مکمل بنزین
گزارش

از صرفه جویی در آب تا خدمات ویژه خودرو برای بانوان در کاربوی

الکامپ 97 که میزبان حدود 400 استارتاپ نوپا بود، در موضوعات مختلف نمایندگان زیادی داشت که حوزه خودرو از جمله موضوعات مورد توجه شرکت‌های ایرانی بود که نسبت به الکامپ سال گذشته به طور محسوسی افزایش پیدا کرده بودند و از جمله آنها می‌توان به استارتاپ کاربوی اشاره کرد که حضور فعالی در این نمایشگاه داشت.

به بهانه الکامپ 97 و حضور قدرتمند استارتاپ کاربوی در این نمایشگاه به سراغ حسن حیدری فتحیان، یکی از مدیران این کسب و کار اینترنتی رفتیم و گفتگویی کوتاهی با ایشان داشتیم که مشروح این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید.

چرخان: جناب فتحیان لطفا سرویس کاربوی را معرفی کنید

کاربوی یک شرکت دانش بنیان است که کار خود را از آذر 96 در زمینه خدمات آنلاین خودرو در محل آغاز کرده است. ما سیستمی را راه‌اندازی کردیم که از طریق آن مشتری می‌تواند با انتخاب خودروی خودش، نوع سرویس مورد نظر را انتخاب کرده و  محصول مورد نظرش را انتخاب نماید. مکان و زمان مورد نظر را انتخاب کرده و سرویسش را در مکان و زمانی که تعیین کرده دریافت نماید. برای این کار ما دو نوع اپلیکیشن هم برای مشتریان و هم برای سرویس‌کاران طراحی کردیم. همچنین مشتریان می‌توانند از طریق سایت و وب اپلیکیشن ما هم درخواست خود را  ثبت کنند.

چرخان: چه خدماتی در کاربوی ارائه می‌شود؟

خدمات مختلفی در کاربوی ارائه می‌گردد. فعلا شش خدمت در کاربوی وجود دارد که شامل کارواش سبز، تعویض روغن و فیلتر، تعویض لنت، تعویض باتری، پنچرگیری و خدمات لوکس خودرو است.
همان‌طور که مستحضر هستید، کشور با مشکلات مختلفی مواجه هست که آلودگی هوا، ترافیک خیابان‌ها، کمبود آب از جمله موارد مهم در این بین هستند و کنترل و رفع این مشکلات از اهداف کلان کشور محسوب می‌گردد. سیستمی که کاربوی طراحی کرده کاملا همسو با این اهداف است. به طوری که در خصوص آلودگی هوا و ترافیک، با توجه به این که مشتریان خدمتشان را در محل مورد نظری که تعیین می‌کنند دریافت می‌نماید، این باعث می‌شود که دیگر نیازی به حضور در تعمیرگاه و یا کارواش نبوده  و به نوعی منجر به کاهش میزان آلودگی هوا و همچنین ترافیک شهری می‌شود.

چرخان: طبیعتا یکی از مزیت‌های کاری شما، صرفه جویی در مصرف آب است، آیا نقشی هم در کاهش مصرف آب داشته‌اید؟

با توجه به این که در خدمات کارواش کاربوی، حتی یک قطره آب هم استفاده نمی‌شود، صرفه‌جویی چشم‌گیری در مصرف آب صورت می‌گیرد. به گونه‌ای که کاربوی در این مدت و با توجه به تعداد سرویس‌های زیادی که انجام داده، سهم قابل توجهی در کاهش مصرف آب شهر تهران داشته است وهمه این‌ها فواید استفاده از سرویس‌های مثل ما محسوب می‌شود.

از جمله مزیت‌های دیگری که کاربوی برای شهروندان دارد این است که با توجه به این که خدمات در محل مورد نظر مشتری ارائه می‌شود، در وقت و زمان او نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

از دیگر مزیت‌هایی که می‌توان برای سرویس‌های آنلاین خدمات خودرو ذکر شود، مزیتی است که برای بانوان ما وجود دارد. بسیاری از بانوان با معذوریت‌های متفاوتی مواجه هستند که حضور آن‌ها را در محل تعمیرگاه‌ها با مشکل مواجه می‌کند که سرویس دهنده‌هایی مثل ما از این اتفاق جلوگیری می‌کنند.

اما در سرویس‌های آنلاین خدمات خودرو همه چیز طبق فاکتور آنلاین صادر شده محاسبه شده و سرویس دهنده حق هیچ‌گونه دخل و تصرف در قیمت را ندارد و مشتری با خیال راحت نسبت به استفاده از سرویس‌ها اقدام می‌نماید.

کاربویچرخان: به نظر شما تعدد سروس دهنده‌های حوزه خودرو به نفع این کسب و کار است؟

در یکی دو سال اخیر شاهد این بودیم که شرکت‌های مختلفی در حوزه خدمات خودرو در بستر آنلاین وارد شده‌اند ولی یکی از اشکالات آنها عدم استخدام سرویس‌دهنده بوده و صرفا نقش واسط را بازی می‌کنند. اما ما سعی کردیم که با استخدام افراد در مجموعه خود، کیفیت کاری آنها را ارتقا داده و با پروسه سختگیرانه خود در روند استخدام، افراد متبحری را برای سرویس دهندگان انتخاب نماییم. بدین ترتیب می‌توان گفت قطعا مزیت‌ها تعیین کننده خواهند بود.

ما ابتدا با روند استخدامی سختگیرانه افراد مستعد را انتخاب کرده و پس از گزینش اولیه به آموزش آنها اقدام می‌کنیم. پس از آموزش حرفه‌ای از ایشان آزمون جامعی اخذ می‌شود که افراد قبول شده در این آزمون مجوز استخدام را می‌گیرند و به استخدام ما در می‌آیند.

چرخان: آیا قرار است شما یا شرکت مشابه شما به یک اسنپ در کسب و کار خودرو تبدیل شود؟

قطعا با توجه به مزیت‌های استفاده از سرویس‌های آنلاین و خدماتی که به مشتریان ارائه می‌کنند، امکان همه گیر شدن را دارند و بعید نیست که بسیاری از این شرکت‌ها بتوانند موفقیت‌های بیشتری را نیز کسب کنند.

چرخان:  تمرکز استارتاپ‌ها در شهرهای بزرگ را اجحاف در حق دیگر شهرها نمی‌دانید؟ آیا برنامه ای برای حضور در سایر شهرها دارید؟

قطعا این اتفاق یک اجحاف بزرگ است ولی حضور در شهرهای مختلف نیز نیازمند برنامه‌ریزی است که به دنبال آن هستیم و از شهرهایی نیز خواستار نمایندگی شده‌اند. اما نکته مهم اینجاست که اعطای نمایندگی در این حوزه نیازمند بررسی‌های بیشتر از نماینده موردنظر است. به معنای دیگر اینکه افرادی که خواستار نمایندگی ما هستند می‌بایست استانداردهای موردنیاز ما را رعایت نمایند.

کاربوی تعمیر خودرو

چرخان: قطعا از اوضاع اقتصادی کشور آگاه هستید. آیا تدبیری برای اینکه از نوسانات متضرر نشوید و فشار این نوسانات را به مشتری وارد نکنید، اندیشیده‌اید؟

لازم به ذکر است که در زمینه قیمت کاملا رقابتی عمل می‌کنیم و نسبت به این ادعا پایبند هستیم. مجموعه شرکت متشکل از افرادی است که سال‌ها در زمینه تامین قطعات فعال بوده و خبره این کار هستند و در این زمینه سعی بر مدیریت اوضاع داریم تا از اوضاع کنونی گذر کنیم.

چرخان: طبعا برای آینده سرویس خود برنامه‌های زیادی دارید. لطفا کمی در مورد آینده کسب و کار خودتان و حوزه کسب و کارتان توضیح دهید.

تیم تحقیق و توسعه کاربوی برای چشم‌انداز توسعه  کاربوی برنامه جامعی دارد. از یک بعد، همان‌طور که عرض کردم ما در شهرهای مختلف ان شاالله حاضر خواهیم شد. سرویس‌های دیگری نیز به مجموعه خدماتمان اضافه خواهیم کرد که به زودی اعلام می‌شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا