مکمل بنزین
تماشاخانه

بررسی کراس‌بک دی اس ۷ (ویدئوی اختصاصی)

یکی از برندهای زیرمجموعه پژو سیتروئن دی اس (DS) است که سعی می‌کند محصولات لوکس و شیک را روانه بازار کند یکی از محصولات شاسی‌بلند این کمپانی فرانسوی کراس‌بک دی اس ۷ مدل ۲۰۱۸ هست که به تازگی وارد بازار ایران شده است و رقیبانی همچون محصولات بی‌ام‌و، مرسدس و آئودی دارد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند کراس‌بک دی اس ۷ از دور بسیار شبیه به شاسی‌بلند آئودی است و حتی لوگوی پشت خودرو که نشان دهنده اسپرت بودن این شاسی‌بلند است شباهت ظاهری فراوانی به برند آئودی دارد. دی اس ۷ مجهز به پیشرانه خطی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری متصل به جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک است که می‌تواند حداکثر ۱۸۰ اسب بخار تولید کند و در هر کیلومتر تنها ۱۳۵ گرم دی‌اکسیدکربن وارد محیط اطراف کند. پیشرانه این خودروی لوکس تنها می‌تواند نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال دهد از این رو بسیاری از کارشناسان این خودرو را یک شاسی‌بلند قدرتمند اعلام نکرده‌اند. البته هندلینگ این خودرو عملکرد بسیار عالی دارد و اگر بخواهید می‌توانید با پرداخت مبلغی بیشتر سیستم Active Scan را نیز روی خودرویتان نصب کنید که تمام چاله‌ها و دست‌اندازها را تشخیص می‌دهد و رانندگی را بسیار راحت و نرم می‌کند.

از سوی دیگر این خودرو در جاده‌های پرپیچ و خم با سرعت بالا عملکرد زیاد قدرتمندی ندارد بنابراین بهتر است که سیستم Active Scan را به عنوان یکی از تجهیزات خودرو در نظر بگیرید. در مدل پایه داخل کابین ساده است ولی اگر بخواهید می‌توانید نسخه شیک‌تر و اسپرت‌ را سفارش دهید که مجهز به صندلی‌های چرمی آلکانترا با صفحه نمایش دیجیتالی پشت راننده است. در همه نسخه‌ها سیستم سرگرمی و اطلاعات نصب شده که رابط اندروید اتو و اپل کارپلی هست که کار با آن بسیار آسان است ولی برای سیستم ردیاب ماهواره‌ای نسبت به دیگر رقبا این سیستم کمی کند رفتار می‌کند و به خوبی مسیر مورد نظر را ردیابی نمی‌کند. به علاوه دی اس ۷ مجهز به دستیار صوتی هوشمند است که با دستورات شما را تنها با حرف زدن اجرا می‌کند که باز هم زیاد این ویژگی کارایی مناسبی را ندارد.

داخل کابین در ردیف عقب به راحتی سه نفر بزرگسال جای می‌گیرند و فضای کافی دارند. از سوی دیگر صندوق عقب فضای باز و جادار دارد و شما می‌توانید با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب فضای صندوق را چندین برابر کنید. یکی دیگر از ویژگیهای جالب کراس‌بک دی اس ۷ طراحی کنسول و فضای کنار درب‌هاست که به راحتی در کنار صندلی راننده یک بطری بزرگ آب جای می‌گیرد و حتی سرنشینان عقب می‌توانند وسایل اضافه خود را در کنار درب‌ها قرار دهند. به علاوه تنها با اشاره پا می‌توانید درب‌ صندوق عقب خود را باز کنید. قیمت پایه این خودرو حدود ۲۸ هزار پوند است که نسبت به سایر رقبا ارزان‌تر است ولی با آمدن پژو ۳۰۰۸ می‌توانید به این گزینه از پژو هم فکر کنید.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با کراس‌بک دی اس ۷ بیشتر آشنا شوید.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا