مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسیتحلیلی

بررسی کوتاه پژو ۳۰۱؛ زشت‌ و‌ زیبا!

301-design-1

 پژو ۳۰۱ محصول جدید شرکت پژو در ایران خواهد بود که حدود ۲سال است در بازار چین عرضه می‌شود. طبق برآوردها قیمت پژو ۳۰۱ در ایران، بالای ۶۰ میلیون خواهد بود! اگرچه این خودرو نسبت به پژو‌های موجود در ایران از امکانات جانبی مناسب‌تر و ظاهری شکیل‌تر برخوردار است ولی ارائه قیمت منطقی و معقولانه نکته‌ای است که باید به صورت ویژه به آن توجه شود. 

301-q1

هنگامی که چشمانمان به پژو ۳۰۱ می‌افتد، از تماشای‌آن به وجد نمی آییم! رخ ساده‌اش شبیه به طرح‌هایی است که در گذشته و هنگامی که جوان‌تر بودیم در کتاب‌های مدرسه‌مان کشیده شده‌ بود. اگرچه منحنی های دل‌نشینی در بدنه این خودرو وجود دارد ولی به هیچ‌روی مدرن به نظر نمی‌رسد، پژو 301 را نهایتا میتوان یک خودروی‌ سدان شهری و مقرون‌به‌صرفه نامید که در اختیار خانواده قرار دارد!

Peugeot-301-Design-2-1920x1080
داخل کابین به‌دور از هرگونه هیجان، کاملا ساده به‌نظر می‌آید ولی راحت، بزرگ و کامل است. شما به واسطه این طراحی ساده احساس فریب‌خوردگی نخواهید داشت! بالاخره پژو است و سادگی اش دیگر … 

Peugeot-301-Combine-2-1920x1080

Peugeot-301-Habitabilite-1920x1080

برخی از تجهیزات قابل‌توجه به‌همراه این خودرو عبارتند از: سیستم ورود بدون کلید، کنترل پایداری ESP، سیستم کمک پارک عقب، ABS و پنجره های الکترونیکی.

301-design-3

پژو ۳۰۱ از یک موتور بنزینی با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که ۱۱۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت. حداکثر سرعت این اتومبیل ۱۸۸ کیلومتر در ساعت است و قادر خواهد بود طی مدت زمان ۱۰.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. قدرت توسط گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴دنده اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال می‌یابد.

mal-full

در نسخه فول‌آپشن پژو ۳۰۱، شما با گزینه‌هایی همچون مه‌شکن جلو، سیستم صوتی بر روی فرمان، آینه‌های برقی و تریم چرمی صندلی‌ها مواجه خواهید شد.

قطعا در آینده از این محصول بیشتر از اینها خواهیم شنید.

حامد دانشمند

مهندس IT، نویسنده و مترجم در حوزه خودرو و فناوری اطلاعات

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. باز هم پژو سرمون کلاه گذاشته ماشین دو سال پیشو دو سال دیگه میخواد بهمون بده به قیمت دو برار ارزش واقعیش واقعا که با این قرار دادشون

    1. دوست عزیز، این خودرو محصول سال ۲۰۱۲ بوده که در ممالک در حال توسعه عرضه شده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا