مکمل بنزین
گوناگون

با آپشن‌های ایمنی هیوندای اکسنت ۲۰۱۶ بیشتر آشنا شویم!

2016-hyundai-accent-ext-3-pacific-blue-boston-red copy

به دلیل اینکه در برخی از جاده‌های کشورمان خلا استاندارد به وضوح قابل رویت است؛ ایمنی خودروها اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. مردم بدلیل این‌که از سطح کیفی و ایمنی خودروهای داخلی و چینی رضایت ندارند به اتومبیل‌های اقتصادی کمپانی‌های مشهور روی می‌آورند.(البته این محصولات در کشور ما چند برابر قیمت اصلی خودرا پیدا میکنند).

هیوندای اکسنت یکی از خودرو هایی است که اخیرا در کشور مورد استقبال قرار گرفته و دلیل این استقبال هم قیمت نسبتا مناسب در کنار امکانات و زیبایی قابل‌قبول  آن است. در این مطلب آپشن‌های ایمنی هیوندای اکسنت ۲۰۱۶ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سیستم ESC

این سیستم به‌طور دائم، جهت حرکت و فرمان‌پذیری را طی رانندگی کنترل می‌کند و هنگامی که در جاده میزان قابل ملاحظه‌ای عدم فرمان‌پذیری توسط سیستم کنترل پایداری تشخیص داده شود، این فناوری وارد عمل شده و اتومبیل را به مسیر اصلی باز می‌گرداند.

سیستم EBD

سیستم EBD یک فناوری ترمز اتومبیل است که به‌طور اتوماتیک میزان نیروی وارد به ترمز‌های اتومبیل را با توجه به شرایط مختلف از قبیل بارندگی، لغزنده بودن جاده،سرعت و بار تنظیم می‌کند.

سیستم محافظت از گردن

در داخل صندلی خودرو بخش فلزی محکمی وجود دارد که با پشت‌سری به صورت یک‌پارچه عمل می‌کند. این بخش در هنگام تصادف شکل فنری به‌خود می‌گیرد و فشار وارده به بدن و گردن را جذب می‌کند.

sahr2

سیستم VMS

این سیستم با ایجاد یک ارتباط مستقیم با سیستم ESC, پایداری خودرو را حفظ کرده و در هنگام ترمز ناگهانی کشش را کاهش می‌دهد. هم‌چنین سیستم VMS عملکرد خودرو را در بخش‌هایی هم‌چون ترمز، فرمان و شتاب بهبود می‌بخشد.
لازم به ذکر است هیوندای اکسنت ۲۰۱۶ به شش کیسه هوا مجهز شده است که سلامت سرنشینان جلو و عقب را از نواحی جلو و جانبی تضمین خواهد کرد.

حامد دانشمند

مهندس IT، نویسنده و مترجم در حوزه خودرو و فناوری اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا