Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

فراری و کسب سود 80 هزار دلاری به ازای فروش هر خودرو!

 

جای هیچ شکی نیست که سود حاصل از فروش هر شرکت خودروسازی (حتی شرکت‌های ابر خودروساز مانند فراری)، با یکدیگر یکسان نبوده و هر شرکتی با توجه به برنامه‌ها و اهداف و البته استقبال مشتریانش، سود خاصی را دریافت می‌کند. در میان شرکت‌هایی که بیشترین سود حاصل از فروش هر خودرویی را به دست می‌آورند، ابتدا شرکت فراری ایتالیا و بعدازآن نیز شرکت پورشه، بنتلی و تسلا، جایگاه‌های بعدی را از آن خودکرده‌اند.

در سال‌های اخیر، شرکت‌های بزرگ خودروسازی در پی پیدا کردن راه‌هایی بوده‌اند که از طریق آن‌ها بتوانند سود شرکت خود را بالاتر ببرند. برای مثال، شرکت ژاپنی نیسان چیزی حدود 20 درصد از محصولاتش را در آمریکای شمالی تولید می‌کند. همچنین شرکت فورد نیز برنامه‌ریزی بسیار بزرگی برای بازار پرسود اروپا و آمریکای جنوبی انجام داده است.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط پروفسور فردیناند دودنهوفر آلمانی بر روی شرکت‌های خودروسازی و سود کسب‌شده توسط آن‌ها صورت گرفته است، نشان می‌دهد که برند فراری در 6 ماهه نخست سال 2018 توانسته خود را سودآورترین شرکت خودروسازی جهان قرار دهد. به‌طوری‌که، برند اسب پرنس ایتالیایی، به ازای فروش هر خودروی خود، چیزی حدود 80,000 دلار سود کسب می‌کند. در طرف دیگر این سودآوری نیز شرکت‌هایی مانند جگوار و لندروور قرار دارند که به ازای فروش هر خودروی‌شان، چیزی حدود 927 دلار، نصیبشان می‌شود.

با نگاهی به برندهای برتر آلمانی، متوجه می‌شویم که شرکت پورشه سودآوری معادل دو برابر سود شرکت‌های رقیب و هم‌وطنش، مانند مرسدس بنز، آئودی و بی ام و دارد. برند اشتوتگارتی آلمانی که با تولید خودروهای اسپورت و شاسی‌بلندی مانند ماکان، سودی برابر 19,715 دلار به ازای فروش هر محصول خود کسب می‌کند. این در حالی است که سه برند دیگر آلمانی سودی معادل 10,500 دلار را برای فروش خودروهای خود به دست می‌آورند.

طبق تحقیق پروفسور دودنهوفر، برند مازراتی نیز به ازای فروش هر خودروی خود،5,800 دلار و شرکت سوئدی ولوو نیز با مقدار جزئی سود کمتر نسبت به مازراتی، به کار خود ادامه می‌دهند.

اما شرکت بریتانیایی بنتلی نیز درازای فروش هر خودروی لوکس و جدید خود، 19,715 دلار سود به دست می‌آورد که بر اساس گفته‌های یکی از سخنگوهای این شرکت، این سودآوری کمتر نسبت به بعضی شرکت‌های دیگر، به خاطر سرمایه‌گذاری عظیم بنتلی بر روی فن‌آوری خودروهای برقی است. این موقعیت برای تسلا نیز یکسان بوده و این شرکت با تولید خودروهای برقی خود،12,757 دلار سود به ازای فروش هر خودروی‌اش به دست می‌آورد.

شرکت‌هایی ماندد لامبورگینی و رولزرویس نیز، حساب‌های مالی خود را بسته نگه‌داشته و اجازه منتشر شدن مسائل مالی خود به‌صورت عمومی را نداده‌اند.

با یک نگاه گذرا به نتایج این تحقیق، می‌توان دریافت که رهبران سودآوری صنعت خودروسازی، فراری و پورشه، نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نکرده‌اند. در ماه مارس 2017 و بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، فراری 90,000 دلار سود و پورشه نیز 17,000 دلار سود خالص به ازای فروش هر خودروی خود به دست آورده بودند.

 

منبع Motor 1
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.