مکمل بنزین
خبرداخلی

فروش لاستیک‌های کهنه به جای لاستیک نو در ایران!

بازار خودروی کشور به قدری پرتلاطم شده است که همه صنایع وابسته به این بازار نیز دچار مشکل شده و در این بین سودجویانی هستند که از این وضعیت بهم ریخته سو استفاده می‌کنند و به طور مثال در بازار لاستیک، لاستیک‌های کهنه با تراشیدن عاج به لاستیک‌های نو تبدیل می‌شوند و به مردمی که به هر دلیل به دنبال خرید لاستیک نو با قیمت کمتر هستند فروخته می‌شوند!

به گزارش چرخان، سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در مصاحبه‌ای پیرامون این تخلف بزرگ گفت: متاسفانه با توجه به وضعیت موجود در بازار شاهد آن هستیم که بعضی از سودجویان لاستیک‌های صاف و کهنه را با وسایلی خاص می‌تراشند و برای آنها عاج درست می‌کنند و با ظاهر سازی آنها را به جای لاستیک نو می‌فروشند که بدیهی است با توجه به قیمت کمتر نسبت به لاستیک‌های اصل، مردم نیز از این لاستیک‌های کهنه خرید می‌کنند که از نظر ایمنی بسیار خطرناک است.

لاستیک‌های کهنهوی در ادامه افزود: مردم باید بدانند که برای حضور در جاده می‌بایست حداقل 60 درصد سالم باشند و یک سانتی متر عاج داشته باشند که در غیر این‌صورت قطعا ایمنی مردم دچار مشکل خواهد شد. در واقع این دسته از سودجویان با این کار با جان مردم بازی می‌کنند و می‌بایست مردم با هشیاری کامل نسبت به خرید لاستیک اقدام کنند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در ادامه افزود: یکی از اتفاقات بدی که برای این لاستیک‌های کهنه رخ می‌دهد، داغ شدن و ترکیدن در سر پیچ‌ها، ترمزهای ناگهانی و سرعت بالاست که به دلیل عدم وجود کیفیت منجر به تصادفات عجیب و حتی واژگونی خودرو می‌شود که صرفا به دلیل یک صرفه جویی در هزینه توسط مردم است. به طور مثال یکی دیگر از خطرات استفاده از این لاستیک‌ها عدم فرمان پذیری درست در جاده‌هاست که منجر به خروج خودرو از جاده و اتفاقات ناگوار می‌گردد.

لاستیک‌های کهنهسرهنگ رحمانی در پایان با اشاره به توصیه‌هایی برای خرید لاستیک به مردم گفت: مردم در خرید لاستیک باید به مواردی از جمله تاریخ ساخت، سلامت لاستیک، نام برند و ضمانت نامه رسمی توجه کنند و خریدشان را صرفا از مراکز معتبر فروشگاهی انجام دهند. به طور کلی علاوه بر مشکلات مذکور، صاف بودن لاستیک از مصادیق نقص فنی بوده و مستلزم جریمه خواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا