مکمل بنزین
رپورتاژ

آیا زمان فروش جک جی 5 فرا رسیده‌است؟

گرچه سال 1392 جک j5 توجه بسیاری از افراد را جلب کرد اما خیلی زود هم از چشم‌ها افتاد. بعد از توقف تولید مدل دنده دستی این خودرو به گفته صاحبان نمایشگاه‌ها از یک سو تقاضای فروش جکj5 پایین آمد و از سوی دیگر تنوع مدل‌های موجود در بازار بسیار محدود شد. علاوه بر آن با انتشار یک لیست در سال 96 به معنای توقف تولید این خودرو صاحبان آن به فکر فروش جک j5  افتادند چرا که بازار خرید و فروش آن کم کم دیگر کساد شد و قطعات آن نیز در بازار کم‌یاب می‌شود.

معایب جک جی 5

برای فروش جک j5 این روزها زمان بسیار مناسبی است چرا که میانگین قیمت مدل دست دوم این خودرو از خرداد امسال با رشد چشم‌گیری همراه بوده و مدل سالم آن به 65 تا 70 میلیون تومان هم رسیده است؛ اما به غیر از توقف تولید، چه دلایل دیگری ما را مجبور به فروش این خودرو می‌کند:

  • نفوذ صدا به اتاق: یکی از معایبی که افراد را به فروش جک j5 قانع می‌کند نفوذ صدا به داخل کابین این خودرو است. به عقیده برخی از تعمیرکاران فن گیربکس در مدل اتوماتیک این صدا را دو برابر می‌کند. مشتری که 70 میلیون تومان برای داشتن این خودرو هزینه کرده انتظار رعایت ساده‌ترین استانداردها در عایق‌بندی این خودرو را دارد. البته این ایراد در خودروهای ایرانی مشابه هم پیدا می‌شود و شاید تنها تندر نود مشکلی در این زمینه نداشته باشد.
  • رنگ بی‌کیفیت: بدنه جک جی 5 مانند بسیاری دیگر از محصولات کرمان موتور به رنگ بی‌کیفیت آن مشهور است.
  • طراحی اتاق جک جی5 قدیمی است تا جایی که یک دریچه هوا در پشت کنسول برای صندلی عقب قرار گرفته و هیچ هارمونی با دیگر اعضای اتاق ندارد.
  • مونتاژ نامناسب: این خودرو سانروف دارد؛ ویژگی که بسیاری از خودروهای هم‌طراز قیمتی از آن بی‌بهره‌اند اما چکه کردن آب از آن هنگام باران در برخی از دستگاه‌ها نشان می‌دهد که دقت کافی در مونتاژ آن وجود نداشته است.
  • مصرف سوخت مشابه مدل خودرو ایرانی: یک جک دنده‌ای به طور میانگین در هر 100 کیلومتر 5.5 لیتر سوخت می‌سوزاند و این میزان برای یک خودرو خانوادگی سدان بسیار مناسب است؛ اما در مدل اتوماتیک با افزایش قدرت موتور آن از 1500 سی‌سی به 1800 مصرف بنزین آن نیز بیش از دو لیتر در 100 کیلومتر افزایش یافته است. با اینکه مصرف سوخت مدل دنده‌ای و اتوماتیک در این دو متفاوت بوده ولی مصرف سوخت عمده خودروهای اتوماتیک داخلی نیز همین مقدار است. برای مثال دنا پلاس هم در 100 کیلومتر 7.7 لیتر بنزین می‌سوزاند؛ با این تفاوت که شما برای داشتن دنا مبلغ کمتری هزینه می‌کنید.

جک را بفروشیم و چه بخریم؟

خودروی ایرانی امروز رقیبی برای جک j5 است. برای مثال اگرچه در مشخصات سرعت استاندارد آن نوشته شده که در 11 ثانیه به 100 کیلومتر می‌رسد اما مشتری‌های این خودرو می‌گویند از شتاب آن راضی نیستند.  برخی از آنها می‌گویند که حتی دنا نیز زودتر به این سرعت می‌رسد. تندر پلاس هم جایگزینی برای نسخه اتوماتیک جی5 است. اما اگر علاقه‌ای به امتحان کردن شانس خود در زمینه خودرو داخلی ندارید، می‎توانید به آریزو5 یا برلیانس H33 هم فکر کنید.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. تا ۱۴۰۰ با جکی ،، مثلا خود من الان جک رو فروختم ۷۰ نه ۸۰ تومن بجاش برم چی بخرم برم پژو پارس بخرم یا سمند یه ترمز جک به پرشیا میارزه اینو بدون تعصب میگم ماشینی که اگه معقول و خانوادگی ازش استفاده کنی تا ۱۰ سال به غیر از موارد مصرفی هزینه ای نداره این ثابت شده

    1. ازسال1394 که جک دنده ای خریدم غیراز روغن موتور وفیلتروصافی بنزین والبته یک باطری هزینه دیگه ای براش نکردم برادرم دوسال بعدازمن 405خریده یک پاش توتعمیرگاهه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا