مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه هن‌تنگ X7 با هاوال H6 در بازار خودرویی کشور!

بی تردید، خرید یک کراس اوور متوسط در بازار خودرویی ایران، به دلیل وجود انواع و اقسام مدل‌های مختلف، امری مشکل بوده و مشتریان باید انتخاب خودرو مورد نظر خود را مابین تعداد زیادی از اتومبیل‌های موجود در این رده انجام دهند.

در این مطلب به سراغ مقایسه‌ای مابین دو خودرو با نام‌های هن‌تنگ X7 و هاوال H6 می‌رویم و با نگاهی کلی به این دو مدل، برتری هر یک را نسبت به دیگری بیان خواهیم کرد.

1-معرفی کلی

در رابطه با معرفی کلی این دو خودرو باید بگوییم که هاوال H6 به عنوان دومین محصول مشترک برند چینی هاوال و بهمن خودرو، وارد بازار خودرویی ایران خواهد شد و به عنوان یک کراس اوور سایز متوسط و با کیفیت، رقابت خود را با سایر محصولات موجود در بازار داخلی کشور آغاز خواهد کرد.

در سوی دیگر میدان، هن‌تنگ X7 نیز همانند هاوال H6 یک کراس اوور متوسط است که دارای طراحی و کیفیت ساخت خوبی بوده و می‌تواند دیگر رقبا را در این رده به چالش بکشد. این خودرو به واسطه همکاری مشترک شرکت عظیم خودرو و برند چینی هن‌تنگ، به زودی وارد بازار خودرویی کشور خواهد شد. (لازم به ذکر است که پلتفرم ساخت این خودرو دقیقا مشابه با زوتی T600 است)

 

2-طراحی ظاهری

پس معرفی کلی این دو خودرو، حال نوبت به بررسی نمای بیرونی آن‌ها می‌رسد. در این رابطه، باید گفت که طراحی ظاهری هر خودرو بسته به نظر مشتریان هم می‌تواند زشت باشد و هم زیبا و نمی‌توان به صورت قطعی گفت که کدام یک از این دو مدل، زیبا تر از آن یکی است. اما به اعتقاد کارشناسان، هاوال H6 در مقایسه به هن‌تنگ X7، دارای طراحی بیرونی اسپرت تر و جذاب تری بوده و در این بخش، پیروز میدان است.

 

3-طراحی داخلی

پیرامون نمای داخلی و کابین هن‌تنگ X7 و هاوال H6 نیز باید بگوییم که جنس متریال به کار رفته در ساخت ادوات، ابزارکها و صندلی های هر دو خودرو خوب ارزیابی می‌شود و با توجه به کلاس آن‌ها، در این قسمت هر دو خودرو نمره قابل قبولی را دریافت می‌کنند. اما در بخش طراحی کابین، هاوال H6 با دارا بودن داشبوردی منحصر به فرد و جذاب در تمامی نقاط، در مقایسه با هن‌تنگ X7 که طراحی کابین آن مشابه محصولات بی ام و است، طراحی داخلی زیبا تر و دلنشین تری را به خود اختصاص داده است.

4-مشخصات فنی و عملکرد

در رابطه با پیشرانه و عملکرد این دو خودرو باید گفت که هاوال H6 از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربو شارژ با حجمی برابر با ۲.۰ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۹۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۱۵ نیوتن متر است و این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دو کلاچه، به چرخ‌های جلو (FWD) منتقل می‌شود (در نمونه‌های سفارشی، قدرت تولیدی به هر چهار چرخ منتقل می‌شود).

پیرامون عملکردش نیز باید گفت که هاوال H6 برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی در حدود ۹.۸ الی ۱۰.۲ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، میزان مصرف سوخت این مدل در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی برابر با ۹.۶ الی ۹.۸ لیتر اعلام شده و استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ است (گنجایش باک هاوال H6 برابر با ۷۰ لیتر است)

اما در سوی دیگر این میدان، هن‌تنگ X7 نیز همانند هاوال H6 دارای یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز به مولدهای توربوشارژ بوده اما با این تفاوت که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 190 اسب بخار و گشتاوری برابر با 250 نیوتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه، به چرخ‌های جلو (FWD) منتقل می‌شود.

در رابطه با عملکرد این خودرو نیز باید بگوییم که هنوز مشخصات کامل هن‌تنگ X7 منتشر نشده است، اما با توجه به وزن خودرو و توان تولیدی موتور، پیش بینی شده است که این مدل بتواند صفر تا صدکیلومتر در ساعت را در زمانی حدودا برابر با 10.4 الی 10.8 ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن برابر با 185 کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود. همچنین، مصرف سوخت هن‌تنگ X7 در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی برابر با 8.9 الی 9.3 لیتر بنزین بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 است. (گنجایش باک این خودرو برابر با 60 لیتر است)

5-امکانات رفاهی و ایمنی

پیرامون امکانات رفاهی و ایمنی این دو خودرو باید بگوییم که هر دو مدل با دارا بودن آپشن‌های فراوان، می توانند نظر مشتریان را به خود جلب نمایند که برای درک بهتر این موضوع، برخی از امکانات موجود در هر دو خودرو بیان می‌کنیم که برای هن‌تنگ X7 باید مواردی همچون 6 عدد کیسه هوا، سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)، دوربین دنده عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رادار جلو و عقب، دوربین 360 درجه، سیستم های ترمز و پایداری (ABS/EBD/CBC/EBA/BAS/BA/BOS/ESC/ESP/HAC/EPB)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، دریچه تهویه سرنشینان عقب، صفحه نمایش تمام لمسی 9 اینچی مجهز به 6 بلندگو، نمایشگر هدآپ، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، دیلایت، آینه‌های جانبی برقی و تاشو، سانروف پانوراما، کروز کنترل و … را نام برد.

و در سوی دیگر میدان، برای هاوال H6 نیز باید مواردی همچون کیسه هوای راننده/ سرنشین جلو/ جانبی/ پرده‌ای، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS ،EBD ،ESP ،TCS ،HDC ،HAC ،BA ،RMI، ایمولایزر، سیستم هشدار دهنده، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، فرمان برقی با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، گرمکن فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، صفحه نمایش ۱۲ اینچی با ۹ بلندگو، ساب ووفر و آمپلی فایر، صندلی راننده ۸ جهته برقی با حافظه، صندلی سرنشین جلو ۴ جهته برقی، تنظیم برقی آینه‌ها به همراه گرم کن و جمع شونده و حافظه، آینه‌های اتو دایمینگ، چراغ‌های جلو زنون مجهز به دیلایت، سقف پانارومیک، روکش چرمی صندلی، دوربین ۳۶۰ درجه، رهیاب ماهواره‌ای، سنسور نور و باران، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ثبت لحظه‌ای اطلاعات خودرو، کروز کنترل، دوربین نقطه کور و… را نام برد.

6-قیمت در بازار آزاد

سرانجام، در قسمت پایانی این مطلب ، نوبت به اعلام قیمت این دو مدل می‌رسد که در این رابطه باید بگوییم، هن‌تنگ X7 در حال حاضر با توجه به آشفتگی بازار خودرویی کشور، قیمتی مابین 185 الی 190 میلیون تومان را دارا است.

اما در سوی دیگر این میدان، هاوال H6 هنوز به طور رسمی و انبوه وارد بازار داخلی کشور نشده است،‌ اما به گفته مدیران گروه بهمن خودرو و برخی کارشناسان داخلی، قیمت این مدل در صورت حضور انبوه در بازار خودرویی کشور با توجه به اوضاع کنونی، مابین 160 الی 190 میلیون تومان خواهد بود.

به سوپر گروه خودروهای هن تنگ در تلگرام ملحق شوید

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا