مکمل بنزین
گوناگونخبر

فوری/ رنو فرانسه از صنعت خودروسازی ایران خارج می‌شود!

خروج آمریکا از برجام باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های خارجی فعال در حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور عطای حضور در کشورمان را به لقایش بخشیده و از تیغ تیز تحریم‌های آمریکا فرار کنند که در این بین رنو فرانسه برخلاف سایر شرکت‌ها مدعی بود که علیرغم تحریم‌ها نیز در ایران و صنعت خودروی آن باقی خواهد ماند که دقایقی قبل این ادعا رد شد و به نظر می‌رسد که رنو نیز رفتنی شده است!

به گزارش چرخان، بلومبرگ در گزارشی پیرامون حضور رنو فرانسه در ایران گفته است که طبق اظهارات تیری بولور، مدیر اجرایی شرکت خودروسازی رنوی فرانسه این شرکت نیز به تبعیت از تحریم‌های آمریکا مجبور به خروج از ایران بوده و به زودی فعالیت‌هایش را در این کشور متوقف خواهد کرد.

طبق گزارش بلومبرگ، رنو فرانسه به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در شمال آفریقا بوده و به همراه دیگر همتای فرانسوی خود یعنی پژو به این منطقه خواهد رفت تا ضرر و زیان‌های سرمایه گذاری در ایران را در آفریقا جبران نماید که اتفاقا با توجه به حضور کشورهای مستعد سرمایه گذاری در این قاره سیاه، به نظر می‌رسد که رنو و پژوسیتروئن موفق خواهند بود!

اما این تصمیم گیری در حالیست که ماه گذشته خبری در رسانه‌های اروپایی منتشر شد که مدیرعامل رنو در مصاحبه‌ای اعلام کرد که علیرغم تحریم‌های آمریکا، این شرکت حضور حداقلی خود را در ایران حفظ خواهد کرد و قصد خروج از ایران را ندارد. به نظر می‌رسد این ادعا با خوش بینی به مذاکرات دولت فرانسه و آمریکا بود که تصور معافیت حضور این شرکت‌های فرانسوی در ایران محتمل‌ترین حالت ممکن بود که این اتفاق نیز رخ نداد.

خروج رنو از صنعت خودروسازی ایران در حالی رخ می‌دهد که سال گذشته توافق چند میلیارد دلاری این شرکت با سازمان گسترش امضا شد و حتی ساوه محل نهایی احداث کارخانه اختصاصی خودروسازی رنو در ایران تعیین شده بود. همچنین گفتنی است که فروش رنو در ایران چیزی در حدود 10 درصد بازار کشورمان بوده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا