مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت پراید با چه شرایطی به 20 میلیون تومان می‌رسد؟

قیمت پراید در حال حاضر در مدل 111 نزدیک 38 میلیون تومان شده و حتی بعضا با ارقام 40 و 42 میلیون تومان نیز آگهی می‌شود(البته اگر در زمانی که این خبر را می‌خوانید به 50 میلیون تومان نرسیده باشد!) و این در حالی است که از سویی شورای رقابت به زودی قیمت جدید این خودرو را اعلام خواهد کرد و از سوی دیگر همه اهالی بازار متفق‌القول از عدم ارزشمند بودن این خودرو تا ارقام مذکور سخن می‌گویند ولی با چه شرایطی این رقم کاهش خواهد یافت؟

به گزارش چرخان، محمدرضا نجفی‌منش رییس انجمن قطعه سازان خودرو که این روزها یکی از پرمشغله‌ترین مسئولین صنعت خودروی کشور محسوب می‌شود و مصاحبه‌های زیادی را با رسانه‌ها انجام می‌دهد، در گفتگویی پیرامون شایعات موجود در بازار خودرو گفت: شرایط بازار خودرو با عرضه ارز 4200 تومانی به قطعه سازان و خودروسازان قطعا به شرایط ابتدای سال بازمی‌گردد و بار دیگری این بازار روی ثبات را خواهد دید.

پرایدمحمدرضا نجفی‌منش در واکنش به سخنان یکی از نمایندگان مجلس پیرامون تخصیص قطعی ارز 4200 تومانی به قطعه سازان گفت: در صورتی که این اتفاق رخ دهد قطعا قیمت خودرو به نرخ قبلی بازخواهد گشت و نهایتا 2 الی 3 درصد به دلیل افزایش دستمزدها به آن افزوده می‌شود. خودروسازان به دنبال افزایش قیمت نیستند و صرفا به دنبال جبران افزایش هزینه‌هایی هستند که در کسب و کار آنها رخ داده است. با افزایش قیمت خودرو، قدرت خرید مردم نیز کاهش می‌یابد و در نهایت فروش این شرکت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند که قطعا هدف خودروسازان نیست!

وی در ادامه افزود: افزایش هزینه خودروسازان نسبت به سال 95 بسیار بالا بوده به طور مثال مواد اولیه بیش از 70 درصد رشد داشته و تورم بیش از 20 درصد که همگی منجر به افزایش هزینه آنها می‌شود ولی همه این موارد نیز نتوانسته جلوی کاهش قیمت سهام ایران‌خودرو و سایپا را در بازار بورس جبران کند و شاهد کاهش ارزش آنها بوده‌ایم.

رییس انجمن قطعه سازان خودرو در ادامه با اشاره به پیش فروش‌های ایران‌خودرو و سایپا گفت: شورای رقابت در حالی قیمت گذاری می‌کند که بیش از 90 درصد مردم پس از تحویل خودرو آن را به فروش می‌رسانند و هزینه 20 هزار میلیارد تومانی روی دست خودروسازان گذاشته می‌شود. این اضافه قیمت‌های ایجاد شده نه در جیب دولت می‌رود و نه در جیب خودروسازان، بلکه توسط تورم بلعیده می‌شود. در صورتی که ثبات در بازار ارز برای خودروسازان ایجاد شود قطعا منجر به اتفاقات خوبی در صنعت خودروسازی خواهد شد.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا