مکمل بنزین
تماشاخانه

سیستم خنک کننده خودروهای جدید قابلیت اشتعال دارند! (ویدئوی اختصاصی)

در دهه‌های گذشته کمپرسور، کولر و سیستم خنک کننده خودروها چندین بار تعویض شده‌اند و دلیل این تغییرات استفاده از گازهای با عملکرد بهتر و ایمن‌تر برای محیط زیست و لایه ازون عنوان شده است. از سوی دیگر خودروهایی که مجهز به کمپرسور جدید هستند قابلیت اشتعال دارند، از این رو بهتر است که از خرید آن‌ها اجتناب کنید.

در تابستان و فصول گرم بسیاری از رانندگان احتیاج دارند تا سرویس کولر خود را بررسی کنند و حتی بعد از مدتی روشن کردن کولر خودرو متوجه می‌شوید که کولر به خوبی فضای داخل کابین را سرد نمی‌کند. یکی از دلایل اصلی سرد نکردن داخل اتاقک مرتبط به گاز کمپرسور است؛ کمپرسور گاز سرد در کولر خودرو را حرکت می‌دهد و باعث می‌شود که سیستم کولر به خوبی کار کند. اگر یکی از اجزای این سیستم نقصی داشته باشد، می‌توان گفت رانندگی در تابستان برایتان به جهنمی تبدیل خواهد شد.

در بازار انواع گازهای کولر برای خودرو مانند R22، R134a، CFC-R11 یا CFC-R12 وجود دارند که یکی از رایج‌ترین آنها نوع CFC-R12 است. اگر اطلاع کافی از تعویض کردن روغن مخصوص کمپرسور یا شارژ گاز کولر ندارید بهتر است در اسرع وقت به دنبال پیدا کردن باطری ساز یا متخصص مربوطه بروید. در بازار ناآرام این روزها ممکن است برای سرویس کولر خود قیمت‌های نجومی هم بپردازید ولی به شما توصیه می‌کنیم برای رانندگی آسوده و راحت در فصول گرم سال این سیستم را تعمیر کنید.

اگر گاز کولر خود را شارژ کردید ولی بعد از مدت کوتاهی دوباره کولر خودرویتان به جای هوای سرد، باد گرم زد بهتر است بدانید که امکان دارد کمپرسور کولر خراب شده باشد یا قسمتی از برق سیستم قطع شده باشد. به علاوه بهتر است که لوله‌های کولر را کنترل کنید تا نشتی نداشته باشند.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با سیستم خنک کننده خودروهای جدید قابلیت اشتعال دارند بیشتر آشنا شوید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا