مکمل بنزین
گوناگونخبر

رد درخواست اتحادیه اروپا برای تعرفه صنایع خودروسازی توسط ترامپ

به تازگی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، درخواست اتحادیه اروپا مبنی بر رفع تعرفه بر خودروهای ساخت این منطقه را رد کرده است.

این در حالیست که سیچیلیا مالمستروم، کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا، از ترامپ خواسته بود که تعرفه‌های وضع شده برای خودروها را پایین آورد یا حتی تعرفه‌ها را به صفر برساند. بنا به گزارش خبری بلومبرگ ترامپ رابطه تجاری با اتحادیه اروپا را همانند دولت چین دانسته ولی آن را در مقیاس کوچکتر معرفی کرده است.

ماه گذشته رئیس جمهوری آمریکا با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در کاخ سفید ملاقات کرد و هر دو طرف اعلام کردند که دیگر تعرفه‌های جدیدی را تا اطلاع ثانوی روی کالاهای وارداتی یا صادراتی نخواهند گذاشت و از این رو دو طرف قرارداد رضایت خود را از این توافق اعلام کردند.

در حال حاضر ایالات متحده آمریکا تعرفه 10 درصدی روی خودروهای اروپایی قرار داده، در حالیکه تعرفه روی خودروهای آمریکایی 2.5 درصد است که به نظر مناسب هست ولی ترامپ اعلام کرده که برای خودروها و قطعات مرتبط با این صنعت وارداتی 25 درصد تعرفه و مالیات وضع می‌کند. به علاوه در این اوضاع روی کامیون‌های سبک وزن آمریکایی برای وارد شدن به بازار اتحادیه اروپا 25 درصد تعرفه وضع شده که باعث ابراز نگرانی ترامپ شده است.

حتی اگر تعرفه وضع شده برای خودروها و صنایع مرتبط وارداتی به صفر برسد، تنها خودروسازانی مانند بی‌ام‌و یا مرسدس که در آمریکا خط تولید دارند و به اروپا واردات دارند می‌توانند درصد تولیداتشان را افزایش دهند و این تغییرات برای برندهایی مانند فورد یا جنرال موتورز زیاد فاحش نخواهد بود. از این رو بسیاری از کارشناسان معتقدند که جنگ تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا در چند ماه آینده بالا بگیرد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا