Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آیا باید منتظر ارزانی بیشتر در بازار خودرو باشیم؟

بازار خودرو این روزها شاهد گرانی‌هایی است که کمتر کسی در ماه‌های قبل حتی حرف زدن از آن را در تصوراتش نمی‌گنجاند اما گرانی خودروهای داخلی و خارجی به قدری زیاد شده است که عملا توان خرید مردم را از بین برده است ولی کاهش دو روزه قیمت خودروها به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران ادامه دار خواهد بود و باید شاهد کاهش هر چه بیشتر قیمت‌ها در بازار خودرو باشیم.

به گزارش چرخان، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران در مصاحبه‌ای نسبت به افزایش قمیت خودرو در بازار واکنش نشان داد و گفت: یکی از دلایل اصلی این اتفاق، محدودیت در عرضه خودروسازان است که باعث افزایش قیمت 35 درصدی در بازار شده و در طی هفته گذشته این افزایش قیمت بسیار بالا را شاهد بودیم.

سمند مدل 97 بازار خودرووی در ادامه افزود: افزایش قیمت در اکثر خودروها بوده است ولی این افزایش قیمت‌ها از گروه سمند، پژو و دنا شروع شده و به دیگر خودروها سرایت کرده است. حتی در این بین خودروهای چینی مانند چانگان، هایما و اچ 30 کراس نیز شامل افزایش قیمت 35 درصدی شده و البته باید بگوییم که معاملات روز گذشته شاهد کاهش قیمت 5 درصدی قیمت بوده است.

موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران در ادامه با اشاره به مقدار کاهش ایجاد شده در خودروهای مختلف گفت: در آخرین روز معاملاتی بازار تهران، خودروی 405 شاهد کاهش دو میلیون تومانی قیمت بوده و خودرویی همچون پژو پارس نیز با 7 میلیون تومان کاهش مواجه شده است و با قیمت حدود 57 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

بازار خودرووی در ادامه افزود: خودروی پژو 207 نیز که در چند روز گذشته قیمت 100 میلیون تومان را به خود دیده بود، در حال حاضر با کاهش 12 میلیون تومانی به 88 میلیون تومان رسیده است. خانواده سمند نیز که هفته گذشته همگی به بالای 50 میلیون تومان صعود کرده بودند در حال حاضر با قیمت زیر 50 میلیون تومان در معامله هستند.

موتمنی در ادامه گفت: پژو 206 تیپ دو نیز در حال حاضر با قیمت 48 میلیون و پانصد هزار تومان توسط فروشندگان عرضه می‌شود و تیپ 5 این خودرو نیز که قیمت بالای 60 میلیون تومان را ثبت کرده بود در حال حاضر با قیمت 59 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. دنا پلاس نیز دیگر خودروی گران شده بازار است که با 5 میلیون تومان کاهش نسبت به هفته گذشته با قیمت حدود 71 میلیون تومان معامله می‌شود.

بازار خودرووی در ادامه با اشاره به تفاوت بازار خودرو در مورد وارداتی‌ها گفت: برخلاف بازار خودروهای داخلی، خودروهای خارجی مستقیما با نرخ دلار رابطه دارند که به دلیل نوسانات شدید، رکود تنها خبر این بازار است.

3 دیدگاه
  1. Am می گوید

    ای مردم…
    هر چی میکشیم از خودمونه
    میگیم چاره ای نداریم این آشغالها رو سوار بشیم
    اصلا باشه…
    ولی شما رو به هرچی که میپرستید نخرید به این قیمت که مجبور بشن از پر رویی دست بردارند

  2. امیر می گوید

    معلوم نیست در این اشفته بازار خودروسازان دوباره بهونه درست کنن و خودرو رو با ارز ۷۰۰۰ تومنی به مردم بندازن…بیچاره مردم که پیش خرید کردند….

  3. ناشناس می گوید

    واقعا مدیران شرکت های ایران خودرو و سایپا سوار همچین ماشین های میشن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.