مکمل بنزین
گوناگونخبر

کاوازاکی H2 به دنبال ثبت رکورد جهانی

حدود دو هفته دیگر در شهر بون‌وویل سالت فلت قرار گرفته در ایالت یوتا آمریکا مدل‌های مختلف موتورسیکلت که در سرعت و شتاب حرفی برای گفتن دارند به مدت یک هفته در مسابقات سرعت دور هم جمع می‌شوند. کاوازاکی H2 نیز یکی از موتورسیکلت‌های شرکت کننده در این برنامه است.

کاوازاکی نینجا H2 یکی از موتورسیکلت‌های سوپرشارژ سوپراسپرت است که در دسته وسایل نقلیه دو چرخ نینجا قرار می‌گیرد و توسط کمپانی ژاپنی کاوازاکی ساخته شده است. این وسیله نقلیه از سال ۲۰۱۵ وارد بازار جهانی شده و با پیشرانه ۴ سیلندر درون سوخت DOHC و گنجایش ۹۹۸ سی‌سی می‌تواند حداکثر ۳۲۶ اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور ۱۱۵ پوند فوت تولید کند که این ویژگی باعث شده قوی‌ترین و سریع‌ترین موتورسیکلت موجود در بازار باشد.

هندلینگ این موتورسیکلت یکی از ویژگیهای منحصر به فرد آن هست که بسیاری از کارشناسان دلیل آن را استفاده از بدنه استیلی و فیبر کربنی اعلام کرده‌اند. امسال کاوازاکی نیز در این فستیوال تصمیم گرفته به همراه مدل خواهر با اسم H2R شرکت کند. این وسایل نقلیه به طور متوسط می‌توانند در جاده‌ها حدود ۳۳۱ الی ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشند. دو سال پیش تیم کاوازاکی در مسابقه سرعت در همین شهر توانسته جایگاه اول را بدست آورد و امسال هم در نظر دارد با توسعه دادن طراحی‌ها رکورد جدیدی را در سرعت و شتاب ثبت کند.

هنوز مشخص نشده که مشخصات وسایل نقلیه شرکت کننده در این برنامه چه ویژگیهای جدیدی دارند ولی اگر مشتاق دنبال کننده مسابقات این برنامه هستید باید اعلام کنیم که کاوازاکی شماره ۳۸ را به دلیل ثبت رکورد تاریخی سرعت تیمش در سال ۱۹۶۷ میلادی انتخاب کرده است.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا