مکمل بنزین
برگزیده‌هاتازه‌ها

معرفی خودروها و وسایل جذاب ساخت شرکت کلاشینکف روسیه!

سودآوری در کسب‌وکار، به معنای افزایش تنوع در سبد محصولات یک شرکت است؛ زیرا اگر این شرکت، درفروش یک نوع از محصولاتش با مشکل مواجه شود، آنگاه این تنوع در سبد محصولات به کمکش خواهد آمد.

درست به همین علت است که کلاشینکف، شرکت ساخت تجهیزات دفاعی روسیه، از ساخت وسایل دفاعی مانند انواع تفنگ‌ها، به ساخت خودروهای برقی، موتورسیکلت و وسایلی برای آینده این صنعت روی آورده است.

کلاشینکف، طیف وسیعی از خودروها، هم برای مصارف نظامی و هم غیرنظامی تولید کرده است. در این نوشتار، به شما عزیزان 6 وسیله جذابی که این شرکت روسی ساخته و درحال‌توسعه آن‌هاست، نشان خواهیم داد.

خودروی برقی CV-1


ساخت یک خودروی جدید از طرف یک شرکت نظامی، آن‌هم با پیشرانه برقی را می‌توان نشان از هوشمندی و البته تشخیص سلیقه مردم در سال‌های آینده دانست. این خودرو که طراحی خارجی چندان مدرنی نیز ندارد، دارای یک جلوپنجره بزرگ و سطحی بدون زوایای پیچیده امروزی است که طراحی آن را بسیار قدیمی جلوه می‌دهد.

طبق ادعای کلاشینکف، CV-1 می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل، مسافت 350 کیلومتر را بپیماید. عددی که برای اولین خودروی برقی یک شرکت، کاملا قابل‌قبول و عالی به نظر می‌رسد؛ اما با این‌حال یک نقطه‌ ضعف بزرگ نیز در این خودروی برقی وجود دارد؛ به‌طوری‌که سرعت نهایی CV-1 تنها حدود 80 کیلومتر بر ساعت است.

موتوربرقی SM-1

پیشرانه‌های برقی به دلیل نداشتن صدا و همچنین قابلیت پنهان‌کاری بیشتر، فایده‌های بی‌شماری را برای صنعت نظامی به همراه داشته‌اند. این پیشرانه‌ها می‌توانند در عملیات حساس و مهم و همچنین در مناطقی که در هنگام جنگ، تحت نفوذ دشمن هستند، کلید موفقیت یک گروه به شمار آیند. این موتوربرقی نیز از این قانون مجزا نبوده و با ترکیب رنگ طلایی و مشکی، کمک زیادی به یک گروه درگیر خواهد کرد.

اگرچه این موتور در مسابقات موتورسواری حرفی برای گفتن ندارد، اما برای میدان جنگ سریع بوده و می‌تواند تا سرعت نهایی 90 کیلومتر بر ساعت را در کیلومتر شمار دیجیتال خود ثبت نماید. هم‌چنین مسافت 150 کیلومتر را هم می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل طی کند.

Civilian EV

این این خودروی برقی بااینکه به‌منظور فروش برای مصارف غیرنظامی به تولید رسیده اما چهره چندان خوشایندی ندارد. خودرویی که با طراحی عجیب خود و رنگ اصلی مشکی و تنها با اضافه کردن قرمز به گلگیرهای عقب و جلو به تولید رسیده است.

اما بدون شک، این خودروی برقی برای گلف بازان یک خودروی عالی بوده و با پیشرانه برقی خود می‌تواند آینده خوبی را از آن خود نماید.

خودروی هیبرید OV-2

چهره‌ی OV-2، درست مانند یک خودروی کامپکت و چهار درب است که آماده برای آف-رود و جاده خاکی روها شده است. این وسیله با دو عدد موتوربرقی مجزا به تولید رسیده که هر موتور برای یک محور (جلو یا عقب) استفاده می‌شود. همچنین سرعت نهایی OV-2 نیز 100 کیلومتر بر ساعت است.

اما باید گفت که این خودرو، به سیستم تعلیق بسیار قدرتمندی برای زمین‌های ناهموار سنگلاخی مجهز شده است؛ اما کابین باز OV-2، این خودرو را از ایده آل بودن برای آف-رود کمی فاصله می‌دهد. خودرویی که برای حمل 4 سرباز در زمین‌های ناهموار، بسیار عالی به نظر می‌رسد.

موتوربرقی UM-1

این موتور، درست همان موتور SM-1 ولی برای مصارف غیرنظامی است. موتوری با وسایل و تجهیزات سبک، شیشه جلو کوچک و یک صندلی یا همان زین پلاستیکی که برای مصارف درون‌شهری به تولید رسیده‌اند.

برای هر دلیلی که کلاشینکف در ذهن داشته، UM-1 از نمونه نظامی خود یا همان SM-1 سریع‌تر است. سرعت نهایی آن به عدد 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و با یک‌بار شارژ کامل، همان 150 کیلومتر را طی می‌کند؛ اما باید به یاد داشت که این موتور یک موشک سریع و چابک، در مقایسه با موتورهای مدرن امروزی نیست.

خودروی ترکیبی Stena Wall

این خودرو، یک دیوار محرک است. به‌طوری‌که یک دیوار تاشو را پشت کابین یک کامیون بزرگ حمل می‌کند. دیواری که به‌راحتی استفاده‌شده و با تاب خوردن بالای سر کابین، درست جلوی این خودرو باز می‌شود.

Stena Wall، برای گارد ملی نیروهای روسیه که کارشان تنها داخل روسیه است، توسعه داده‌ شده است. این ارتقا برای این دیوار محرک، شامل کاهش زمان باز شدن دیوار به حداکثر 3.5 دقیقه و افزایش استحکام و قدرت آن است.

وسیله ترکیبی Bipedal

تهاجمی‌ترین ساخته کلاشینکف، همین Bipedal نظامی است. وسیله‌ای با ارتفاع حدود 4 متر که بیشتر از آن‌که یک نمونه واقعی باشد، یک طرح مفهومی است. وسیله‌ای که جهت‌گیری آینده وسایل نظامی ساخت کلاشینکف و آنچه در ذهن این شرکت می‌گذرد را نشان داده و در عین جذاب بودنش، ظاهری ترسناک نیز از خود به نمایش می‌گذارد.

ایده ساخت این‌طور وسایل نظامی، قبل از ایده پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین نظامی ایجادشده بودند. بااین‌وجود، این وسیله نظامی مکانیکی، نیاز به یک شخص داشته تا بتواند در این سازه ضدگلوله، عملیات مختلف نظامی را به انجام برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا