مکمل بنزین
خبر

5 حقیقت جالب در مورد بوگاتی دیوو که نمی‌دانستید!

بوگاتی دیوو، جدیدترین ابر خودروی گران، قدرتمند و زیبای ساخت شرکت بوگاتی است. خودرویی با طراحی خارجی به‌اصطلاح تیز و لبه‌دار که طراحی آن را بسیار دلنواز و مدرن کرده است.

دیوو، ابر خودرویی است که موتور خود را از شیرون قرض گرفته و این موتور می‌تواند، قدرت 1500 اسب بخار (1,118 کیلووات) و سرعت نهایی محدودشده 370 کیلومتر بر ساعت را به زیر پای راننده منتقل کند. همچنین، این خودرو باقیمت بسیار بالای 5.8 میلیون دلار به فروش می‌رود.

اما جدای از تمامی این موردهای آشکار برای این خودروی مدرن و به معنای واقعی کلمه یک هیولا، تعدادی واقعیت جذاب در مورد دیوو وجود دارند که لازم است قبل از ورود این خودرو به جاده‌های کشورهای مختلف جهان، آن را بدانیم.

با چرخان باشید تا 5 واقعیت جذاب را در مورد بوگاتی دیوو به شما عزیزان بگوییم:

دیوو، 89 کیلوگرم نیروی رو به پایین بیشتری نسبت به شیرون تولید می‌کند

بسته پیشرفته آیرودینامیک در جدیدترین ابر خودروی بوگاتی، نه‌تنها عالی به نظر می‌رسد بلکه موجب تولید 89 کیلوگرم (198 پوند) نیروی رو به پایین یا همان Downforce بیشتری نسبت به شیرون نیز می‌شود. طبق موارد اعلام‌شده، نیروی رو به پایین دیوو، چیزی حدود 456 کیلوگرم است.

اما با وجود اضافه شدن این بسته آیرودینامیکی جدید، بازهم دیوو، 34کیلوگرم سبک‌تر از شیرون بوده و این‌یک مزیت برای این خودروی جدید به شمار می‌رود. اگرچه بوگاتی هنوز عدد رسمی را برای وزن این ابر خودرو اعلام نکرده اما طبق منابع غیررسمی، وزن دیوو 1941 کیلوگرم است.

دیوو می‌تواند نیروی جانبی برابر با 1.6 برابر نیروی G را تحمل کند

نیروی رو به پایین بیشتر، به معنای نیروی جانبی بیشتر برای یک خودرو است. در این مورد، دیوو می‌تواند 1.6 برابر نیروی جانبی G زمین را تحمل کند. عددی که مقدار بزرگی برای یک خودرو به شمار می‌رود.

این عدد، یک افزایش ناچیز را نسبت به شیرون نشان داده، به‌طوری‌که این عدد برای شیرون 1.5G است؛ اما این مقدار 0.1 اضافه می‌تواند به تغییرات بزرگی منجر شود. به‌طوری‌که دیوو در پیست Nardo ایتالیا، 8 ثانیه سریع‌تر از شیرون عمل کرده است.

سرعت نهایی دیوو، روی عدد 380 کیلومتر بر ساعت محدود شده است

عدد 380، جدیدترین ابر خودروی بوگاتی را چیزی حدود 40 کیلومتر بر ساعت کندتر از شیرون افسانه‌ای که دارای سرعت نهایی 420 کیلومتر بر ساعت است، می‌کند. یکی از دلایل این کم‌تر شدن سرعت، همین بسته آیرودینامیکی است که روی دیوو اضافه‌ شده است. با اضافه شدن چیزی حدود 90 کیلوگرم (200 پوند) نیروی رو به پایین بیشتر، دیوو هرگز قادر نیست به عدد 420 کیلومتر شیرون برسد.

اما در اینجا خبر خوبی برای عاشقان سرعت نیز وجود داشته و آن این است که دیوو، در شتاب صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت خود، 0.1 ثانیه سریع‌تر از شیرون عمل کرده و عدد شتاب خود را به 2.4 ثانیه رسانده است.

قیمت دیوو، 5.8 میلیون دلار است

با این قیمت بسیار بالا، بدون شک، بوگاتی دیوو یکی از گران‌ترین خودروهای حال حاضر در بازارهای جهانی است. عددی که آن را 2.78 میلیون دلار گران‌تر از شیرون و 4.08 میلیون دلار گران‌تر از ویرون سوپر اسپورت قرار داده است.

به‌غیر از بحث عملکردی دیوو، به‌احتمال‌قوی بوگاتی در موضوع کیفیت و مواد مصرفی به‌کار رفته در دیوو، کارهای زیادی انجام داده که قیمت آن را تا این حد بالا قرار داده است.

تنها 40 عدد از این ابر خودروی جدید ساخته خواهد شد

اگر احتمالا شخصی در جهان عاشق این خودرو بوده و قصد خریدش را دارد، باید زیاد روی خواسته گران خود حساب باز نکند؛ زیرا تنها 40 عدد از دیوو ساخته خواهد شد و این 40 عدد نیز از قبل پیش‌فروش شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا