مکمل بنزین
گوناگونخبر

هزینه 2 میلیون دلاری تویوتا برای طرح مفهومی تویوتا سوپرا جدید

شرکت تویوتا روی طرح مفهومی جدید خود به‌خوبی کارکرده و آن را به‌عنوان یک طرح بسیار مهم برای خود تلقی کرده است.

تویوتا سوپرا ازجمله خودروهای سوپر اسپورت، پرسرعت و  البته زیبایی است که در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد. خودرویی که این بار برای طرح جدیدش از طرف شرکت تویوتا چیزی حدود 2 میلیون دلار هزینه شده است.

تویوتا، طرح مفهومی GR Supra Racing را در موتورشو ژنو سوئیس در حدود 5 ماه پیش به نمایش درآورد. طرحی که توانست نمایش دوباره‌ای از طرح‌های مفهومی FT-HS 2007 و FT0-1 2004 تویوتا بوده و ترکیبی از این طرح‌ها را یک‌قدم دیگر به واقعیت نزدیک نماید. خودرویی که انتظار می‌رود با توجه به طراحی و امکانات موجودش، قیمتی معادل60,000 دلار داشته باشد. البته این قیمت بیشترین قیمت در بین خودروهای تولید تویوتا نبوده و تویوتا مدل‌های گران‌تری را نیز در حال حاضر مانند مدل لند کروز، باقیمت حدودی 90 هزار دلار به فروش می‌رساند.

البته لند کروز نیز نمره اول گران‌ترین خودروی تویوتا را از آن خود نکرده و این شرکت ژاپنی، با معرفی مدل سنچری لیموزین خود باقیمت 180,000 دلار، یک خودروی فوق لوکس و مدرن دیگر را نیز به سبد پرتنوع محصولاتش اضافه کرد.

آخرین‌مدل تویوتا سوپرا، در سال 2002 و باقیمت 45,000 دلار به بازار عرضه شد. قیمتی که اگر بخواهیم با نرخ تورم جهانی در طی این 16 سال حساب کنیم، به برچسب قیمتی 63,000 دلار در سال 2018 خواهیم رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا