Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

چرا می گوییم قیمت رسمی پراید 32 میلیون تومان خواهد شد؟

قیمت رسمی پراید به زودی 43 میلیون تومان خواهد شد >> خبری که به نقل از خسروتاج منتشر شده است و حالا بازار خودرو در راستای رسیدن به این عدد در تکاپو هست و مشخص نیست که این اعداد از کجا آمده است ولی به نظر می‌رسد که قیمت رسمی پراید با توجه به معیارهایی به زودی به 32 میلیون تومان خواهد رسید و این اتفاق در انتظار تایید رییس جمهور است!

به گزارش چرخان، قیمت خودرو این روزها به یک معضل بزرگ برای خودروسازان تبدیل شده است چرا که از سویی به دلیل عدم تامین قطعه با قیمت قبلی امکان تولید ندارند و از سوی دیگر با قیمت گذاری دستوری امکان ارائه محصولات به مشتری را ندارند که زمزمه‌های مبنی بر افزایش قیمت رسمی بعضی از خودروهای پرفروش وجود دارد که از جمله آن می‌توان به افزایش قیمت رسمی پراید به بالای 30 میلیون تومان، افزایش قیمت 206 به حدود 50 میلیون تومان و ….اشاره کرد.

خودروسازی بازار خودروی عراقاما در ادامه به اخباری اشاره می‌کنیم و به طور خلاصه شما را در جریان آنها قرار می‌دهیم که همگی موید این افزایش قیمت‌ها هستند:

شورای رقابت نقش خود را در قیمت‌گذاری از دست می‌دهد!

مهم‌ترین خبری که نشان می‌دهد موانع افزایش قیمت در حال رفع است، خبر حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودروهای زیر 45 میلیون تومان است. این در حالی است که به تازگی این شورا مجوز افزایش قیمت حدود 7 تا 9 درصدی را به خودروسازان داده است.

قطعات ناقص خودرو اواخر شهریورماه تامین می‌شوند!

این ادعا در حالی است که به تازگی تحریم‌های خودروسازی آغاز شده است و مشخص نیست در حالیکه قبل از شروع تحریم‌ها قادر به تامین این قطعات نبودیم چگونه در ماه شهریور این اتفاق رخ خواهد داد؟ مگر اینکه حدود 80 هزار خودروی انبار شده در انبار خودروسازان به بهانه نبود قطعات به این بهانه احتکار شده باشند و پس از اعلام قیمت‌های جدید در نیمه اول شهریورماه، همگی این 80 هزار خودرو وارد بازار شوند که همه رشته‌های دلالان را پنبه خواهد کرد!

صنعت خودروسازیقطعات خودرو گران شده است!

رضا رضایی عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان در مصاحبه‌ای از گران شدن قطعات خودرو در حد 3 الی 4 برابر خبر می‌دهد و در مورد فوم خودرو می ‌گوید که این ماده از 16 هزار تومان به 40 هزار تومان رسیده است. بدیهی است که قیمت خودرو متشکل از این موارد است ولی همه آن‌چیزی نیست که قیمت خودرو را تشکیل می‌دهند و قطعا این اظهار نظر برای توجیه افزایش قیمت احتمالی در آینده خواهد بود.

خودروسازان با افزایش قیمت قطعات موافقت کردند!

خبری عجیب که در این بحبوحه گرانی و نرخ بالای دلار شاید صرفا برای توجیهات و پر کردن پرونده‌ای بود که برای ریاست جمهوری ارسال می‌شود. ایران‌خودرو و سایپا در حالی با افزایش قیمت قطعات موافقت کردند که تغییری در قیمت محصولاتشان ایجاد نشده است!

ارزبری خودروهای داخلی 25 درصد اعلام شد!

یکی از مسئولان صنعت خودروسازی کشور با بیان این خبر اعلام کرد که خودروهای داخلی چیزی در حدود 25 درصد به ارز وابسته هستند!  این اظهار نظر بدین معنی است که در خودرویی مانند پراید چیزی در حدود 7 میلیون تومان آن به ارز وابسته بوده و با توجه به رشد بیش از دوبرابر دلار (شرکتی بانک مرکزی) و قیمت فعلی پراید، قیمت رسمی پراید چیزی در حدود 32 میلیون تومان خواهد شد!

3 دیدگاه
  1. ناشناس می گوید

    بکننش ۱۰۰ خیال همه راحت دیگه همه خر و اسب و قاطر سوار شن مثل قدیما

  2. ناشناس می گوید

    شرم بر مسئولین با این بچاپ بچاپ مردم بینوا

  3. ناشناس می گوید

    دیگه شورشو در اوردن هر چقدر میگیم ملت نخرید بد تر میخرن
    بخرید بزار پولتون بره تو جیب کله گنده ها
    روهانی که دنبال کلید امریکایی میچرخه بغیه هم فقط نگاه به بد بخت شدن ملت میکنن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.