مکمل بنزین
خبرداخلی

همه اطلاعاتی که از مرد هزار چهره بازار خودرو می‌دانیم

هفته گذشته خبری در رسانه‌های اقتصادی منتشر شد که نشان می‌داد یکی از مدیران عامل شرکت‌های واردکننده خودروهای خارجی بیش از 100 میلیارد تومان از خریداران خودرو کلاهبرداری کرده و بازار بهم ریخته خودروهای خارجی که به شدت در وضعیت بدی به سر می‌برد، متشنج شده و عملا پای بسیاری از افراد به این پرونده باز شد؛ ولی واقعا این مرد هزار چهره بازار خودرو کیست؟

به گزارش چرخان، در حالی‌که گفته می‌شد وزارت صنعت و معدن به زودی به مساله خودروهای خارجی و واردات غیرقانونی آنها ورود خواهد کرد؛ در این زمینه، مساله یکی از افرادی که از کلاهبرداری چند ده میلیاردی او مطرح شده بود باز شد و اخبار ضد و نقیضی از آن در رسانه‌های مختلف منتشر گردید.

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودرواسامی مختلفی در زمینه فرد دستگیر شده و مرد هزار چهره بازار خودرو منتشر شد و بسیاری از رسانه‌ها به رئیس انجمن واردکنندگان خودروی ایران اشاره کردند و با مدارک و اسناد مختلف، فرد دستگیر شده را رئیس این انجمن دانستند ولی این اشتباه از آنجایی شکل گرفت که همه سرنخ‌ها پیرامون انجمن صنفی کارفرمایی بود و رسانه‌ها به این موضوع توجه نکرده بودند و انجمن واردکنندگان خودروی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کوروش مرشد سلوک، رئیس این انجمن هیچ گونه ارتباطی با پرونده مذکور نداشته و رسانه‌ها پیرامون نام بردن از ایشان اشتباه کرده‌اند.

طبق رسم معمول در رسانه‌ها و اعلام متخلفین اقتصادی بازهم از “م.ر” نام برده شد که از مدیران عامل یکی از شرکت‌های واردکننده خودرو بود و اصالت آملی او ثابت شده بود. این فرد توانسته بود با ترفندهای مختلف چیزی در حدود 100 میلیارد تومان از مشتریان دریافت کرده و به بهانه‌های مختلف آن‌ها را دست به سر کند ولی نکته جالب‌تر اینکه شخص وزیر صنعت طی نامه‌ای از این فرد حمایت کرده و پرونده را پیچیده‌تر نموده بود.

واردات خودرو خودروهای وارداتیاین حمایت در حالی انجام شد که رئیس جمهور در دستوری ویژه به مسئولین مربوطه گفته بود که به صورت اختصاصی به موضوع واردات غیرقانونی خودروهای خارجی رسیدگی کرده و تکلیف این موضوع را سریعا مشخص نمایند ولی انتشار این نامه نشان داد نه تنها اراده‌ای برای آن وجود ندارد، حتی متخلفین در این زمینه از حمایت‌هایی نیز برخوردار هستند.

با توجه به هک سایت ثبت سفارش که چندی پیش رخ داد و اتفاقاتی که اخیرا در بازار خودروهای وارداتی مطرح شد، به نظر می‌رسد که رئیس انجمن واردکنندگان بهتر از هر کسی می‌تواند نسبت به مرد هزار چهره بازار خودرو واکنش نشان دهد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا