مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراخوان G65های مرسدس به دلیل سرعت زیاد!

شرکت مرسدس بنز تمامی 20 خودروی G65 شاسی‌بلند خود را که در بازار ایالات‌متحده به فروش رفته است، فراخوانی کرد. شاید دلیل این فراخوانی کمی عجیب و جالب‌ توجه به نظر برسد ولی در هر حال، سرعت زیاد باعث این فراخوانی برای این خودروی قدرتمند آلمانی شده است.

درواقع محدودیت سرعت در دنده‌ عقب G65 به مشکل خورده و به خودروی شاسی بلند با موتور V12، اجازه می‌دهد که در دنده‌عقب و با سرعت‌هایی بیش از 25 کیلومتر بر ساعت واژگون شود. پس اگر محدودیت سرعت در دنده‌عقب دچار مشکل شده باشد و راننده نیز ناگهان فرمان خود را بچرخاند، آنگاه خودرو ممکن است واژگون شده و صدماتی را به سرنشینان خود وارد کند.

خوشبختانه حل کردن این موضوع کار بسیار ساده‌ای است. درمانی که بیش از یک ساعت طول نخواهد کشید و تنها با به‌روزرسانی ECU خودرو امکان‌پذیر است.

در مدل‌های قبل‌تر سریG مرسدس که همان G65 باشد، وزن خودرو چیزی حدود 400 کیلوگرم از G63های جدید بیش‌تر بوده و این خودرو از یک موتور 6 لیتری V12 که توانایی تولید 621 اسب بخار (463 کیلووات) قدرت و 991 نیوتون متر گشتاور را دارد، بهره می‌برد. همچنین یک جعبه‌دنده خودکار 7 سرعته نیز وظیفه انتقال قدرت زیاد موتور G65 را به 4 چرخ آن (AWD) داشته و به راننده اجازه می‌دهد تا در زمان 5.1 ثانیه، سرعت خودرو را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند.

از خودروی پرقدرت G65 تنها تعداد 65 عدد و باقیمت 252,690 دلار ساخته شد. خودرویی که در داخل کابینش از روکش‌های صندلی فیبر کربن با دوخت الماسی شکل، گرم‌کن و تهویه صندلی و سامانه‌های مدرن دیگر استفاده‌شده بود. همچنین رینگ‌های 21 اینچی زیبای آن نیز دلیل دیگری بر خوش‌چهره بودن این آلمانی اصیل بوده و هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا