مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس بنز یا BMW;کدام یک بهترند؟

شرکت‌های مرسدس بنز و بی ام و از برندهای لوکس ساز آلمانی هستند که با اصالت و خوش‌نامی تمام، چیزی حدود 100 سال است که با یکدیگر در این صنعت پرتکاپو به رقابت می‌پردازند. شرکت‌هایی که هرکدام مزیت‌ها و نقاط قوت خود را در بین هواداران و مشتریانشان داشته و دارند.

شرکت مرسدس، در سال 2016 توانست از سد رقیب هم‌وطن خود گذشته و خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین برند لوکس ساز جهان معرفی کند. اتفاقی که برای برند اشتوتگارتی مانند مرسدس، یکی از بهترین‌ها بود. از سال 2004 به این‌طرف، این اولین باری بود که مرسدس توانست از رقیب سنتی خود بهتر فروخته و خود را به این جایگاه برساند.

البته سال 2016 برای دو رقیب هم‌وطن مرسدس بنز یعنی آئودی و بی ام و نیز سال خوبی بود و این دو شرکت خوش‌نام توانستند رکوردهای خود را درزمینهٔ فروش بشکنند. آئودی در این سال با رشد 3.8 درصدی نسبت به سال‌های قبل و بی ام و نیز با رشد 5.3 درصدی (شامل شرکت‌های زیرمجموعه‌اش مانند مینی و رولزرویس) فروش روبرو شدند. آئودی، مرسدس بنز و بی ام و، سه شرکتی هستند که سال‌هاست درزمینهٔ خودروهای لوکس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

آئودی در طول دو دهه اخیر با رشد چشمگیری مواجه شده و حتی توانسته مرسدس را درزمینهٔ فروش جهانی پشت سر بگذارد. در حقیقت، این سال 2016 بود که رقابت بر سر فن‌آوری مدرن و فروش محصولات دو شرکت مرسدس بنز و بی ام و را به دوره 100 ساله رساند. رقابت این دو شرکت با تولید «بایریش فلوگزوگ ورکه» در سال 1916 شروع شد. رقابتی که درست 30 سال بعد از ثبت اختراع خودروی آقای کارل بنز و همچنین طراحی موتور یک کالسکه توسط گوتیب دایملر و ویلهم میباخ شروع شد.

این رقابت دنباله‌دار، باعث خلق و تولید خودروهای لوکسی شدند که در طول این 100 سال، به صنعت خودروسازی جهان، کمک شایانی کرده‌اند.

بی ام و در مقابل مرسدس بنز

شرکت بی ام و (Bayerische Motoren Werke AG) که به‌عنوان یک خودروسازمطرح آلمانی شناخته‌شده و مرکز این شرکت نیز در مونیخ آلمان قرار دارد. شرکتی که در سال 1916 و به‌عنوان یک تولیدکننده موتور هواپیما تأسیس شد؛ اما بعد از جنگ جهانی اول، بی ام و از این کار منع شد و به تولید موتورسیکلت و سپس به تولید خودروی سواری در دهه 20 میلادی روی آورد. شرکتی که خودروهای لوکس و غیر لوکس زیادی را تولید کرده و در حال حاضر مالک برندهای مینی و رولزرویس بریتانیا نیز هست.

اما در نقطه مقابل، دایملر AG که یک تولیدکننده به نام و مطرح مینی‌بوس، کامیون و خودروهای لوکس آلمانی بوده و به مرکزیت شهر اشتوتگارت آلمان هست، قرار دارد. دایملر AG تولیدکننده خودروهای خاص و خوش‌نام شرکت مرسدس بنزاست. این برند برای اولین بار در سال 1926 و با ترکیب برندهای بنز، Cie(که در سال 1883 توسط کارل بنز تأسیس شد) و برند «دایملر موتوقن گسلشافت»(که در سال 1883 توسط گوتیب دایملر و ویلهم میباخ تأسیس شد)، به وجود آمد. مرسدس بنز نیز از نام مرسدس (خودروهای تولیدی توسط دایملر) و بنز (فامیلی کارل بنز، تولیدکننده اولین خودروی بنزینی) تشکیل‌شده است.

دایملر AG، یکی از پرفروش‌ترین برندهای لوکس ساز جهان بوده که مالک شرکت‌های بزرگی مانند میباخ و مرسدس بنز است.

مرسدس بنز و بی ام و از مشهورترین لوکس سازهای کشور آلمان بوده و هستند. هردوی این شرکت‌ها، کیفیت بالا و بدیع بودن را به‌عنوان آبروی خود حفظ کرده و خود را به‌عنوان شرکت‌هایی با طراحی بدیع، منحصربه‌فرد و قدرتمند که هرکدام زبان طراحی خاص خودش را دارد، معرفی کرده‌اند. شرکت‌هایی که خودروهایشان، آرزوی میلیون‌ها انسان در سراسر جهان است.

 

 

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. مرسدس بنز صددرصد بهتره چون اولین تولید کننده ماشین در جهان بوده است.
    و شما که متن را نوشتی یک جا اشتباه کردید آنجایی که گفتید BMW در جنگ جهانی موتور هواپیما را تولید میکرد اشتباه است BMW پَره هواپیما را تولید میکرد چون لگوی آن شکل پَره هواپیما است و مرسدس بنز موتور هواپیما را تولید میکرد.

  2. بی ام و بهتره

    وبنز هم خوبه چون بی ام و و بنز رقیبن و این دو شرکت بهترین ماشین ها را میسازند و باهم کل کل دارن و نه بی امو تز بنز کپی می کنه نه بنز از بی ام و
    چون این دوشرکت بهنریننن
    ولی بی ام و سرپیچ و مسیر پیچ دار و ناصاف بهتره و بنز سر مسیر صاف ولی بی ام و بهتره

  3. بنز بهتره هم شیک تره هم لوکس تر و هم با کیفیت و سرعت بیشتر هست از نظر من بنز واقعا بهتر از بی ام دبلیو هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا