مکمل بنزین
خبرداخلی

وضعیت مبهم شماره گذاری خودروهای کوپا و خریداران بلاتکلیف!

خودروهای کوپا از جمله خودروهای تازه وارد به بازار خودروی کشور هستند که با تبلیغات یکی از شرکت‌های واردکننده معروف مشتریان زیادی پیدا کرده و فروش بالایی را تجربه کرده است و بسیاری از مردم نیز به دلیل فاصله گرفتن خودروهای با کیفیت خارجی با نقدینگی آنها به ناچار به دنبال خرید این خودروها رفتند که حالا با مشکل عدم شماره گذاری مواجه شده‌اند.

به گزارش چرخان، یکی از مشکلاتی که در دو سال اخیر با آن مواجه بوده‌ایم این است که بسیاری از شرکت‌های واردکننده خودروهای خارجی علی‌الخصوص خودروهای چینی با توجه به ممنوعیت وارداتی که چندین بار رخ داده است، به فکر راه حلی بوده‌اند تا بتوانند با دور زدن قانون، اقدام به واردات کنند و سود سرشار بازار ایران را نصیب خود نمایند.

یکی از ترفندهای موجود در این زمینه تغییر مجوز از واردکننده به مونتاژکننده است که مرحله آخر مونتاژ بسیاری از خودروها را در کارخانه‌های دیگر شرکت‌ها انجام می‌دهند و بدین ترتیب نه تنها واردات مدنظرشان را انجام داده‌اند و حتی به عنوان تولید کننده خودرو نیز شناخته می‌شوند. این اتفاق در دو سال اخیر به شدت رونق گرفته و قطعا نام خودروسازان جدیدی که در دو سال اخیر شنیده‌اید، این سوال را برایتان ایجاد کرده که چگونه در اوضاع کنونی سرمایه گذاران اقدام به سرمایه گذاری این چنینی کرده و کارخانه جدیدی راه‌اندازی کرده‌اند ولی ماجرا چیز دیگریست!

خودروهای کوپا نیز از این نوع خودروها هستند که واردکننده این برند با تغییر مجوز خود توانسته تولید این خودروها را در داخل کشور انجام دهد ولی به دلیل نبود پروانه تولید عملا امکان شماره گذاری خودروهای تولیدی برای مشتریان وجود ندارد! برای اخذ پروانه تولید و بهره برداری نیز این شرکت‌ها نیاز به خط تولید دارند و نبود خط تولید اختصاصی و کارخانه اختصاصی باعث شده تا نتوانند مجوزهای لازم را کسب کنند و از سوی دیگر پیش فروش این خودروها نیز مشتریانی را به صف شکایت برده است که می‌دانند خودرویی وجود دارد ولی عملا امکان استفاده از آن را ندارند!

کوپا توربواز جمله شرکت‌های این حوزه ریگان خودرو است که با عقد قراردادی با خودروسازی راین و سفارش قطعات منفصله از شرکت زوتی توانسته هزاران خودروی کوپا را پیش فروش کند ولی به دلیل عدم وجود خط تولید امکان شماره گذاری آنها را ندارد و اندک تولیدی این شرکت نیز در انبارها خاک می‌خورد!

حالا مشتریان این شرکت خودروهایی را در اختیار دارند که در بلبشوی بازار خودرو خریداری کرده‌اند و به دنبال سواری گرفتن از آن هستند ولی نبود پلاک، این خودروها را به اسباب بازی تبدیل کرده است! سوال اینجاست که وزارت صنعت چطور به شرکتی که پروانه تولید ندارد، امکان و مجوز پیش فروش چند صد خودرو را داده است؟

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. امروز من و دوستانی که کوپا گرفتند خدمت آقای گنجی مدیر عامل ریگان موتور بودیم
    تمامی مدارک برای تعویض پلاک اردیبهشت ماه به راهور ارسال شده به جزیکی دو مورد همگی تایید شدن تاآخر این ماه مجوز بهره برداری هم امضا میشه و ارسال میشه
    خواهشا تو این آشفته بازار دل خریدارانو خال نکنید
    برای اطمینان خیلی راحت میتونین با دفتر مدیر عامل ریگان تماس بگیرین و کسب اطلاعات کنید
    باتشکر
    مهدی پوراسد
    از کاربران چرخان

    1. سلام.منم کوپا تحویل گرفتم و نگران پلاک هستم.امیدوارم که این مشکل زود حل بشه

    2. عزیزم پس چی شد پلاک منه بدبخت کارمند که همه زندگیمو گذاشتم و گیر این شرکت افتادم و مصرف کننده هستم نه
      دلال . متاسفانه با لابی که در راهور دارن به مردم نمیگن مشکل حل شدنی نیست و ریگان کار خلاف قانون کرده چهارتا دلالم گذاشتن جلوی در که به شما میگن فیشتو همین الان سیصد میخریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا