مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی نسل جدید بی‌ام‌و Z4 ومقایسه با نسل قبلی به همراه تصاویر!

سومین نسل از خودروی جذاب بی ام و Z4، بعد از انتشار ده‌ها تصاویر جاسوسی و فیلم‌هایی که از آن منتشر شد، بالاخره رونمایی گردید. خودروی جدیدی که بدون شک، با تفاوت‌های بسیار آشکار و زیادی نسبت به نسخه قبلی خود معرفی‌شده است.

به همین دلیل و به‌منظور یک دید کلی بهتر از این بازطراحی کاملا متفاوت (که به تولید یک خودروی جدید انجامیده است)، بیایید نگاهی به نسخه جدید و مقایسه آن با نسخه قبلی بیندازیم. در تصاویر زیر، اول عکس نسل جدید Z4 و سپس نسل قبلی آن آمده است.

به‌غیراز وجود جلوپنجره‌های معروف بی ام و که به‌عنوان یک امضای اختصاصی برای این شرکت به کار می‌رود، این دو نسل هیچ‌چیز مشترکی در طراحی خود با یکدیگر ندارند. طراحی جلویی در نسل جدید شامل ورودی‌های هوای بزرگ‌تر در گوشه‌ها بوده و همچنین در کنار آن‌ها، ورودی‌های مشکی رنگی نیز وجود دارند.

در نسل فعلی Z4، به‌خوبی می‌توان دایره‌ای تر شدن دماغه خودرو را مشاهده کرد. تغییری که باعث پایین‌تر آمدن جلوپنجره و زیبایی هرچه بیشتر این طراحی‌شده است. گرافیک داخلی و طراحی کلی چراغ‌هایی جلویی نیز همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، کاملا تغییر یافته‌اند. همچنین، خطوط روی کاپوت نیز در نسل فعلی بسیار ظریف‌تر و هنرمندانه‌تر از خطوط سخت و مثلثی شکل نسل قبلی شده که طراحی جلو این دو خودرو را متمایز از یکدیگر قرار می‌دهد.

طراحان بی ام و در نسل جدید Z4، از خروجی‌های هوای جدید و شکیل‌تری در پشت چرخ‌های آن استفاده کرده‌اند. قسمتی که هم باعث افزایش زیبایی خودرو شده و هم باعث خارج کردن هوای گرم حاصل از ترمز و موتور به بیرون و درنتیجه خنک‌تر شدن آن‌ها می‌گردد.

سبک طراحی جدید همچنین در قسمت کناری خودرو، دارای خطوطی است که به سمت بالا خزیده‌اند و چشم بیننده را به باله عقب Z4 جلب می‌کنند. درست در نقطه مقابل نسل جدید، Z4 نسل قدیم، دارای خطوطی بود که به سمت پایین حرکت کرده و توجه بیننده را به گلگیرهای عقبی جلب می‌کردند.

اما هم‌نسل قدیم و هم‌نسل جدید BMW Z4 دارای دماغه کشیده و بلند و قسمت عقبی کوتاهی هستند. همچنین هردوی این خودروها دارای باله‌های عقبی دم اردکی (Ducktail) هستند.

باوجوداینکه نسبت‌های طراحی در هر دو نسل قدیم و جدید، تقریبا یکسان هستند اما سبک طراحی دو خودرو با یکدیگر تفاوت دارد. Z4 قدیمی دارای خطوط طراحی دایره‌ای شکلی است که سبک و سیاق یک طراحی نه‌چندان مدرن را به نمایش می‌گذارد. البته نه آن‌قدر قدیمی که بتوان نام یک بی ام و کلاسیک را روی آن گذاشت. این در حالی است که Z4 جدید دارای طراحی به‌اصطلاح تیزتر و زاویه‌دارتری است که به این خودرو، طراحی با رویکرد آینده را بخشیده است.

در قسمت عقبی نیز چراغ‌ها کشیده‌تر، باریک‌تر و با زاویه‌ای تیزتر، زیبایی چندین برابری به نسل جدید هدیه داده‌اند. همچنین خروجی‌هایی نیز درست پشت چرخ‌های عقب دیده می‌شوند که به نظر می‌رسد چندان کاربردی نباشند. خروجی اگزوز نیز همان‌طور که در تصویر پیداست، از حالت کروی به ذوزنقه تغییر شکل داده‌اند.

نسل قبلی Z4 که به سال 2009 بازگشته و با تغییری که در سال 2013 روی آن صورت گرفت، دارای کابینی بسیار متفاوت‌تر از نسل جدید این خودروی آلمانی است. تفاوت‌هایی که در طول یک دهه، خود را به‌خوبی نشان داده‌اند.

در نسل قبلی Z4، شاهد کیلومتر شمار آنالوگ و صفحه‌نمایش کوچکی هستیم که در نسل فعلی، با یک کیلومتر شمار مدرن دیجیتال و صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر که پایین‌تر آمده، جایگزین شده است.

Z4 رودستر جدید، در خود دارای شاخصه‌های زیبای طراحی است که امروزه می‌توان در خودروهای جذاب و جدید مشاهده کرد. شاخصه‌هایی مانند کنسولی با امکانات زیاد و صفحه‌نمایشی که مکمل آن بوده و کاربردهای زیادی را در اختیار راننده و سرنشینان خود می‌گذارد.

همچنین یک صفحه‌نمایش کوچک نیز برای نمایش اطلاعات جاده‌ای (HVAC) جلوی دید راننده در نظر گرفته‌شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا