مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

معرفی 7 عدد از قدرتمند ترین خودروهای توربوشارژ تاریخ!

سامانه‌های توربوشارژ به‌صورت تدریجی در صنعت پرتکاپوی خودرو توانسته‌اند جای خود را ثابت کرده و به خودروسازان فرصت ساخت خودروهایی با عملکرد، قدرت و سرعت بالاتری را داده است.

توربو شارژهایی که می‌توانند تجربه یک رانندگی لذت‌بخش‌تر را به راننده خود هدیه دهند. پس با چرخان باشید تا به شما عزیزان، برترین خودروهای دارای فن‌آوری توربوشارژ را معرفی نماییم.

خودروی Oldsmobile F-85 Jetfire

یکی از اولین خودروهایی که با فن‌آوری توربوشارژ ساخته‌شده‌اند، یک خودروی آمریکایی مربوط به سال 1962 است که نه‌تنها از یک نام جذاب برخوردار بوده بلکه از یک سیستم ترکیبی تزریق آب-الکل که موسوم به مایع جت توربو بود، بهره می‌برد.

قلب تپنده این خودروی جذاب، باقدرت 215 اسب بخار و گشتاور 407 نیوتون متر، قادر بود خودروی F-85 سنگین را درزمانی کمتر از 10 ثانیه به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. عددی که برای زمان خود، یک عدد حیرت‌آور به‌حساب می‌آمد.

بی ام و 2002 توربو

خودروهای سدان سری 02 بی ام و، شروعی بر سلطه این شرکت باواریایی در حوزه سدان‌های اسپورت وهم چنین یک پشتوانه مالی مناسب برای دهه آتی بی ام و بودند. خودروی آلمانی مربوط به سال 1973، دارای یک موتور 2 لیتری بود که توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت و 245 نیوتون متر گشتاور را هنگام ترکیب شدن با توربوشارژ خود داشت.

این خودرو درزمانی بیشتر از 7 ثانیه به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسید و تنها 1,700 عدد از آن به تولید رسید.

آئودی کواترو

چندین خودروی توربو عالی مانند ساب 900 و لوتوس اسپریت قبل از آئودی کواترو وجود داشته‌اند؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها نتوانسته بودند مانند این آئودی 1980 AWD، تاریخچه خودروهای توربوشارژ را عوض کنند. خودرویی خیابانی با دماغه‌ای بلند و موتور 2.1 لیتری که توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت را داشت.

اگرچه ممکن است این اعداد چندان قدرتمند به نظر نیایند، اما عملکرد کلی خودرو خیلی بیشتر از انتظارات ظاهر شد. ترکیب موتور دیفرانسیل جلو با توربوشارژ، به این خودروی دو درب آلمانی مزیتی بزرگ در مقابل رقیبانش و در خیابان‌های لغزنده داده بود.

پورشه 959

اگرچه پورشه 930 آغاز مسیر سلطه توربو شارژها برای این شرکت بود اما این مدل 959 پورشه بود که ازلحاظ فن‌آوری پیشرفت عالی را نشان داد و توانست مسیر آینده خودروهای توربو را ترسیم کند.

خودرویی که در سال 1986 توانست با معرفی بسته‌های فن آورانه خود، فناوری‌های مشترک زیادی را با آخرین نسل‌های خودروهای سریع جاده‌ای عصر حاضر داشته باشد. پورشه 959، به یک موتور 2.85 لیتری 6 سیلندر باقدرت بی‌نظیر 444 اسب بخار مجهز بود که این قدرت به چهارچرخ این خودرو و جاده منتقل می‌شد.

959 می‌توانست به‌سرعت نهایی 317 کیلومتر بر ساعت برسد که سریع‌ترین سرعت زمان خود محسوب می‌شد. هرچند این رکوردداری مدت‌زمان زیادی طول نکشید.

فراری F40

نتیجه کار فراری برای تولید یک ابر خودروی توربو، تولید یک مدل چرخ عقب محرک بدر سال 1987 بانام F40 بود. این خودرو دارای یک موتور با توربو دوقلو و با حجمی برابر با پورشه 959 بود؛ اما این‌یکی، دارای یک موتور V8 باقدرت عالی 478 اسب بخار بود.

خودرویی که با بدنه آلومینیومی و فیبر کربن (درست مانند مدل 959 پورشه) و البته به لطف امکانات به‌روز دوران خود، به نهایت سرعت 320 کیلومتر بر ساعت می‌رسید. این بدان معناست که 959 پورشه دیگر رکورددار سرعت نبود.

فراری 488 پیستا

علیرغم ابر خودروی استثنائی F40، بیشتر طرفداران فراری از جایگزین شدن موتور تنفس طبیعی فوق‌العاده قدرتمند 4.5 لیتری V8 در مدل 458 با یک موتور توربوشارژ در مدل جدیدتر 488، شوکه شدند.

اما موتور جدید V8 با حجم 3.8 لیتر و استفاده از توربو دوگانه که توانایی تولید 661 اسب بخار قدرت را دارد، توانست به‌خوبی از پس انتظارات برآید؛ اما آخرین نسخه 488 پیستا باقدرت 710 اسب بخار باقدرت بیشتری ظاهر شد و توانست شخصیت قدرتمندتری را از خود به نمایش بگذارد.

بوگاتی شیرون

اگرچه ممکن است خودروهای توربو زیادی وجود داشته باشند اما نادیده گرفتن هیولاهایی مانند کویینگزگ آگرا و هنسی ونوم، زمانی که حرف از نهایت سرعت، قدرت، لوکس بودن و کاربردی بودن می‌آید، در مقابل ابر خودروی 1479 اسب بخاری بوگاتی، کار چندان مشکلی نیست. ابر خودرویی که می‌تواند 2 برابر قدرت بیشتر به نسبت خودروهایی مانند 720S مک لارن و یا 488 GTB فراری، تولید کند.

نهایت سرعت شیرون با قلب تپنده حجیم 8 لیتری W16 و استفاده از 4 عدد توربوشارژ، به عدد 420 کیلومتر بر ساعت محدودشده و این محدودیت تنها به خاطر فن‌آوری تایرهای آن است.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا