خودرو با توجه به قیمت کمتر از 60 میلیون تومان در نمونه ساده، دارای اتاقی خوب و قابل قبول بوده اما فضای کم سرنشینان در ردیف عقب به دلیل پهن و بزرگ بودن صندلی‌های جلویی، یک نقطه ضعف بزرگ برای دنا است.

4-پیشرانه و عملکرد

در رابطه با پیشرانه این دو خودرو باید بگوییم که دنا در نسخه ساده و پلاس خود از یک پیشرانه جهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.7 سی‌سی موسوم به EF7 بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 114 اسب بخار و گشتاوری برابر با 155 نیوتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی، به چرخ‌های جلو (FWD) منتقل می‌شود.

دنا در نمونه ساده و پلاس خود برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت، نیازمند زمانی در حدود 13.5 الی 13.9 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن تقریبا 200 کیلومتر در ساعت است. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی برابر با 7.7 لیتر بنزین بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 است.

اما در سوی مقابل، رهام نیز از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1650 سیسی بهره می‌برد که این موتور دقیقا همان موتوری بوده که به تازگی بر روی برلیانس سری 300 و C3 استفاده شده و قدرت تولیدی آن برابر با 113 اسب بخار و گشتاور آن برابر با 154 نیوتن متر است و با توجه به گفته مدیران سایپا، قرار است این قدرت تولیدی توسط دو نوع گیربکس که نوع اول به صورت 5 سرعتی دستی و نوع دوم به صورت 6 سرعته اتوماتیک هستند، به چرخ‌های جلو (FWD) انتقال یابد.

پیرامون عملکرد این خودرو در حال حاضر نمی‌توان به صورت دقیق سخنی را مطرح کرد، اما با توجه به پیشرانه، نوع گیربکس و وزن خودرو،‌ رهام می‌بایست برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت از صفر مطلق، زمانی در حدود 13.5 الی 14 ثانیه را در مدل دستی به خود اختصاص دهد و حداکثر سرعت آن نیز بین 190 الی 200 کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، با توجه به نوع پیشرانه، مصرف سوخت رهام در هر صد کیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی برابر با 6.8 الی 7.1 لیتر بنزین تخمین زده می‌شود و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 است.

 

هر دو خودرو با توجه به هم حجم بودن پیشرانه و عملکردی تقریبا یکسان، مساوی با یکدیگر هستند، اما این نکته نیز قابل ذکر است که رهام با توجه به عملکرد تخمین زده شده، دارای مصرف سوختی کمتر و استاندارد آلایندگی بهتری نسبت به دنا است.

5-امکانات رفاهی و ایمنی

پیرامون امکانات رفاهی و ایمنی این دو خودرو باید بگوییم که رهام در بالاترین رده خود یعنی سوپر لوکس، دارای امکانات رفاهی بهتر و با کیفیت تری نسبت به دنا در نسخه پلاس بوده که شما همراهان گرامی می‌توانید لیست آپشن‌های نصب شده بر روی این خودرو را در تصویر زیر مشاهده کنید.

 

حال بهتر است پس از امکانات رفاهی و ایمنی رهام در بالاترین نمونه، نگاهی به امکانات دنا در نسخه پلاس (مدل پر آپشن تر نسبت به نمونه معمولی) نیز بی‌اندازیم که در این رابطه باید مواردی همچون 4 كيسه هوا (راننده، سرنشين جلو و جانبي)، ترمز ضد قفل ABS و EBD، داراي مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي با رهياب (GPS) و هندزفري موبايل بلندگوهاي جلو و عقب تيوتر، تنظيم اتوماتيك كانال تهويه براي سرنشينان عقب، چراغ جلو داراي لامپ LED و نئون و چراغ‌ روز (Day Light)، سيستم هشدار دهنده هوشمند مركزي ورود غير مجاز، سيستم عيب يابي هوشمند (مالتي پلكس)، سيستم كنترل بخار بنزين – شيشه هاي سولار (ضد اشعه مضر UV خورشيد)، سانروف، كروز كنترل، آنتن سقفي جديد(Shark fin) به همراه سيستم پشتيباني از رهياب، سيستم قطع سوخت خودكار و … را نام برد.

6-قیمت در بازار

سرانجام، در آخرین بخش این مقایسه، به سراغ قیمت این دو محصول می‌رویم که در این رابطه باید بگوییم دنا در نمونه ساده خود در بازار خودرویی کشور، دارای قیمتی حدودا برابر با 55 الی 56 میلیون تومان بوده و نسخه پلاس این خودرو قیمتی برابر با 68 الی 70 میلیون تومان را دارا است.

اما در سوی مقابل، با توجه به اینکه رهام به تازگی رونمایی شده و زمان حضور آن در بازار داخلی کشور به صورت قطعی و نهایی اعلام نشد است، قیمت گذاری بر روی این خودرو امری سخت بوده و باید به توجه به بازار رقابتی کشور در رده خودروهای اقتصادی، قیمتی معقول برای مدل‌های مختلف این خودرو در نظر گرفته شود. اما با این حال، به اعتقاد کارشناسان، قیمت رهام با توجه به مدل‌های مختلف این خودرو، مابین بازه قیمتی 45 الی 70 میلیون تومان خواهد بود.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫40 دیدگاه ها

  1. جناب ایرجی دنا اصلا در حد رهام نیست آمار فروشش هم پارسال حدود 44 هزارتا بوده یعنی بعد از رانا کمفروش ترین ماشین ایرانی هست، حتی از ماشین چینی مثل برلیانس فروشش کمتره
    رهام امکاناتی داره که هیچ ماشین ایرانی نداره: سیستم کنترل پایداری، فرمان کمک برقی، گیربکس 6 دنده اتومات (درمقابل گیربکس پژویی دنا)، 6کیسه هوا، آپشنهای معمول ماشینهای روز هم داره مثل کیلیس و سانروف و …
    در مورد شتاب رهام اتومات از دنا دنده دستی شتابش بیشتر میشه، رهام از برلیانسها شتابش بیشتره، دنده ای هم که هیچی
    طراحی هم دناپلاس فقط نمای جلوش قشنگه وگرنه از بغل و پشتش مثل ماشینهای دهه نود هست قشنگ سمندو تو دنا میبینی در حالی که رهام طراحی بروزی داره و شبیه سدان های متوسط 2-3 سال پیشه کره هست

    1. سلام داداش. حرفتو خودم قبول دارم ولی باید صبر کنیم تا رهام به صورت انبوه بیاد تو بازار تا بشه واقعا راجع بهش نظر داد

      1. خدا کنه یه کم مسئولین انصاف به خرج بدن و حداقل تو تولید انبوه از آپشنهایی که گفتن برا این خودرو هستش، دزدی نکنن تا ملت بتونن بعد یه عمر یه خودروی متوسط در تراز جهانی رو با تولید کشور خودشون سوار بشن..

    2. موافقم با دوستمون حمید من رهام رو از نزدیک دیدم به نظرم طراحی اون جذابتر و هماهنگتر از دناست البته دنا پلاس هم نقاط قوت خوبی داره اما به نظرم طرح رهام یکپارچه تر و هماهنگتره و به نوعی ظاهر مدرن و به روزی رو ایجاد کرده و احتمالا بتونه دل خیلی ها رو به دست بیاره.

    3. نمای عقب دنا خیلی زشت و بد قیافه است! حتی از پیکان هم زشت تر! ولی از لحاظ نمای جلو خوش قیافه است، در کل دنا = سمند= 405= پارس، اینا همه یه فاصله محور و یه پلتفرم قدیمی 30 ساله هستن!

    4. دناپلاس هم رخش بهتره و هم کابینش اونم توجه کنید که خودروی رهام ۳ آپشن بالاتر از دنا دارد و اعتمادی به خودرو نیست چون محصولی از سایبا است و نمای کلیش برلیانسه

      1. یه جوری میگی اعتمادی نیست چون محصول سایپاس که انگاری دنا رو شرکت مرسدس بنز داره تولید میکنه ایران خودرو از سایپا داغونتره

    5. خخخخخخ دانسته اید که رهام شرکت سایپا هست سایپا کو ایران خودرو کو رهام مقایسه ی دنا خخخخخخخ دنا بهتره خوب دیگه معلومه این همه اپشن میگی رهام اپشن هایی داره که هیچ ماشین ایرانی نداره کوییک اتوماتیک که داره

    6. سلام میدونستید که رهام از شرکت سایپا شرکت ایران خودرو کو سایپا کو دنا این همه اپشن میگی رهام اپشن هایی داره که هیچ ماشین ایرانی نداره دنا پلاس توربو اتوماتیک که داره دنا بهترین ماشینه ایرانیه

    7. اشتباه میکنی … دنا هم فرمان برقی داره هم مجهز به eba یا همون سیستم پایداری الکترونیکیه و گیربکس اتومات هم داره

  2. رهام کمتر از 100 میلیون در نسخه ی فول نمیاد تو بازار پس دنا پلاس که الان قیمت 65 و در بازار 70میلیون داره پس اختلاف 30 میلیون تومانی برای خودروی کوچک چینی در کلاس بی معقول نیست اپشنهای چینی که زود خراب میشن نمای اتاق دنا شیک و قشنگه طرح بیرون اون اصیله نه مثل رهام جلو اکسنت نمای بغل برلیانس230 و نمای عقب کیا اپتیمای 2008 وقتی سایپا کوییک رو داره 50 میلیون میده چه انتظاری داری که این خودرو رو 45 بده خوب یه کلام بگو از رهام خوشت میاد و قصد خرید داری و نباید حق به جانب مقاله نوشت سایپا کلیه ی ماشیناش در حد کلاس پایین قرار دارند

    1. هنوز که قیمتش مشخص نشده اگه بالای صد میلیون باشه دیگه تو محدوده قیمتی سراتو میره
      اگه حدود همون 70 میلیونی که میگن باشه خوبه
      طراحی دنا اصل نیست، از رو سمند ساختن، خود سمند شبیه فولکس واگن پاسات قدیمیه، داشبوردش هم شبیه سوناتاس اصل بودن هم دلیل بهتر بودن نمیشه، طراحی ال نودم اصله ولی قشنگ نیست، فقط آدمی که سعی کنه همه خوبیهای دنا رو ببینه و فقط دنبال ایراد تو طراحی رهام باشه میگه دنا بهتره
      اون آپشنهایی هم که میگی جا لیوانی و چراغ داشبورد که نیست امکانات رهام سیستم کنترل پایداری (تو اروپا اجباری هست)، فرمان برقی، گیربکس اتومات، 6کیسه هوا و … هست، هرکدوم از اینا رو رو دنا بذارن ده میلیون میکشن رو قیمتش، هیچکدوم از ماشینهای ایرانی هیچکدوم از این امکاناتو ندارن

  3. رهام: سایپا یه پولی به چینی ها (برلیانس) داده گفته برادر یه ماشین برای ما بزن که ارم سایپا روش باشه! اونها هم ورداشتن یه فیس لیفت روی ماشین هاشون پیاده کردن ارم سایپارو زدن روش اسمش گفتن پدرش (سایپا) بذاره! سایپاییها هم گفتن رهام! مبارک باشه!
    باز سمند بهتر بود لااقل پلت فرمش پژو 405 بود که برای خودش ابرویی داشت! این که دیگه چینیه! ملت ایران هم که از یه طرف دلشون برای ماشین های چینی غش میره از یه طرف بعضا خریدن و سوار شدن ماشین چینی رو باعث ابروریزی و ازدست دادن سرمایه می دونن منتظر این ماشین به اصطلاح ایرانی هستند که دیگه ظاهرا چینی هم نیست! خوبه دیگه همه مشکلات رو سایپا و چین با هم حل کردن. چین قطعه میده سایپا سرهم می کنه و ملت خوشحال سوار می شدن بعد میگن ماشین چینی از فرغون هم بدتره!

    1. شما فقط با ماشین چینی مشکل داری
      ژیان یه شاهکار مهندسی بوده الان فیس لیفت ژیانو بزنن میگی خوبه؟ فرانسه هم هست چینی نیست
      پیکانم انگلیس بوده اونم خوبه؟
      اکثرا بخاطر افت قیمت و گرونی یدکی چینی نمیخرن، رهام این مشکلاتو نداشته باشه چرا نخریم؟ موتور جدید برلیانسو مگا موتور میزنه خود برلیانس اصلا موتور 1650 نداره
      یکی از خوبیهای 405 جادار بودنش نسبت به زمان و کلاس خودرو بود که اونم تو دنا پسرفت کردن

      1. از کجا متوجه شدی من با چینی ها مشکل دارم؟ من دارم نظر خودم رو در خصوص دروغگویی مدیران سایپا بیان می کنم که می خواد بگه ما نشستیم ماشین طراحی کردیم و ساختیم در صورتی که این همون برلیانس فیس لیفت هست و بی شک ایرانی ها نقش کمی در طراحی اون داشتند. کاری هم با خوب یا بد بودن این ماشین ندارم. قطعا از پراید و تیبا بهتره!

  4. خوبی دنا به همینه که الان دیگه همه مکانیکا می تونن تعمیرش کنن و لوازمش همه جا پیدا میشه
    رهام بیاد تا ببینیم چی بشه

  5. درود واقعا من نمی دونم چی دنا قشنگه داخلش ای بد نیست ولی اصلا قیافه جذابی نداره من که نمی پسندم ترجیح میدم برلیانس 330 رو بخرم تا دنا .طراحی دنارو دوست ندارم

    1. اره !!! برلیانسی که متور تیبا داره! قابل مقایسه بادنا نیست

  6. سلام
    ماشینهایه چینی مفت گرونن .فقط مردم بیچاره ما از زور اجبار میخرن .نه لوازم دارند نه مکانیک نه فروششون خوبه هیچی ندارن.حالا اسمشونو هر چی میخواین بزارین …حالا چرا مردم ماشین چینی سوار میشن؟؟ یکی از روی اجباره چون تو یه رنج قیمتهایی هستن که هیچ ماشین تاپی نمیشه سوار شد.یکی هم بخاطر اقساطی بودنشونه .یه ماشین 160 میلیونیو با 60تا 70 پیش میخری حالا بعضیا تنفس دارند بعد قسطشو میدی ………تهش برات 200میلیون تموم میشه اما هیچ کس ازت 100میلیونم نمیخره .حالا دلیلش چیه ؟ اینه که هر سال یه شکلو شمایل قشنگترش میاد و نوشم با همین شرایط میشه خرید .یعنی تو چند سالی که مردم بیچاره قسط میدن .ماشین قدیمی شده رفته مثله ام وی ام ایکس 33 …انواع چری ….بعد لوازم اولی هنوز نیومده تیپ جدیدش وارد بازار میشه…………حالا نکته قابل توجه اینه که تو خوده چین یکی از این آشغالایی رو که دسته مردم ما میدن و نمیبینی . اکثرا کیا و تویوتا و برندایه با حالن ….حالا خودتون مسله رو حل کنین ……..دنا من داشتم ماشین خوبیه .البته نسبت به ماشینهایه داخلی …..ولی اونم مشکلات خاص خودشو داره ولی از چینی بهتره ….این نظرمنه قصد توهین به هیچ کس و ندارم ….فقط خدا کنه راهها باز بشه که ما مردم مجبور نباشیم برای خرید یه ماشین آشغال اندازه یک برند اروپایی پول بدیم بدونه هیچ خدماتی……..

  7. رهام ما عالیه حد اقل سایپا از اون پیشروان ۸۷ اسبی بیرون اومد.اگر سایپا از چین میاره، پس چرا ۶ سال وقت گذاشت؟

  8. اخه شما دنا زو با رهام مقایسه میکنید اخه رهامو دیدین معذرت میخوام ولی در مقابل دنا مثل شپش میمونه دنا کجا و این شپش سایپا کجا تازه قیمتش هم دوبرابر دنا گذاشتن فکر کردین این اپشن هارو ارزون میدن این امکانات قیمت رو میبره بالای ۱۰۰ تومان که ارزش نداره

    1. تو که نه دنا رو داری نه رهام پس چرا ضر میزنی
      برو سوار خرت شو

  9. رهام کاملا سرتر از دنا پلاس هست. واقعا نمیدونم چرا دقت ندارید. شتاب دنا پلاس توربو با 150 اسب دقیقا 10 ثانیه هست. این خوبه بنظرتون؟؟ شتاب ساندرو دستی 107 اسبی هم 10.5 هست. نیم ثانیه فقط!!!
    ضمنا رهام سال 98 با موتور توربو 150 اسبی میاد و با توجه به وزن کمتر شتاب حدود 9 داره. گیربکس هم ساخت اتریس و 6 دنده. توجه کنید 6 دنده. اما دناپلاس توربو اتومات قراره با گیربکس 5 دنده بیاد. حال بگید کدوم بهتره؟

  10. رهام چیه دنا خوبه دقت کن دنا سر تر از رهام چهرش خشمگینه داخلش قشنگه بعدش ماشین های سایپا هیچ موقع به ایران خودرو نمیرسه حالا تو نشستی فکر کردی رهام اتومات 6 دنده هست خیلی خوبه دنا با همون 5 سرعته دستی سوسکش میکنه

  11. اینو بدونید که سایما هر ماشینی تولید کنه با به ماشینای ایران خودرو نمیرسه طراحی دنا مردونه تره و خوش اسپرت تره

    1. بیخیال بابا فعلا ک ماشیناش از ایراد خودرو هم پرفروش تره هم بروز تر، ایراد خودرو مگه بجز سمند چیز دیگه ای هم داره؟

  12. دناپلاس حرف نداره آپشن هایی که داره بی نظیره و ماشین هست که خودشه نه مثل رهام که کلا همون برلیانس هست داخل کابینش بسیار زشت است اگر رهام آپشن های بیشتری داشته باشه دنا هم داره(مثل سانروف.صندلی برقی ۸ حالته.مانیتور ۷ اینچی با رهیاب جی پی اس.بلوتوث.دیسک.یو اس بی.آ یو ایکس.تنظیمات روشنایی و باس.کروزکنترل.کولر عقب.تهویه اتوماتیک.صندوق عقب بسیار جادار.داشبورد منفی.آینه تاشونده برقی با تنظیم برقی.۴ ایربگ.فرمان برقی با کلید.دی لایت.راهنما جلو شبیه به بنز.آنتن کوسه ای.پشت امپر به روز.داشبورد سوناتا طرح چوب.دستگیره کرومی.خط از گلگیر جلو تا چراغ عقب.چراغ عقب بسیار زیبا و بروز همچنین جلو که جفتی باهم ۴ میلیون هست.رینگ ۱۶ اینچ.موتور آلمان ef7.ایمبولایزر.صندلی کودک مخفی.دریچه رادار به صندوق عقب.تنظیمات کولر هوشمند.هرچهار شیشه برقی سریع.کنسول بزرگ و ۱۱۵ اسب بخار.جاعینکی.۴ چراغ درون خودرو و ۲چراغ درون صندوق عقب و … )خدایی اینا کجاش شبیه به سمند و ۴۰۵ هست اگه دنا مال هیوندا یا کیا بود ایرانی ها کلی تعریف ازش میکردن ولی چون واسه ایرانه خوب نیست با یه تومار آپشن و با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان درسته رهام چند آپشن بیشتر داره ولی چند آپشنی که دنا داره اون نداره و سایپایی که واسه پرایدش ضبط.قالپاق.زه.شیشه کوچک عقب.نمیزنه چطور میخواد رهام یا همون کپی برلیانس زشت ۲۳۰ رو درست کنه کوئیک با اون آپشنهاش بالاترین قیمتش ۱۰۰ هست چرا چون همون نسخه ارتقا یافته تیبا۲ هست.اگر بخواهم به طرح بیرونی و داخلی رهام و دناپلاس رای بدم از ۱۰ به رهام ۴ و به دناپلاس ۱۰ میدهم چون رهام به طرح عقبش نگاه کنید میخواد زور بزنه زیبا بشه ولی نمیشه تازه این رهام چرا تو بازار پیداش نیست چین یه رهام ابی واسه سایپا فرستاد تا سایپا بگه ماهم همچین ماشینی بلدیم و کمتر از ایران خودرو نیستیم ماشین های ایران خودرو صفر همه سرعت بالاتر از ۱۰ درب ها قفل میشود با اینکه ماشین های سایپا چراغ وقتی روشن می‌مونه هشدار نمیده خودتان فکر کنید رهامی با طرح داخلی بسیار زشت و بیرونی که برلیانس ۲۳۰ زشت هست که امروزه جای پراید تاکسی رو گرفته و دناپلاسی که طرح خشن و بنزی دارد و امروزه صادر به خارج میشود امیدوارم درک کنید خدانگهدار.

  13. دنا بهتر از اون رهام یا برلیانس 230 تاکسی جایگزین پرایده خدایی رهامو سایپا زده

  14. دناپلاس فول آپشن که نیازی به گفتنش نیست بهتر از اون رهام زشتی که تقلید از همون برلیانس ۲۳۰ هست که امروزه جای پراید تاکسی استفاده میشه کابین رهام بسیار زشت ولی واسه دنا همان داشبرد زیبا و چشم گیر سوناتا اما با طرح چوب که زیبا تر به نظر میاد بعدشم سایپا وقتی واسه پرایدش ضبط.قالپاق.زه.شیشه کوچک عقب رو حذف کرد چطور انتظار دارین رهام رو که هنوز زنده رو بزنه سایپا به همان چینی ها گفته یه رهام با رنگ آبی واسم بزنید فقط یکسال پزشو بدم.یکی نیست به سایپا بگه هرکاری کنی تو ایران خودرو نمی شی ایران خودرو ۶ ماه بعد از خبر تولید دناپلاس فول آپشن گذشت که شروع به تولیدش کرد
    نه مثل رهامی که دوساله داره میاد اگه هم بیاد نصف آپشنهاش حذف میشه از این گرونی ها ۶ ایربگش تبدیل به ۲ تا میشه و …
    بعدا بعضی ها میگن دنا همون سمند و ۴۰۵ هست آدم خندش میگیره کجای دناپلاسی که با محصولات گران قیمت خارجی رقابت داره مثل سمند و ۴۰۵ قدیمی هست متاسفم اگر دنا واسه محصولات کره ای بود ماشین عالی بود چون واسه ایرانه اینجوره
    یه زره واسه کشورتان که توانست دناپلاس رو بزنه افتخار کنید در حال حاضر به ۵ کشور جهان صادر میشود

    امتیاز کلی از ۱۰

    دناپلاس:۱۰.گرگ
    رهام:۴.سوسک

  15. دناپلاس در برابر رهامی که همون برلیانس زشت ۲۳۰ هست که امروزه جایگزین پراید تاکسی شده مثل سانتافه با اکسنته در ضمن این رهام سایپا کوش ۲ ساله فقط میگن رهام رهام سایپا از چین خواسته واسم یه رهام بزن پزشو بدم دیگه فراموشش کنم برم رد کارم در عوض اینکه ایران خودرو خیلی بالاتر از سایپای ۶ ماه حرف دناپلاس بود که بالاخره به بازار ایران و کشور های خارجی روانه شد شاید رهام اپشن بیشتری داشته باشه ولی اون اون موقع بود الان اگه بیاد از ۶ ایر بگ به ۲ ایر بگ تبدیل میشه موتور تیبا و ساینا روش گذاشته میشه یه قالپاقم بهش میزنن کروزشم میکنن که کمکم دیدم رهام=پراید شد من خودم خجالت کشیدم دناپلاس با رهام که هنوز به دنیا نیومده و اصالتش واسه چینه مقایسه میکنید

  16. مطمن باشید این رهام به دست منو و شما برسه کلا لختش میکنن مثل همین نسخه چانگان که در اصل باید توربو باشه

  17. بسیار حرفاتون درسته به نظرم رهام از این ماشین هایی که خیلی خوبه

  18. رهام که بدر نمیخوره دنا اتومات خراب نمیشه اون ماشین به دنا نمیرسه اون امکاناتو تارا هم داره بابا برو ماشینو بخر بعد یک ساعت تق تق تق تق تق تق تق تق میکنه منم بچم من استاد ماشینم سایپا اومدا رهام یا همون شاهینو درست کرده اولن که به درد نمیخره دومن دنا بهتره دنا توربوشارژاتومات ما در مقابل شاهین تو درگ می بره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا