مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به ایده خلاقانه هشدار درب عقب شرکت نیسان

گاهی وقت‌ها در بسیاری از کشورهای جهان و ازجمله کشور خودمان خبرهایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه راننده به‌محض رسیدن به مقصد، کودک و یا حیوان خانگی خود که در صندلی عقب قرار دارد را فراموش کرده و بدون برداشتن کودک، درب ماشین را بسته و می‌رود.

فراموشی که دارای عواقب بسیار خطرناکی به‌خصوص در زمان تابستان و گرمای شدید نور خورشید است. اگرچه این کار ممکن است در مواقعی بسیار نادر و در تعداد بسیار کمی نیز اتفاق بیفتد اما درهرحال هستند روزهایی که بعضی‌ها ممکن است با این فراموشی دچار مشکل شوند.

خوشبختانه، شرکت خلاق نیسان، توانسته این مشکل را با فن‌آوری موسوم به هشدار درب عقب حل نموده و این شرکت ژاپنی اعلام کرده است که قرار است فن‌آوری جدید خود را بر روی تمامی خودروهای 5 درب خود به‌صورت استاندارد نصب نماید. فن‌آوری که قبلاً در نیسان Pathfinder 2018، به‌صورت استاندارد و از طرف شرکت نصب‌شده بود.

 این فن‌آوری چگونه کار می‌کند؟

هشدار درب عقب و یا RDA)Rear Door Alert)، با استفاده از صفحه‌نمایش کیلومتر خودرو، زمانی که درب عقب باز یا بسته است و درزمانی که خودرو در حال حرکت بوده و یا قبل و بعدازآن را نظارت کند. راننده‌ها در این سامانه، تنها اگر زمانی که حداقل یکی از درب‌های عقب باز، خودرو پارک شده و موتور نیز خاموش شده باشد، هشداری را دریافت می‌کنند؛ اما اگر یکی از درب‌های عقب بعد از خاموش شدن خودرو دوباره باز شود، این سیستم هیچ هشداری را ارسال نمی‌کند.

اگر یکی از این درب‌های عقب، از قبل باز بوده (کامل بسته نشده باشد)، این سامانه ابتدا یک هشداری را به پنل ابزاری صفحه‌نمایش خودرو ارسال می‌کند. بعدازآن نیز این هشدار تبدیل به صدای بوقی شفاف و متمایز از هر صدای دیگری داخل در داخل خودرو شده که اگر راننده بخواهد می‌تواند آن را قطع کند.

اما نیسان چگونه توانسته با این ایده عالی و درعین‌حال ساده، این مشکل را برطرف نماید؟

دو مهندس شرکت نیسان که البته مادر نیز هستند، شروع به صحبت با یکدیگر در مورد کودکان، حیوانات خانگی و غذاهایی کردند که ممکن است در صندلی عقب خودرو توسط راننده جاگذاشته شود. این دو شخص به‌سرعت ایده خود را کامل‌تر کرده و به‌صورت یک پیشرفت کاملاً واضح درآوردند.

طبق گفته یکی از این مهندسان نیسان، مارلین مندوزا که مادر 4 فرزند نیز است، این ایده زمانی به این شخص الهام شد که او یک بسته لازانیا را هنگام شب در صندلی عقب ماشینش جای گذاشت. البته بدترین قسمت این سناریو زمانی است که بوی بدغذای مانده و خراب‌شده در خودرو، برای چندین روز در خودروی او مانده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا