مکمل بنزین
خبرداخلی

سایپا پس از رهام به سراغ کراس اوور ایرانی می‌رود؟

این روزها با رونمایی از محصول جدید سایپا با نام “سایپا رهام” شاید شنیدن خبر تولید یک شاسی بلند جدید از سوی این شرکت که برخلاف تولیدات چینی این خودروساز، با طراحی و تولید اختصاصی این شرکت انجام می‌گیرد، عجیب نباشد ولی انتشار ماکتی از این محصول جدید، هیجان را به بازار راکد صنعت خودروسازی کشور بازمی‌گرداند.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی سایپا که این روزها به شدت مشغول معارفه تازه وارد نسبتا دوست داشتنی خود با نام “سایپا رهام” است، گویا در بخش طراحی و تولید خود برگ‌های برنده دیگری نیز در آستین داشته و روزنامه هفت صبح که جزو پرتیراژترین روزنامه‌های کشور محسوب می‌شود، در گزارشی مفصل از شاسی بلند جدید احتمالی این شرکت رونمایی کرد که از پلت‌فرم‌های موجود و ارتقا آن بهره گرفته و شاید پس از رهام، دومین تولید خوب این خودروساز ایرانی لقب بگیرد.

شاید اگر بخواهیم پیرامون این شاسی بلند یا کراس اوور ایرانی صحبت کنیم می‌بایست از نمونه فرانسوی موجود در بازار سخن به میان آوریم که البته احتمالا دیگر در ایران تولید نخواهد شد. محبوبیت پژو 2008 فرانسوی در ایران باعث شده شاید طراحی اولیه این خودروی جدید احتمالی سایپا در اندازه این فرانسوی محبوب شده و استانداردهای جذابی را در خود داشته باشد.

سخن گفتن از خودرویی که هنوز در مراحل اولیه بررسی و تولید قرار دارد، شاید کمی خنده‌دار باشد ولی حتی سخن گفتن از یک کراس اوور طراحی ایران به قدری جذاب هست که بتوانیم حتی از اندک اطلاعات منتشر شده از آن برای سخن گفتن استفاده کنیم.

سایپا پس از عرضه سدان کوچک و مشابه دنای ایران‌خودرو حالا به سراغ کراس اوور ساب کامپکتی رفته که بتواند جای خالی محصولاتی همچون رنو کپچر را برای ایرانیان پر کرده و سبد محصولاتش را برای مشتریان در مقابل رقبایش پرتر نماید.

عکسی که از این پروژه منتشر شده است نشان می‌دهد که گروه خودروسازی سایپا در اندیشه متفاوت بوده و در دو سال آتی باید شاهد رونمایی از یک کراس اوور بزرگتر از ساندرو باشیم که با امکانات بروزتر از این خودرو به بازار عرضه می‌شود و در بلبشوی قیمت‌های آنچنانی برای خودروهای خارجی، شاید گزینه مناسبی برای مشتریان ایران محسوب گردد.

از دیگر نکات موجود در این مدل اولیه می‌توان به مدل مفهومی هیرکانی که دو سال قبل توسط سایپا رونمایی شد، اشاره کرد که نشان دهنده برنامه ریزی بلند مدت این شرکت برای تولیدات خود است. شاید می‌توان گفت عرصه برای طراحان ایرانی باز شده و استعداد آنها در حال پر کردن خلا تحریم‌های سنگین علیه کشورمان خواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا