مکمل بنزین
خبرداخلی

رشد 300 درصدی لوازم یدکی؛ چراغ مزدا3 ناقابل 18 میلیون تومان!

این روزها که بحث قیمت خودرو به نقل محافل و مجالس تبدیل شده است، حاشیه این بازار نیز جنجال به پا کرده و قیمت لوازم یدکی تا 300 درصد افزایش قیمت داشته‌اند که از جمله این قطعات می‌توان به چراغ مزدا3 اشاره کرد که هر کدام از چراغ‌ها به 9 میلیون تومان رسیده و عملا برای تعویض دو چراغ جلوی می‌بایست مبلغ 18 میلیون تومان توسط صاحب خودرو پرداخت شود.

به گزارش چرخان، قطعات یدکی خودرو این روزها به قدری افزایش قیمت داشته‌اند که عملا در بعضی از خودروها می‌بایست مبلغ یک خودروی کامل را برای خرید یک قطعه پرداخت کنیم که از جمله آن می‌توان به قطعات یدکی مزدا3 اشاره کرد که فروش جدید این خودرو توسط گروه بهمن به یکی از جنجالی‌ترین طرح‌های فروش سال 97 تبدیل شده است.

قطعات یدکی این خودرو به قدری گران شده است که برای خرید دو چراغ آن می‌بایست هزینه خرید یک پراید مدل 93 را برای آن کنار گذاشت و بدین ترتیب شاید خرید این خودرو را برای مردم غیرجذاب نماید. بازار سایر قطعات یدکی خودروها نیز وخیم‌تر از این بوده و به طور مثال در بازار خودروهای چینی نیز برای خودرویی که کل قیمت آن چیزی در حدود 50 میلیون تومان است، چراغ جلوی آن به 900 هزار تومان رسیده و عملا هزینه نگهداری آن بسیار بالا رفته است.

علیرضا نیک آیین، رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در مصاحبه‌ای ضمن تایید افزایش قیمت 150 تا 300 درصدی قطعات یدکی خودرو گفت: علاوه بر این گرانی‌ها باید گفت که بعضی از این قطعات حتی در بازار وجود ندارند. نکته عجیب‌تر در بازار فعلی وجود قطعات تقلبی و حتی معیوب است که خرید و فروش آنها بالا رفته و بسیاری از خریداران به دلیل افزایش قیمت قطعات اصلی به سراغ این قطعات می‌روند.

وی در ادامه افزود: قطعات معیوب نیز از دیگر مشکلات قطعات یدکی فعلی بازار هستند که اصولا باید به شرکت سازنده عودت داده شوند ولی به دلیل مشکلات موجود و قیمت بالای قطعات اصلی سالم، عملا بسیاری از مشتریان حتی به این قطعات نیز راضی هستند. البته گفتنی است که در بسیاری از موارد حتی خریدار متوجه معیوب بودن قطعه نمی‌شود و فروشنده در این بین تخلف می‌کند که پس از طی کردن یک مسیر متوجه خرابی قطعه شده و دوباره به تعمیرگاه بازمی‌گردد که قطعا هزینه‌های وی را افزایش می‌دهد.

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در ادامه با اشاره به وضعیت بازار قطعات یدکی خودروهای داخلی گفت: در این بازار نیز شاهد افزایش قیمت حدود 50 درصدی هستیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا