مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به تصاویر گرافیکی جدیدترین مدل BMW X7

تاکنون در رسانه‌های خارجی، طرح اولیه و نمونه اولیه از بی ام و X7 جدید به نمایش درآمده و حالا وقت آن رسیده است که این طرح‌ها را با آخرین تصاویر گرافیکی از این خودروی شاسی‌بلند آلمانی مقایسه‌ای کنیم.

شرکت رقیب و البته هم‌وطن بی ام و، مرسدس بنز چه دوست داشته باشد چه خیر، جدیدترین خودروی شاسی بلند این شرکت یعنی BMW X7، رقیب جدی برای مرسدس GLS شاسی‌بلند خواهد بود. خودرویی که دارای جلوپنجره‌ای بزرگ درست مانند آنچه در سری 7 مشاهده می‌شود هستند. درعین‌حال چراغ‌های جلویی این خودروی تازه‌وارد به زیبایی چراغ‌های جلوی به نمایش درآمده از طرح مفهومی X7 iperformance که سال پیش در نمایشگاه خودرویی فرانکفورت رونمایی شد، نیستند.

همچنین سبک طراحی X7 جدید نیز کمی محافظه‌کارانه بوده و این مدل جدید را می‌توان مدل بزرگ‌تر شده بی ام و X5 دانست. تنها با این تفاوت که این شرکت سعی کرده با تفاوت قائل شدن در ویژگی‌های بصری آن‌ها، بتواند دو شاسی‌بلند مجزا را به تولید برساند. البته این نکته را هم باید گفت که بیشتر تصاویر گرافیکی سیاه‌وسفیدی مانند این تصویر که از خودروهای جدید منتشر می‌شوند، با طراحی واقعی تفاوت داشته و بدون شک، مدل واقعی X7 طراحی به‌مراتب چشم‌نوازتر و زیباتر از این تصاویر بی‌روح خواهد داشت.

اگرچه این تصاویر گرافیکی برای طراحی داخلی کابین X7 منتظر نشده‌اند اما در رسانه‌های خارجی تصاویری از داخل کابین بزرگ‌ترین شاسی‌بلند شرکت بی ام و درز کرده است که نشان از قرار گرفتن پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین سیستم صفحه‌نمایش و فن‌آوری‌های مربوط به آن را در X7، درست مانند آنچه در سری 8 کوپه به‌کاررفته است دارد.

همچنین در داخل کابین این شاسی‌بلند آلمانی، به لطف طول محوری سخاوتمندانه 3.01 متری، فضای پای کاملاً مناسبی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. طول این خودرو نیز 5.01 متر بوده و باوجود موتور سنگین و سامانه‌های پیشرفته نصب‌شده روی آن،X7 به وزن 2,300 کیلوگرم رسیده است.

درنهایت نیز باید در مورد قلب تپنده بزرگ‌ترین شاسی‌بلند بی ام و گفت که این خودرو از موتور 4.4 لیتری V8 و استفاده از توربو دوگانه (biturbo)، مشغول قدرت رسانی به چرخ‌های خودرو است. قدرتی که از طریق یک جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار ZF و xDrive به زیر پای راننده منتقل می‌شود. بیشتر این موتورها نیز همان نسخه تقویت‌شده نمونه کوچک‌تر خود یعنی موتور X5 شاسی‌بلند بوده و جای هیچ‌گونه تعجبی نیز نخواهد بود اگر بی ام و بخواهد در نسخه‌های بعدی این خودرو از مدل پلاگین-هیبرید نیز به‌صورت استاندارد استفاده نماید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا