مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به ماشین پلیس فراری F12 ایرانی!

رونمایی و دیدن خودروهای پلیس همیشه هیجان برانگیز و جنجالی بوده، برای مثال ناوگان پلیس کشورهای مختلف از جمله ژاپن، دبی، فرانسه، ایتالیا و … به دنبال خرید بهترین و سریع‌ترین خودروهای موجود در دنیا بوده‌اند. از سوی دیگر در ایران این موضوع کمی متفاوت است. در دهه ۱۳۸۰ دستگاه‌های مرسدس بنز وارد ناوگان پلیس ایران شد ولی بعد از این دهه دیگر نتوانستیم خودروهای باکیفیت خوب و سریع را در نیروی انتظامی ببینیم.

بسیاری از کارشناسان حضور خودروهای قدرتمند مانند نیسان GT-R، بوگاتی شیرون، استون مارتین والکری یا بوگاتی شیرون در ایران را به دلیل تحریم‌های وضع شده غیرممکن می‌دانند و افرادی دیگر قدرت خرید ناوگان پلیس ایران برای این چنین خودروها را کافی نمی‌دانند. به تازگی در وب‌سایت‌ Carscoops تصاویری از فراری F12 مخصوص ماشین پلیس ایران منتشر شده که سر و صدای زیادی به پا کرده است.

فراری F12 مجهز به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری متصل به جعبه دنده دو کلاچه ۷سرعته با قدرت خروجی ۷۳۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر است که نیرو را به چرخ‌های عقب خودرو می‌فرستد. با توجه به این ویژگیها می‌توان گفت که تنها در ۳.۱ ثانیه شتاب خودرو از ۰ به ۱۰۰ می‌رسد و در ۸.۵ ثانیه سرعت خودرو به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. به علاوه فراری اعلام کرده که حداکثر سرعت این خودرو در جاده می‌تواند به بیش از ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این بدان معناست که می‌توان این خودروی اسپرت را حتی در مسابقات فرمول یک دید.

در واقع دو ایرانی مقیم کشور هلند توانسته‌اند ماشین فراری F12 خود را شبیه به خودروهای پلیس ایران که در فرماندهی نیروی انتظامی خوی است درآورند. البته جالب است بدانیم که پلاک این خودرو متعلق به کشور هلند است که شاید در نگاه اول ماجرا را لو دهد که فراری F12 وارد ناوگان پلیس ایران نشده است. به نظر شما آیا پلیس ایران می‌تواند صاحب خودروهایی از کارخانه‌های فراری، بوگاتی، نیسان، فورد یا …. شود؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. جواب سوال اخرتونو میدم:
    این ایران
    هرگزززززززززززززززز

  2. وارد شدن این تجملات غیر ضروری و مسخره در نیروی انتظامی وناوگان دولتی فقط مخصوص عربهای دبی است.

  3. اگه از اینها وارد بشه چه ماشین پلیسی میخواد جلوش رو بگیره؟؟ آیا سمند ؟ واگه برای پلیس هم باشه باید جلوی پراید رو بگیره حیف نیست؟ اگه ماشین های

  4. به مردم میگن پراید بخرید خودشون فراری سوار میشن جالبه

  5. بابا پلاکش خارج از کشور آگه ایران بود باید سبز می بود فتو شاپه

  6. پلاکش خارج از کشور آگه ایران بود باید سبز می بود فتو شاپه

  7. ببینید اینجا توی کشور ما نمیشه از ای ماشین ها خرید چون ممکنه کلا بر داری کنند مثلاتون ماهی و نوشابه از تون ماهی کی از توش پنبه درو مدش اینم از نوشابه که از توش سوسک درو مد حالا ماشین بیایم بخریم از توش چی در میاد

  8. اگه یه نگاهی به ماشین جلویی هم بکنین معلوم میشه که کاملا فتو شاپه چون اونا هم پلاکشون خارحیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا