مکمل بنزین
گوناگونخبر

پورشه ماکان ۲۰۱۹ روی خط تولید می‌رود

این روزها کارخانه آلمانی پورشه به دنبال آماده کردن خط تولید پورشه ماکان مدل 2019 است، چرا که این محصول ماه گذشته در نمایشگاه شانگهای رونمایی شده است. پورشه تصمیم گرفته این فیس‌لیفت جدید را در خط تولید لایپزیک آلمان تولید کند.

مسئولان این کارخانه اعلام کرده‌اند که از ماه آینده بعد از فراهم کردن قطعات تولیدی تولید این شاسی‌بلند را شروع خواهند کرد که در هر روز 420 دستگاه را تولید خواهند کرد. یکی از دلایل شتاب تولید هر چه بیشتر خودروهای شاسی‌بلند، فروش هر چه بیشتر این خودروها در بازار چین و بالاخص برند پورشه است. از سال 2014 پورشه ماکان وارد بازار کشورهای شرق آسیا شد که قرار بود در این مدت 350 هزار دستگاه به فروش برسند ولی با توجه به تقاضای خرید بالا 100 هزار دستگاه ماکان بیشتر فروخته شد. انتظار می‌رود خودروهای تولید شده در لایپزیک با رنگ سبز مامبا متالیک وارد بازار چین شوند.

فیس‌لیفت جدید پورشه ماکان مدل 2019 تغییرات اندکی نیز خواهد داشت که از بارزترین آن‌ها چراغ‌های نواری ‌LED در عقب خودرو است. البته انتظار می‌رود ظاهر جلوی خودرو تغییر چندانی نداشته باشد و همان چراغ‌های  LED استاندارد را داشته باشد، اما ظاهر عقب خودرو طراحی به روزی دارد و به احتمال زیاد پورشه ماکان مدل 2019 راحتی بالا، سیستم سرگرمی و اطلاعات و رحالات رانندگی مختلف را خواهد داشت.

در داخل خودرو صفحه نمایش لمسی دیجیتال 10.9 اینچی مجهز به دستیار صوتی هوشمند و سیستم ردیاب آنلاین است. به علاوه در داخل خودرو فرمان اسپرت 911 GT به همراه سیستم تهویه هوا دوباره طراحی شده‌اند. برای ایمنی خودرو نیز سیستم هشدار خروج از لاین، کنترل کروز و … را دارد.

هنوز اطلاعاتی درباره پیشرانه‌های مختلف این شاسی‌بلند منتشر نشده است ولی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که مدل‌های پایه مجهز به پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو باشد و مدل‌های پیشرفته‌تر پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری، برای نسخه‌های ماکان S و GTS پیشرانه 6 سیلندر 3.0 توربوشارژ و کاین S مدل 2019 به احتمال زیاد 6 سیلندر 2.9 لیتری هستند. برای خبرهای بیشتر از این وسیله نقلیه و دیگر محصولات پورشه همراه چرخان باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا