مکمل بنزین
گوناگونخبر

دی‌یوئر آلمان چه فعالیتی در ایران داشت و چرا رفت؟

دی‌یوئر آلمان نیز مانند همتایان بزرگ خود از فرانسه و کره جنوبی از اقتصاد ایران خارج شد و حالا خروجی‌های بازار خودرو ایران به یک لیست بلندبالایی تبدیل شده است که همگی متاثر از خروج آمریکا از برجام بوده است. این شرکت آلمانی نیز به فعالیت‌های خود پایان داد و حالا قطعه سازی ایران با یک کمبود بسیار بزرگ روبرو شده است.

به گزارش چرخان، شرکت دی‌یوئر آلمان که در بخش قطعه سازی صنعت خودروی ایران فعال بود و در سال گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را ثبت کرده بود در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل مصون ماندن از جریمه‌های سنگین خزانه داری آمریکا از صنعت خودروی ایران خارج می‌شود و از این به بعد فعالیتی در ایران نخواهد داشت.

آب بندی صحیح موتور خودروهای خارجی دی‌یوئر آلمان دی‌یوئر آلمان جزو شرکت‌هایی بود که پس از برجام وارد کشورمان شد تا بتواند با پیشرفت در صنعت قطعه سازی ایران، کمک قابل توجهی به تسهیل در حضور پژو، رنو و هیوندای در کشورمان نماید که بدیهی است با خروج این شرکت‌ها عملا ماهیت حضور این شرکت نیز زیر سوال رفته بود ولی دلیل اصلی خروج این شرکت تحریم‌هایی است که به صورت مستقیم، صنعت خودروسازی ایران را هدف گرفته بود.

رئیس بخش مالی دی‌یوئر، پارلو کروسه‌تو، به نشریه بوئرسان زایتونگ گفت: ما در سال گذشته حجم تجارتمان با ایران را افزایش دادیم و توانستیم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را با صنعت خودروسازی ایران ایجاد کنیم ولی با توجه به بازگشت تحریم‌های خودروسازی ایران عملا امکان ادامه حضور در ایران را نداریم. ما امیدوار بودیم که تجارتمان با ایران افزایش پیدا کند و رشد سال گذشته را تکرار کنیم ولی عملا این تجارت به صفر رسید.

آب بندی صحیح موتور خودروهای خارجیوی در ادامه افزود: ما در سال 2017 توانستیم دو قرارداد بلندمدت را تصاحب کنیم که قطعا سود سرشاری برای ما داشت ولی عملا محدودیت‌های ایجاد شده برای ما در زمینه تجارت با ایران باعث قطع همکاری ما خواهد شد چرا که در عمل امکان مبادلات مالی برای ما وجود نخواهد داشت.

گفتنی است که این شرکت همکاری‌های زیادی با خودروسازان بزرگ کشور از جمله ایران‌خودرو، سایپا، کرمان موتور و …. داشت که این همکاری با سازمان گسترش نیز در حد بالایی منعقد شده بود ولی عملا مشخص نیست وضعیت سرمایه گذاری‌های این شرکت در ایران چه سرانجامی خواهد داشت.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا