مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به خودروی سریع و خشن سال 2025!

شاید کمتر کسی پیدا شود که به دنیای فیلم‌های اکشن و البته خودرویی علاقه‌مند بوده و فیلم پرهیجان سریع و خشن را ندیده باشد. فیلمی که در هر قسمت از 8 قسمت نمایش داده‌شده آن، خودروهای جدید و مدرنی به نمایش درآمدند که بامهارت های بی‌نظیر راننده‌های خود، کارهای خارق‌العاده‌ای را انجام می‌دادند.

البته در کنار این خودروهای جدید، خودروهای قدیمی‌تر و در اصطلاح، تیونینگ شده‌ای نیز وجود داشت که به رقابت با گروه‌های دیگری از خودرو سواران می‌رفتند. این طرح نیز ازجمله خودروهایی می‌تواند باشد که در سری فیلم‌های سریع و خشن و در سال 2025، می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

طرح مفهومی آیروس نیز ازجمله طرح‌های زیبا و چشم‌نوازی است که با عملکرد فوق‌العاده خود (حداقل روی کاغذ) و پیشرانه کاملاً برقی، قصد رقابت با خودروهایی را دارد که در سال 2025 قد علم خواهند کرد. طرحی که می‌توان آن را ترکیبی از یک منبع بزرگ قدرت و انرژی موتوری و البته مواد مدرن و کامپوزیتی، نام برد.

این خودرو همچنین در کنار موتورهای برقی خود، به‌وسیله موتورهای برقی فعال در چرخ‌های عقب شرکت میشلن آلمان و موتورهای برقی روی کار در چرخ‌های جلو به‌منظور شتاب گیری خودکار و هندلینگ بالا، رانده خواهد شد. بدنه خودرو نیز طوری طراحی‌شده است که بتواند میزان انرژی مصرفی خودرو همچنین میزان مقاومت نیروی باد، بر روی بدنه را نیز به حداقل برساند. همچنین صفحه‌های خورشیدی نیز به‌منظور شارژ کردن دوباره، ابر مخزن‌های نانو لوله کربنی تعبیه‌شده‌اند تا میزان برد این خودرو را با یک‌بار شارژ کامل افزایش داده و میزان انتشار دی‌اکسید کربن آن را نیز به صفر می‌رسانند.

نوع طراحی و پلتفرم خودرو نیز از روی طراحی خودروهای فرمول 1 ایجادشده است. لولاهای قوسی شکل قدرتمند تعبیه‌شده برای چرخ‌ها، ایستایی و پایداری بسیار عالی را به‌منظور بالا بردن فرمان پذیری (هندلینگ)، به این خودروی چهارچرخ محرک (AWD) می‌بخشند.

همچنین شیشه‌ی مشکی‌رنگ فوق‌العاده‌ای که در طول خودرو کشیده شده است، نشان از پاک بودن صددرصدی این خودرو ازنظر محیط زیستی بوده و نمای زیبایی را نیز به خودرو داده است. استفاده از دیفیوزر (Diffuser) در کناره بدنه خودرو و قسمت عقبی نیز به کمک آئرودینامیک کلی خودرو آمده و ضریب آئرودینامیک آن را تا حد زیادی برای سرعت‌های زیاد، بالا می‌برد.

طراح این طرح مفهومی: پی-چنگ (پاتریک) هاسیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا