مکمل بنزین
خبرداخلی

سرانجام همکاری سایپا با سیتروئن و کیا به کجا خواهد رسید؟

همکاری شرکت‌های خودروساز ایرانی با خودروسازان معتبر دنیا در سال‌های اخیر افزایش یافته و این اتفاق با برجام به اوج خود رسید و داخلی‌ها توانستند تولیدات خوبی نیز از این طریق داشته باشند. لغو برجام از سوی آمریکا باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های خارجی از جمله سیتروئن و کیا به فعالیت خود در ایران پایان دهند و حالا سایپا به دنبال راهکاری است تا با این شرکت‌ها همکاری خود را ادامه دهد.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی سایپا که در چند ماه اخیر توانسته بود تست اولیه اولین تولیدات مشترک خود با سیتروئن را انجام دهد، حالا با تعلیق و احتمال قطع کامل همکاری پژوسیتروئن با ایران، با مشکل روبرو شده و مشخص نیست که دقیقا تکلیف حضور سیتروئن در این شرکت چه خواهد بود.

محسن قاسم جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مصاحبه‌ای پیرامون ادامه حضور کیا در ایران گفت: ما به دنبال یافتن راهکارهایی هستیم تا بتوانیم با این شرکت همکاری داشته باشیم و این همکاری قطع نشود ولی در مورد سیتروئن باید بگویم که این شرکت تمامی سرمایه گذاری‌هایش را تعلیق کرده ولی هنوز به طور کامل از ایران خارج نشده است.

جهرودی در ادامه در پاسخ به تاثیر تحریم‌های آمریکا بر صنعت خودروسازی کشور گفت: با این اتفاق قطعا باید تغییراتی در رویکرد خود داشته باشیم و تمرکز خود را بر روی داخل منتقل کنیم. همه دنیا آمریکا نیست و ما با کشورهای بزرگ دیگری همکاری می‌کنیم و قطعا ایران با تمدن بزرگی که دارد، مستعد پیشرفت‌های بسیار بزرگ است که سوابق تحریم را داشته است و ما در این زمینه با تجربه هستیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه گفت: ما برای تامین قطعات نیز تدابیر ویژه‌ای را در نظر گرفتیم و طبق پیش بینی‌هایی که اول سال جاری داشتیم، قبل از خروج دولت پیمان شکن آمریکا از برجام تمام قطعات موردنیاز تا آخر سال را خریداری کردیم و در حال حاضر مشکلی در این زمینه نداریم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر سیتروئن هنوز خروج کاملش را اعلام نکرده و صرفا سرمایه گذاری خود را تعلیق نموده است ولی در حال حاضر فعالیتی در ایران نخواهد داشت. گفتنی است که در حال حاضر سایت سایپا کاشان میزبان تولید چانگان و تیبا 2 بوده و در حال فعالیت است. ما در مورد کیا نیز باید راهکارهایی پیرامون تولید مشترک پیدا کنیم که دنبال آن هستیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم رونمایی از جدیدترین محصول گروه سایپا که سر و صدای زیادی نیز در فضای مجازی داشته است، گفت: سایپا رهام به زودی در حضور مقامات کشوری رونمایی خواهد شد و به آنها نیز معرفی خواهدشد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به اینکه فلنگ می بندن در حالی که مالک سایپای کاشان هم شدن. مسخره است دولتمردای ما برای اینکه سر ما گول بمالن از پرداخت خیالی خسارت و دادن تضمین فرانسویها حرف میزنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا