مکمل بنزین
گوناگونخبر

انتشار تصاویر جاسوسی از نسل جدید هیوندای i40

در بازار جهانی خودروهای سدان محصولاتی همچون فولکس‌واگن پاسات، فورد Mondeo، اوپل Insignia و اشکودا سوپرب حرف اول را در فروش می‌زنند و مدل هیوندای i40 در رده‌های بعدی قرار می‌گیرد. این خودروی سدان سایز متوسط برای اولین بار ۸ سال پیش وارد بازار جهانی شد.

سال گذشته برای اولین بار تصاویری از نسل بعدی این خودرو در ماه اوت منتشر شدند که بعد از مدتی مشخص شد که تصاویر متعلق به نسخه‌های موجود در بازار جهانی است.به تازگی نیز تصاویر جاسوسی جدیدی توسط عکاسان وب‌سایت Motor1 منتشر شده که نشان می‌دهد این مدل جدید تفاوت فاحشی نسبت به نسخه‌های قبلی دارد و بیشتر شبیه به خودروهای پژو 508 و فولکس‌واگن آرتئون هست.

اگر نگاهی به تصاویر منتشر شده بیندازیم متوجه چراغ‌های جلو و عقب جدید می‌شویم و به نظر می‌رسد بعضی از قسمت‌های نسل بعدی هیوندای i40 اصلاً شبیه به نسخه‌های رایج نداریم. هنوز مشخص نشده که آیا نسل جدید i40 در سگمنت سدان باقی می‌ماند یا اینکه وارد سگمنت کاربردی لیفت‌بک می‌شود ولی وارد شدن به سگمنت سدان می‌تواند شانس فروش هر چه بیشتر این محصول را زیاد کند.

البته احتمال دارد که هیوندای i40 نمونه‌ای از فیس‌لیفت جدید سوناتا در بازار اروپا باشد که ماه گذشته تصاویر جاسوسی آن در ایالات متحده آمریکا منتشر شد. این دو پروتوتایپ از لحاظ ظاهر شباهت‌های فراوانی به یکدیگر دارند. شاید از دیدگاه مهندسان طراحی و ساخت یک خودرو و فروش آن در نواحی مختلف با اسامی متفاوت بهتر و مقرون به صرفه‌تر است. به همین دلیل احتمال دارد فیس‌لیفت جدید سوناتا با اسم هیوندای i40 در بازار اروپا به فروش برسد.

در هر حال بدون در نظر گرفتن اینکه آیا این خودرو تست شده در اروپا در آینده چه طراحی و ظاهری خواهد داشت؛ مسلم است که زبان طراحی این محصول از کانسپت Le Fil Rouge الهام گرفته شده که فروردین گذشته در نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو رونمایی شد. به احتمال زیاد دو محصول هیوندای i40 و فیس‌لیفت سوناتا سال آینده وارد بازار جهانی خواهند شد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا