مکمل بنزین
گوناگونخبر

لگوی بوگاتی شیرون در ابعاد واقعی ساخته شد

ساختن خودروهای مشهور، اسپرت و لوکس با استفاده از لگو در جهان نادر و کمیاب هست و هر از چند گاهی اتفاق می‌افتد که خودرویی با ابعاد واقعی از لگو ساخته شود. به تازگی لگوی بوگاتی شیرون در ابعاد واقعی ساخته شده که بسیار شبیه به خودروی واقعی است. کمپانی اسباب‌بازی دانمارکی با همکاری خودروسازی Alsatian توانسته‌اند با حدود یک میلیون قطعه لگو تکنیک ابعاد واقعی شیرون را بسازند.

برای ساخت پیشرانه‌های این خودرو تعداد 2304 قطعه Lego Power Function و حدود 4032 قطعه برای دنده‌های دیسکی که واقعا کار می‌کنند را ساخته‌اند. جالب است بدانید که حتی می‌توانید با این لگوی ساخته شده رانندگی کنید. قدرت خروجی 5.3 اسب بخار و گشتاور 68 پوند فوت را به این خودرو اختصاص داده‌اند که حداکثر سرعت آن 20 کیلومتر بر ساعت برآورد شده است.

برای ساخت این خودرو بیش از 13 هزار ساعت کاریی وقت صرف شده است که به معنای کار کردن یک سال و نیم بدون وقفه حتی خوردن، خوابیدن یا هر کار تفریحی این پروژه انجام شده است. برای ساخت بوگاتی شیرون حدود 339  نوع مختلف قطعه استفاده شده است که اشکال متفاوتی دارند که شامل صندلی‌ها، سرعت سنج و فرمان متحرک و … است.

بعد از تکمیل شدن لگوی شیرون، مسئولان بوگاتی تصمیم گرفتند که اندی والاس قهرمان بازیهای Le Mans برای راندن این خودرو بهره ببرند. اندی والاس در مسابقات فرمول یک با نشستن پشت فرمان شیرون توانست رکورد 0 تا 400 کیلومتر را بشکند و حتی با مک‌لارن فرمول یک 390 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت را در دو دهه پیش تجربه کرده بود.

والاس بعد از راندن لگوی بوگاتی شیرون تجربه رانندگی با آن را بی‌نظیر وصف کرد و بیان کرده که سال‌ها پیش حتی تصور اینکه بتواند یک خودروی ساخته شده از لگو را براند را نمی‌کرده است. ساخت لگوی خودروها در ابعاد واقعی می‌تواند خلاقیت افراد را شکوفا کند و حتی فضای کاریی را گسترش دهد. نظر شما درباره ساخت خودروها با استفاده از لگو چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا