مکمل بنزین
گوناگونخبر

قرار دادن تعرفه ۲۵ درصدی برای خودروهای آمریکایی توسط چین!

جنگ تجاری که دونالد ترامپ برای محصولات وارد شده از کشورهای اروپایی و چین وضع کرده باعث ایجاد تنش بین این دول گردیده است. از این رو به تازگی دولت چین اعلام کرده از روز چهارشنبه تعرفه ۲۵ درصدی برای وسایل نقلیه وارداتی از آمریکا را تعیین کرده است.

با انتشار این خبر و گزارش‌های مربوطه پیش‌بینی می‌شود خودروهای کراس‌اوور آمریکایی بازار نامناسبی برای فروش در این کشور را پیدا کنند. از سوی دیگر خبرگزاری رویترز تاییدیه نگرانی مسئولان دایملر که خط تولیدی محصولات کراس‌اوور را در ایالت آلابامای آمریکا دارند را منتشر کرده است. البته تا به امروز مدارک و اسناد معتبری دال بر کاهش فروش منتشر نشده ولی احتمال وقوع این امر زیاد است. به علاوه به طور غیر رسمی در خبرها آمده که نقصی در خط تولید دایملر رخ داده که مهندسان دایملر در آمریکا در حال آزمایش مدل‌های GLE و GLS برای ترمز چرخ‌های عقب هستند.

بسیاری از افراد معتقدند ایراد مرتبط بین ماه‌های اردیبهشت تا تیر امسال رخ داده است. از سوی دیگر موقعیت مشابهی برای مدل‌ آمریکایی بی‌ام‌و X4 رخ داده که باعث شده تحویل ۴۰۰ دستگاه کراس‌اوور از این مدل بین فروردین و خرداد سال جاری متوقف شود. البته بعضی از کارشناسان این دلایل را زیاد مرتبط با تعرفه‌ها و مالیات وضع شده بین آمریکا و چین ندانسته‌اند؛ برای مثال یکی از مسئولان بی‌ام‌و بیان کرده که فراخوان حدود ۱۹ هزار دستگاه کراس‌اوور بی‌ام‌و X4 به دلیل نقص فنی در کالیپر ترمز عقب بوده است.

همچنین می‌توان بدین صورت استنباط کرد که مسئولان چینی به دلیل فراخوان بی‌ام‌و به دلیل نقص در عملکرد ترمز و استفاده مشابه همین ترمز در محصولات کراس‌اوور مرسدس باعث شده که تعرفه سنگینی روی خودروهای ساخت آمریکایی دایملر را بگذارند. در نهایت نمی‌توان گفت که این تعرفه بیشتر به دلیل ایمنی یا سیاسی بوده که وضع شده است. برای خبرهای بیشتر از بازار خودروهای چین همراه چرخان باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا