مکمل بنزین
رپورتاژ

بعد از خرید خودروی دست دوم چه باید کرد؟

پس از خرید خودروی دست دوم، احتمالا به فکر استفاده فوری از آن و نشان دادن خودرو به دوست و نزدیکانتان می‌افتید. در واقع وسیله نقلیه جدیدتان در حال حاضر رابطه جدیدش را با شما آغاز کرده و قرار است هر روز با آن برانید. قبل از آنکه زمان بگذرد، بهتر است چند نکته را بدانید. خودروی شما، با صاحب قبلی‌اش هم زندگی کرده و لازم است در مورد جزئیات آن بیشتر بدانید. در این نوشتار چهار کار مهمی را که بعد از خرید و فروش خودروی دست دوم باید انجام داد، خواهیم گفت. در صورت انجام آن‌ها، بابت رابطه‌ای پایدار با خودروی جدیدتان اطمینان حاصل کنید.

خودرو را به نمایندگی ببرید

اولین کاری که بعد از خرید خودروی دست دوم انجام می‌دهید چیست؟ آن را به یک نمایندگی فروشش ببرید و تمامی فیلترهای آن شامل فیلتر هوا، سوخت و روغن را تعویض کنید. در بسیاری از موارد فروشنده صرفا برای فروش سریع خودرو می‌گوید این کار را کرده است، اما اعتماد نکنید. البته گاهی اوقات صاحب قبلی ماشین در کمال صداقت این نکته را بیان می‌کند. به عنوان مثال سایت دیوار که مرجع خرید و فروش دست دوم است، به خریدار فرصت می‌دهد که با فروشنده ارتباطی بدون واسطه داشته باشد. در یکی از آگهی‌های خرید و فروش خودروی دست دوم در این سایت فروشنده نوشته:« معاینه فنی انجام نشده است.»

مراجعه به نمایندگی فروش مزیت دیگری هم دارد و آن این است که نمایندگی دیگر شما را به عنوان صاحب جدید خودرو می‌شناسد.

ایمنی خودرو را ارزیابی کنید

در حقیقت این اتفاق پیش از خرید خودرو باید رخ دهد، اما ممکن است در فرآیند خرید به قدری هیجان‌زده و احساسی شوید که فراموش کرده باشید. از وضعیت ترمزهای جلو و عقب، لاستیک‌ها، پایداری فرمان و حالت قطعات باخبر شوید. مجموع این عوامل، ایمنی خودرو را نشان می‌دهند. از سویی اگر سال ساخت و نوع موتور خودرو را در اینترنت جست‌و‌جو کنید، با مشکلات احتمالی آن آشنا خواهید شد. نکته دیگر که ایمنی خودروی جدید شما را بالاتر می‌برد، بیمه کردن آن است. البته این در صورتی است که بیمه آن تمام شده باشد. معمولا در آگهی‌های خرید و فروش خودروی دست دوم سایت دیوار، فروشنده ذکر می‌کند خودرو تا چه ماهی دارای بیمه است. مثلا در آگهی فروش برلیانس اچ 220، عنوان شده این خودرو تا یک سال بیمه و تا 8 سال تخفیف بیمه دارد.

با فروشنده در تماس باشید

همانطور که گفتیم، سایت دیوار امکان ارتباط مستقیم با فروشنده را فراهم کرده است. بعد از خرید ماشین و در صورت بروز مشکل، بهتر است ابتدا با فروشنده تماس بگیرید. مثلا ممکن است از او آدرس تعمیرکار معتبر را بخواهید.

یاد بگیرید چطور برانید

حالا وقت آن است که لذت رانندگی با خودروی جدیدتان را تجربه کنید. احتمالا با خودتان فکر می‌کنید با داشتن گواهینامه رانندگی، پشت هر خودرویی می‌توانید بنشینید. اما پیش از این کار توصیه می‌کنیم خودریتان را بشناسید. مثلا ممکن است با فرمان هیدرولیک یا دنده اتومات آشنا نباشید. بنابراین در ابتدای کار، بهتر است با وسیله نقلیه‌تان مسیرهای کوتاه را رانندگی کنید و به فکر سفر جاده‌ای نباشید.

در آخر اینکه  کلیشه‌ها را گوش نکنید، خرید و فروش خودروی دست دوم با رعایت این چند نکته، می‌تواند به یکی از بهترین تجربه‌های زندگیتان تبدیل شود.

منبع: ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا